کد خبر 1230964
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
وام اجاره ۷۰ میلیون تومان شد

وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام ودیعه مسکن در تهران از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان خبر داد؛ در دیگر کلانشهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش مشرق، ستاد ملی کرونا مبلغ وام ودیعه مسکن برای سال ۱۴۰۰ را به تصویب رساند. طبق اعلام محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ تسهیلات کمک ودیعه اجاره در سال جاری ۷۰ میلیون تومان برای شهر تهران، ۴۰ میلیون تومان برای دیگر کلانشهرها و ۲۵ میلیون تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است.

متقاضیان تا پایان شهریورماه فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. این وام برای کسانی است که تا کنون موفق به دریافت آن نشده‌اند. بنابراین آنطور که اسلامی گفته به کسانی که سال گذشته وام را دریافت کردند تعلق نخواهد گرفت.

با اینکه اسلامی درباره نرخ سود تسهیلات برای سال جاری صحبت نکرد، احتمالا با نرخ سال گذشته یعنی ۱۳ درصد و روش بازپراخت همانند قبل خواهد بود.

بنابراین گزارش، تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره در سال ۱۳۹۹ در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان بود که از اوایل مردادماه ۱۳۹۹ در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد و مهلت پرداخت آن تا پایان اسفندماه به اتمام رسید.  سود این تسهیلات ۱۳ درصد بود. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت بود که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانستند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس