کد خبر 1230717
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
جزئیات عرضه اختیار فروش تبعی شستا

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تامین گفت: اوراق اختیار فروش تبعی شستا ٢٧٨ میلیون برگ داشت و تا زمانی که به پایان برسد هر روز عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمدعلی شیرازی مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تامین درباره اوراق اختیار فروش تبعی شستا گفت: اوراق اختیار فروش تبعی اختیاری است که بر اساس آن اختیار فروش تعداد مشخصی از دارایی (سهام) پایه با یک قیمت مشخص در تاریخی مشخص در آینده برای دارنده آن فراهم می‌شود.

مدیر عامل سرمایه گذاری صبا ادامه داد: اوراق اختیار فروش تبعی عملا به عنوان پوشش ریسک و بیمه سهام برای دارندگان آن است که در صورتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که شخص دارنده آن، مالک سهام آن شرکت نیز باشد.

او گفت: وقتی این اوراق خریداری می‌شود خریدار می‌تواند در یک تاریخ مشخص مثلا یک سال آینده و به قیمت مشخص از این اختیاری که دارد، استفاده کند.

شیرازی ادامه داد: به عنوان مثال یک شخص ۵ هزار عدد سهم از شستا دارد و می‌خواهد تا سال آینده حداقل میزان مشخصی سود کند یا ریسک خود را محدود کند در این حالت اختیار فروش تبعی را خریداری می‌کند و در سال بعد دو حالت پیش می‌آید یا قیمت سهام بالاتر از قیمت اعمال اختیار است، چون فرد می‌تواند با قیمت بالاتر به بازار بفروشد، لذا اختیار خود را اعمال نمی‌کند یا قیمت سهام پایین‌تر از قیمت اعمال است در آن حالت فرد می‌تواند اختیار خود را اعمال کند و به قیمت از قبل تعیین شده سهام خود را واگذار یا تسویه کند.

شیرازی گفت: اختیارات تا قبل از تاریخ اعمال یعنی اگر یک ساله باشد تا قبل از سررسید قابل خریداری است.

او بیان کرد: هر روز این اوراق عرضه می‌شود و زمانی که شستا چنین اوراقی را منتشر کرد، ٢٧٨ میلیون برگ داشت و تا زمانی که به پایان برسد هر روز عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس