حجت الاسلام رئیسی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برای مسکن‌سازی برنامه داریم تا از روز اول دولت ساخت را کلید بزنیم و مسئله‌ مسکن باید به‌عنوان یک ضرورت پیگیری شود.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی تصویری که از بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما پخش شد، به بخشی از برنامه خود درباره مسکن اشاره کرد.

در ذیل محورهای این سخنان آمده است:

- امروزه دغدغه‌ مسکن بسیاری گسترده‌ای که مردم را نگران کرده است، به‌نحوی که خانه‌دار شدن برای مردم تبدیل به رویا شده و الان مستأجر شدن هم در شهرهای بزرگ مشکل جدی است.

- ۵۰ درصد هزینه در سبد خانواده‌ها به مسکن اختصاص می‌یابد و این موجب نگرانی مردم شده است. با آغاز مسکن‌سازی گسترده، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و ما امکان این را داریم؛ باید هر سال یک میلیون مسکن ساخته می‌شده که انجام نگرفته، با ساخت ۳۰۰ هزار مسکن در هر سال این نیاز رفع نمی‌شود و هر سال ۷۰۰ هزار مسکن کم داریم که باید جبران شود.

- امکان ساخت یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد و در اطراف شهرها زمین کم نداریم که در اختیار دستگاه‌های مختلف است و باید آزاد شود و در اختیار بگیرد. هم‌چنین امکان واگذاری زمین رایگان برای دهک‌های پایین و ارائه تسهیلات و تقسیط به برخی دهک‌های دیگر نیز ممکن است.

- مسکن به‌عنوان صنعت پیشران می‌تواند و تولید را جهش و اشتغال را افزایش می‌دهد، تسهیلات باید به انبوه‌سازان پرداخت شده و رفع مشکل مسکن، مشکل اشتغال و ازدواج را حل می‌کند و الان بعضی ازدواج‌ها منتظر مسکن است.

- ما برای مسکن‌سازی برنامه داریم تا از روز اول دولت ساخت را کلید بزنیم و مسئله‌ مسکن باید به‌عنوان یک ضرورت پیگیری شود.

- درباره اینکه مسکن مهر یا طرح ملی مسکن ادامه می‌یابد یا نه، می‌گویم که باید کارهایی که تا الان انجام گرفته ادامه یابد و مشکلات آن رفع شود و کار جدیدی نیز در این‌زمینه آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس