موساد

یوسی کوهن با افشای تلاش موساد برای تهدید علیه دانشمندان هسته ای ایران، همچنین اعلام کرد که در زمان ریاست خود در موساد اشتباه کرده که اجازه داده است تا اموال قطری به نوار غزه برسد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، یوسی کوهن  رئیس سایق موساد اعلام کرد که وقتی ریاست موساد را برعهده داشته، اشتباه کرده که به قطر اجازه داده تا به نوار غزه کمک مالی کند.

یوسی کوهن گفت: من فکر می کردم که اگر اهالی نوار غزه به رفاه عادت کنند، مجموعه و سیستم شهری آنها تا حد زیادی بهبود خواهد یافت و نه اینکه مجموعه نظامی آنها تقویت خواهد شد.

رئیس سابق موساد افزود: من براین باور بودم که زندگی آنها بهتر خواهد شد، از بحران ها عبور خواهند کرد و جنگ ها کاهش خواهد یافت؛ اما آنگونه که به نظر می رسد اشتباه کردم، بله اشتباه کردم.

او همچنین در ارتباط با عملیات ترور محمود المبحوح از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در ژانویه سال ۲۰۱۰ گفت: افشای مزدورانی که در عملیات ترور شرکت داشتند، به طور کامل شیوه کار سازمان های جاسوسی را تغییر داد.

در مورد ترور دانشمندان هسته ای ایران، کوهن مسئولیت هیچ یک از عملیات ها را نپذیرفت، اما با افشای این موضوع که اسرائیل همواره دانشمندان ایران را تهدید می کند گفت: دانشمند ایرانی اگر می تواند حرفه خود را تغییر دهد و به ما آسیبی نرساند، ‌ این کار را بکند. ما گاهی آنها را نصحیت می کنیم.

رئیس سابق موساد در ارتباط با رابطه اش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اتهامات مطرح شده مبنی بر مخدوش کردن استقلال موساد برای نزدیک شدن به نخست وزیر گفت: اگر به اتفاقات طوفانی که در دوره ریاست من وجود داشت بنگرید، نیازی به این نیست که من بخواهم برای اثبات نظر خود اصرار کنم. من برای نخست وزیر کار نمی کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    6 4
    و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین یعنی دقیقا مکر شما مکر خدا بود اما چون شما کور بودید ندیدید.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    4 16
    اسرائیل نباید اجازه بده حتی یک قطره اب به غزه برسه.
    • کامران IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 1
      واقعا منظورت چی بود؟ این حرفت حاصل تفکر ت بود یا همینجوری یه چیزی گفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس