کد خبر 1231314
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
محاکمه «آنگ سان سوچی» به اتهام فساد مالی از امروز آغاز می شود

حزب نظامی حاکم بر میانمار از امروز دوشنبه، محاکمه آنگ سان سوچی رهبر سابق این کشور را پس از گذشت چهار ماه از سرنگونی اش، آغاز می کند.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، محاکمه آنگ سان سوچی رهبر غیرنظامی میانمار که چهار ماه پیش در پی کودتا در این کشور سرنگون شد؛ از امروز دوشنبه آغاز می شود.

گروه نظامی حاکم بر این کشور این محاکمه را انجام خواهد داد و در آن به مسائلی از قبیل دریافت غیر قانونی ۱۱ کیلوگرم طلا و موارد نقض قانون رسیدگی خواهد شد. اتهام فساد مالی در میانمار مجازاتی تا ۱۵ سال حبس دارد. در صورت محکومیت، سوچی از نامزدی در انتخابات میانمار محروم می‌شود. دولت نظامی گفته این انتخابات را بین یک تا دو سال دیگر برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آوارگی بیش از ۱۲۰ هزار میانماری تنها در ۴ ماه

نظامیان میانمار با ادعای تقلب گسترده در انتخابات سال گذشته کودتا را توجیه می‌کنند ولی چندین منبع و نهاد مستقل پس از بررسی روند رای‌گیری در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند که شواهدی حاکی از تقلب در انتخابات نیافته‌اند.

از زمان وقوع کودتای نظامی علیه سوچی و دولتش، میانمار در بحران و ناآرامی قرار دارد. تقریبا هرروز تظاهراتی علیه کودتاچیان برپا و از سوی ارتش به شدت سرکوب می‌شود.

یک نهاد کمک به زندانیان تخمین زده که در جریان این اعتراضات ۸۵۸ نفر کشته و حدود شش هزار نفر دستگیر شده‌ باشند که بسیاری از آنها همچنان در زندان هستند. همچنین بر اساس آمار سازمان ملل، ۱۰۰ هزار نفر نیز آواره شده‌اند. ‌

با این حال، موضع گیری کشورهای غربی در محکوم کردن این کودتا صرفاً ژستی انسان دوستانه است که با هدف سیاسی انجام می شود و در آن دغدغه رفاه مردم میانمار در میان نیست.

دولت های غربی در حالی آنگ سان سوچی را نماد دموکراسی در میانمار معرفی می کنند که او در دوران حکومت خود در این کشور، با هدف حفظ جایگاه، چشمانش را به روی نسل کشی سازمان یافته اقلیت مسلمان روهینگیا به دست نظامیان سرکوبگر؛ بست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    2 0
    استکبار صهیونیستی دستمال کثیف شده شو نگه نمیداره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس