کد خبر 1231500
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر تداوم مسیر توافق‌های سازش با کشورهای عربی، توافق هسته‌ای ایران را یک «توافق بد» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، اعضای کابینه جدید رژیم صهیونیستی که امروز کار خود را آغاز کردند، مواضعی مشابه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم (که ۱۲ سال در قدرت بود)، علیه توافق هسته‌ای ایران اتخاذ کردند.

«یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی مدعی شد: «برجام،‌ یک توافق بد است و ما هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم انجام می‌دهیم».

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، لاپید طی دیداری با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه سابق این رژیم در دفتر کارش گفت: «ما باید به سرعت برای بازگشت [آمریکا] به توافق هسته‌ای ایران آماده شویم. این یک توافق بد بود. من با آن مخالف بودم و هنوز هم هستم».

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد این رژیم در قبال توافق هسته‌ای ایران، افزود: «اسرائیل می‌تواند با تغییر رویکرد خود،‌ بیشتر از اکنون روی آن (برجام) اثر بگذارد. ما این کار را با نخست‌وزیر [نفتالی] بِنِت انجام می‌دهیم».

لاپید که در توافق کابینه چرخشی قرار است دو سال دیگر نخست‌وزیر اسرائیل شود، در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که روند توافق‌های سازش با کشورهای عربی را به قوت قبل ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی در این باره توضیح داد: «ما باید تحولی را که با توافق‌های آبراهام شروع شد، ادامه دهیم. باید سازش با کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، مصر و اردن را تقویت کنیم. ما تلاش می‌کنیم با کشورهای بیشتری در منطقه و ورای آن توافق امضا کنیم».

وی درباره روابط تل‌آویو و امان نیز اظهار داشت: «اردن یک متحد استراتژیک مهم است. ملک عبدالله دوم (شاه اردن) یک رهبر مهم منطقه‌ای و یک متحد راهبری است، ما با او همکاری کرده و روابط بین خود را تقویت می‌کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس