همتی: دولت باید دست و پایش را از اقتصاد کشور کنار بکشد/ عادت به شعارهای پوپولیستی ندارم - کراپ‌شده

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که دولت دست و پایش را از اقتصاد کشور کنار بکشد و بخش خصوصی و مردم وارد صحنه تولید شود.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی عصر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان چهارمحال و بختیاری از طریق شبکه جهانبین گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۶۰ تا ۷۰ درصد دغدغه مردم مسائل معیشتی و اقتصادی است بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولت غیراقتصادی باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت آینده نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم در غیر این صورت ممکن است دیر شود.

وی افزود: من معتقد هستم زمان در حال گذر است ما نیاز داریم که خیلی سریع ریل اقتصاد کشور را تغییر دهیم و حکمرانی اقتصاد که تاکنون اشتباه پیش رفته را اصلاح کنیم.

همتی با بیان اینکه ما نیاز داریم که به مردم بگوییم این روندی که در سال‌های گذشته انجام شده روند مطلوبی برای اقتصاد کشور نبوده است، اضافه کرد: قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته کاهش داشته و سرمایه‌گذاری و رشد تولیدات در کشور کاهش پیدا کرده است.

موانع تولید باید حذف شود

وی توضیح داد: اصل توسعه و اشتغال به تولید برمی‌گردد بنابراین موانع تولید باید از بین برود و  تولید باید به طور جدی حمایت شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ما دیگر فرصت اشتباه و یا تداوم اشتباهات گذشته را نداریم بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که اقتصاد بر سیاست حاکم باشد و اگر این‌گونه نشود ناکارآمدی و مداخلات دولت در اقتصاد ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که دولت دست و پایش را از اقتصاد کشور کنار بکشد و بخش خصوصی و مردم وارد صحنه تولید شود.

همتی تصریح کرد: شعار دولت من تعامل از خانه تا جهان است و در شرایط فعلی این تعامل وجود ندارد بلکه بیشتر تقابل است و این موضوع در داخل کشور بیشتر است و سبب استهلاک نیروها می‌شود.

پیش‌بینی‌ناپذیر بودن اقتصاد سم مهلکی برای سرمایه‌گذاری خارجی

وی افزود: باید موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم چرا که نمی‌توانیم بیشتر از این شاهد نوسان رشد اقتصادی باشیم، پیش‌بینی‌ناپذیر بودن اقتصاد سم مهلکی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ما نیاز داریم تورم را مهار کنیم در غیر این صورت این تورم سفره عده زیادی را کوچک و عده کمی را بزرگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه شاید مردم از من سوال کنند که شما که تاکنون رئیس بانک مرکزی بوده‌اید چرا اقدامی نکردید، خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع به تحریم‌ها برمی‌گردد و بخشی به اختیارات من در بانک مرکزی چراکه حل این مشکلات قدرت و اختیاراتی فراتر از رئیس بانک مرکزی می‌خواهد.

تحریم‌های ظالمانه درآمدها و روابط اقتصادی دولت را تحت تأثیر قرار داده است

همتی با بیان اینکه کاندیداهای دیگر این توان و بینش اقتصادی را ندارند که بتوانند اقتصاد را از این مسیر خطرناک فعلی نجات دهند، عنوان کرد: ما نیاز داریم انزوای خارجی را از بین ببریم چرا که تحریم‌های ظالمانه درآمدها و روابط اقتصادی دولت را تحت تأثیر قرار داده است.

برنامه‌های جدی در حوزه‌های رشد اقتصادی دارم

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های جدی در حوزه‌های رشد اقتصادی، کاهش تورم، کاهش بیکاری و رشد اشتغال، کنترل و پیشبرد رفاه مردم و احیا و اصلاح معیشت مردم دارم، توضیح داد: معیشت مردم تحت تأثیر تورم، تحریم و کاهش ارزش پولی و قدرت خرید دچار مشکل شده است و این مشکلات با عادلانه کردن پرداخت یارانه، بازتوزیع درآمدهای کشور، اخذ مالیات از دارایی و درآمدهای غیرتولیدی و کمتر کردن فشار مالیاتی بر تولیدکننده‌ها قابل حل است.

۵۰ درصد کابینه من در دست جوانان و زنان است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنای من این است که ۳۰ درصد مشاغل در بخش دولت و غیردولت دست زنان باشد و ۵۰ درصد کابینه حتما در دست زنان و جوانان خواهد بود.

وی اضافه کرد: دولت باید به مثابه یک کالای عمومی باشد و بیشتر در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری کند و در قیمت‌گذاری‌ها و مسائل جزئی دخالت نکند.

نقش کلیدی استان‌ها در افزایش صادرات غیرنفتی

همتی در ادامه با اشاره به صادرات غیرنفتی، عنوان کرد: استان‌ها می‌توانند نقش کلیدی در این حوزه داشته باشند و از طریق گسترش تولیدات صادرات‌محور، زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: معیشت مردم با تداوم انزوا، تحریم و تقابل حل نخواهد شد اگر ما فکر می‌کنیم بدون این‌ها می‌توانیم به توسعه برسیم سخت در اشتباه هستیم.

من عادت به دادن شعارهای پوپولیستی ندارم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه من عادت ندارم شعارهای پوپولیستی بدهم که امکانات آن وجود ندارد، گفت: توزیع درآمد در کشور باید اصلاح شود و ما نیاز داریم که مردم رفاه بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    1 0
    جیباتون از مال واموال دولتی پر کردید حال میگید دولت پاش بکشه کنار اصلا جیزی مونده؟!
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    2 0
    همتی گندی که تو بورس زدی (عمدی بودنش قطعیه) با هیچ ابی پاک نمیشه از پرونده کثیف تو
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    1 0
    همتی نشان دادی در بین مردم نبودهای و درک نداری
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 0
    چرا ۸ سال گذشته اینکارو نکردی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس