کد خبر 1229915
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
مرکل 24 تیر در کاخ سفید با بایدن دیدار می‌کند - کراپ‌شده

طبق اعلام کاخ سفید، جو بایدن ۲۴ تیر میزبان صداعظم آلمان در کاخ سفید به عنوان سومین میهمان خارجی از زمان روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا خواهد بود.

به گزارش مشرق، به گفته سخنگوی کاخ سفید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) میزبان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواهد بود.

او سومین مقام خارجی است که از زمان روی کار آمدن بایدن با وی در کاخ سفید دیدار می‌کند. پیش از مرکل، «یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن و «مون جائه-این» رئیس‌جمهور کره جنوبی با بایدن در کاخ سفید دیدار کردند.

طبق گزارش‌ها، در این دیدار قرار است دو طرف درباره همه‌گیری کرونا و مسئله تغییرات آب و هوایی گفت‌وگو کنند. این دیدار همچنین در حالی قرار برگزار شود که تنش‌ها میان دو کشور بر سر خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» افزایش یافته است.

«گیزا آندریاس ون گیر» سفیر آلمان در روسیه روز شنبه تحریم‌های آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ را مغایر قوانین بین‌المللی دانست.

او درباره تحریم‌های آمریکا در این زمینه گفت: «درخصوص تحریم‌ها موضع ما این است که چنین ابزارهایی -تحریم‌های خارجی- مناسب نبوده و مغایر قوانین بین‌المللی است».

دولت آمریکا از آغاز پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان، با آن مخالفت کرده و مدعی است این خط لوله تهدیدی برای امنیت اروپا است و به همین بهانه تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های دخیل در این پروژه وضع کرد.

ماه گذشته میلادی، واشنگتن سیزده کشتی و سه شرکت روس را در ارتباط با پروژه نورد استریم ۲ به لیست تحریم‌ها اضافه کرد. پیش از آن نیز آمریکایی‌ها یک شرکت سوییسی کاشت لوله گاز را مورد تحریم قرار داده بودند که موجب تأخیر در پیشرفت این پروژه شد.

اخیراً همچنین رسوایی اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از متحدان خود بخصوص آنگلا مرکل افشا شد که واکنش‌های زیادی را در بین مقامات اروپایی در پی داشت. (جزئیات بیشتر)

 کاخ سفید سه‌شنبه شب اعلام کرد درباره جاسوسی از متحدان آمریکا از طریق کانال‌های امنیتی توضیح خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس