کد خبر 1230702
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
بورس نمایه

اولین روز معاملاتی هفته به‌رغم رشد نسبی نماگرها در دقایق ابتدایی، با فشار عرضه‌ها روند نزولی به خود گرفت و رفته‌رفته نماگرها به محدوده منفی کشیده شدند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بر این اساس، شاخص کل بورس با افت ۶/ ۰ درصدی (حدود ۷هزار واحدی) به محدوده یک‌میلیون و ۱۴۴هزار واحد بازگشت. در این بین، سه نماد بزرگ «فارس»، «شستا» و «وبملت» با اثرگذاری در مجموع ۱۴۰۰واحدی، بیشترین سهم را در افت شاخص کل بورس داشتند.

از طرفی علاوه بر بزرگان، سهام کوچک‌تر نیز از عرضه‌ها در امان نماندند و این امر شاخص کل هم‌وزن را ۶/ ۰درصد عقب‌تر برد.  ارزش معاملات خرد روز گذشته هم چندان چنگی به دل نمی‌زد، به‌طوری که در جریان معاملات خرد بورس شنبه سهامی به ارزش ۲۱۴۰میلیارد تومان معامله و در معاملات خرد فرابورس ۸۱۱میلیارد تومان میان سهامداران جابه‌جا شد. در این بین «شپنا» بورسی و «فگستر» فرابورسی در صدر معاملات خرد بورس و فرابورس قرار داشتند. همچنین حقوقی‌ها دیروز هم خالص خرید مثبت را رقم زدند. براین اساس روز گذشته ۳۳۸میلیارد تومان از سبد حقیقی‌ها به پرتفوی حقوقی‌ها منتقل شد.

سهام دو گروه «بانک» با خالص خرید ۸۳ میلیارد تومانی و «فلزات اساسی» با خالص خرید ۷۱ میلیارد تومانی در صدر توجهات سهامداران عمده قرار داشتند. به صورت تک‌سهم نیز حقوقی‌ها به نماد معاملاتی «فولاد» با خالص خرید ۵/ ۴۱میلیارد تومان گرایش بیشتری داشتند. از طرفی حقیقی‌ها اندک توجهی به سهام گروه «محصولات چرمی» داشتند. نماد معاملاتی «شتران» از گروه «فرآورده‌های نفتی» با خالص خرید ۶/ ۴ میلیارد تومانی، در صدر خریدهای سهامداران خرد قرار داشت.  در روزی که شاخص کل بورس تهران با افت ۶۱/ ۰درصدی همراه شد، از ۳۰۷نماد معامله‌شده، قیمت پایانی ۵۶سهم (۲/ ۱۸ درصد) مثبت بود و در مقابل ۲۱۹ سهم (۳/ ۷۱ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار ۱۱ نماد (۴ درصد) صف خریدی به ارزش ۱۷۰میلیارد تومان تشکیل دادند، در مقابل شاهد شکل‌گیری صف فروش در ۱۰۹نماد بورسی (۳۶ درصد) به ارزش ۱۳۶۲ میلیارد تومان بودیم.

در فرابورس ایران در روزی که آیفکس افت ۱۴/ ۰درصدی را ثبت کرد، ۱۲۷نماد معامله شدند که در این میان قیمت پایانی ۲۲سهم (۳/ ۱۷ درصد) مثبت و قیمت ۹۸سهم (۱/ ۷۷ درصد) منفی بود. در این بازار دو نماد (۶/ ۱درصد) صف خریدی به ارزش ۴۱۵میلیون تومان تشکیل دادند، اما ۶۶نماد (۵۲درصد) نیز با صف فروشی به ارزش ۶۹۴میلیارد تومان مواجه شدند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس