کد خبر 1230960
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
ممنوعیت سفر به مشهد / وضعیت کرونا در خراسان رضوی شکننده است

مشهد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روند ابتلاء به کرونا در خراسان رضوی کاهشی است اما این وضعیت ناپایدار می باشد.

به گزارش مشرق، مهدی قلیان با اشاره به ممنوعیت سفر با توجه به ایام ولادت امام رضا (ع) به مشهد گفت: برپایی هرگونه اجتماع، در قالب تبلیغات انتخاباتی و یا برنامه‌های دهه کرامت، می‌تواند خطر پیدایش موج جدید کرونا و گسترش این ویروس در خراسان رضوی رادرپی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

پروتکل‌های ابلاغی ستاد کرونا در تجمع انتخاباتی رئیسی رعایت شد

وی بیان کرد: نگرانی بیشتر از بابت تبلیغات شوراهای شهر و روستاست که ممکن است در محل‌های سربسته اجتماعاتی برگزار شود، اما از بابت انتخابات ریاست جمهوری نگرانی کم است چون بیشتر این تبلیغات به صورت مجازی و از طریق مناظره‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میانگین روزانه بیماران بستری در خراسان رضوی در هفته گذشته ۲۱۳ نفر بوده است و تعداد کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان به ۷۱۴ نفر رسیده است.

وی با اشاره به روند کاهشی بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا با علائم مشکوک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به هزار و ۳۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: نتیجه مثبت آزمایش‌های کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش سرپایی تا ۲۷ درصد و در بخش بستری به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

قلیان بیان کرد: باتوجه به نزدیک شدن میلاد امام رضا (ع) سفر به مشهد ممنوع است.

وی افزود: خودروهای شخصی در صورت ورود به شهر جریمه می‌شوند، سفر با هواپیما و قطار تنها با تست منفی کرونا مجاز است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ا پریشانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 2
    وای تورا خدا جلوی این سفرها را بگیرید تا دوباره قربانی نداشته باشیم دیگه بسه فوت عزیزان
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    یعنی روز تولد آقا نباید بریم حرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس