علوی تبار حجاریان تاجزاده

تنها چند ساعت پس از مناظرات انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری؛ شاهد سیل بدگویی رجال ستادی اصلاحات علیه انتخابات و "مشارکت حداکثری مردم" بودیم.

سرویس سیاست مشرق _ بیش از یک سال است که فضای سیاست ایران شاهد کینه‌توزی زیرکانه یک جریان سیاسی خاص علیه مردمسالاری و انتخابات است.

آنها پس از "تحریم خاموش انتخابات" مجلس یازدهم -که محسن آرمین قبل از انتخابات و برای لاپوشانی آن می‌گفت این حرف‌ها طنز است! - و احساس پیروزی از مشارکت نداشتن کسانی از مردم در انتخابات؛ اسب خود را برای تکرار این رفتار غیر دموکراتیک در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم نیز زین کرده‌اند و در پرتو عدم رصد دقیق این پروژه از سوی آنها که باید! قطعات این پازل را در کنار یکدیگر چیدند.

از ناسزاگویی به اصل انتخابات و صندوق رأی گرفته تا فرستادن پیغام تهدید برای اصلاح‌طلبان نجیب [۱] و تا معرفی گزینه‌های بدسابقه به شورای نگهبان -که از رد صلاحیت آنها مطمئن بودند! -

تحریم آنها که با هدف شوم "مشارکت‌زدایی" صورت گرفته است از ابتدا نیز قرار بود بهانه ردّ صلاحیت نامزدهای معلوم‌الحال جریان چپ را دستمایه حرکت خود قرار دهد و اینطور بگوید که حال که نامزدان معرفی شده از سوی ما تأیید نشده‌اند پس ما هم نه نامزد دیگری نداریم. گزاره‌ای که در روشن‌ترین نتیجه خود، مشغول ریشخند کردن ساختارهای نظام است و مردم را به مشارکت نداشتن در انتخابات تشویق می‌کند.

تا این لحظه تشکل‌ها و مجامع بزرگ اصلاح‌طلب از قبیل تشکیلات ناسا، مجمع روحانیون، حزب اتحاد، مجمع ایثارگران و ... طی بیانیه‌های تندی تحریم خاموش انتخابات را اعلام کرده‌اند.

نگاهی به "یک‌روز از یک‌سال" فعالیت جریان خاص علیه انتخابات/ سکّان مشارکت انتخاباتی در دستان کیست؟

*نگاهی به یک روز از یکسال فعالیت هسته سخت اصلاحات علیه انتخابات/ نقش اصلی "خوّاص" در مشارکت مردم در انتخابات

این پروژه همچنین به بهانه برگزاری مناظرات انتخاباتی در صداوسیما؛ عناد خود با مردمسالاری را بیشتر آشکار کرده است.

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ لحظاتی پس از مناظره دوم در یک توییت نوشت:

"فضای انتخابات ۱۴۰۰ را با فضای دوره‌های دیگر مقایسه کنید. نظارت استصوابی باقیمانده است، چند نامزد حاضر هستند، مناظره هم داریم، اما جامعه بی‌تفاوت است. مردم آب به آسیاب دشمن نریخته اند، آن را به تنور انتخابات ریخته اند. "[۲]

عباس عبدی، دیگر تئوریسین چپ است که پس از مناظره دوم در یک توییت نوشت:

"مناظره‌ها را نمی‌بینم. ولی در خانواده هر کس زنگ میزند و گفتگو می‌کند بیشتر در باره آرایش مو و صورت و لباس نامزدها است. چون محتوای مفیدی نیافته‌اند. ظاهراً متناسب‌تر با مراسم خواستگاری شده تا ارائه برنامه برای حل مسائل کشور و مردم. "

غلامرضا ظریفیان، فعال اصلاح‌طلب و عضو مجمع ایثارگران نیز در بخشی از یک یادداشت در شماره چهارشنبه گذشته روزنامه همشهری نوشته است:

"تصور من این است که مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی تا اینجای کار نتوانسته جامعه ایران را برای رأی‌دادن به نامزدهای انتخاباتی قانع کند. شاید باعث شده که رأی نفراتی افزایش و برخی کاهش یابد ولی نتوانسته حتی از نظر اخلاقی این تصور را در مردم ایجاد کند که اگر حضور پیدا نکنند، خیر عمومی به خطر افتاده و ملتی آسیب خواهند دید. "[۳]

همچنین محمدصادق جوادی‌حصار از فعالان چپ در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، در همین رابطه اظهار می‌کند: بر اساس برخی نظرسنجی ها که می توان به آنها اعتماد کرد هنوز رشد چشمگیری به نظر نیامده است. اگر تغییراتی ایجاد شده باشد در حد یک درصد است و بعد از این نظرسنجی ها و گفتگوها تغییر جدی دیده نمی شود.

او افزوده است: هنوز کار دارد تا مردم تصمیم بگیرند و در انتخابات شرکت کنند چون اصل مشارکت مردم شنیدن حرف های کاندیداها نبوده که تا به حال نشنیده باشند و حالا شنیده باشند و نظرشان عوض شود. عدم مشارکت به وجود آمده ناشی از اتفاقاتی است که طی این ۸ سال و در این ۱۵ سال اخیر در کشور رخ داده و رویکردی است که در مقوله انتخابات و مشارکت های مردمی وجود داشته و مقاومت هایی است که بر سر راه مطالبات ملی، وجود دارد! [۴]

نگاهی به "یک‌روز از یک‌سال" فعالیت جریان خاص علیه انتخابات/ سکّان مشارکت انتخاباتی در دستان کیست؟

آنچه که خواندید تنها یک روز از یکسال فعالیت هسته سخت اصلاحات علیه انتخابات ۱۴۰۰ بوده است...

این در حالی است که آنها بیش از هرکس دیگری می‌دانند که نقش "القائات مراجع اجتماعی در گوش افکار عمومی" چگونه به مثابه سکّان در کشتی عمل خواهد کرد. و خواص هستند که مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلگرم یا دلسرد می‌کنند.

و از همین روست که در یکسال گذشته هیچ شب و روزی نبود که اصلاح‌طلبان علیه انتخابات و قوانین انتخاباتی کشور سخن نگویند؛ چون هدف کاهش مشارکت را می‌جستند و می‌جویند.

هدفی که البته باطل‌السحر آن "مشارکت حداکثری" در انتخابات است. و مردم عزیز ایران بایستی حتما به این گزاره توجه داشته باشند.

در این میان اشاره به این نکته هم ضروریست که بزرگان و احزابی در اردوگاه اصلاحات هستند که مایل به حضور در انتخابات‌اند و رویکرد تحریمی را نمی‌پسندند.

کسانی مثل کارگزارانی‌ها، خانه کارگری‌ها و چند تن از رجال چپ که صراحتا با حرکت تحریم موافق نیستند.

در همین حال لازم به اشاره است که یکی از رجال چپ نیز اخیراً اینطور اعلام کرد که اگر مردم بخواهند؛ ما در انتخابات شرکت می‌کنیم! گزاره‌ای که تحلیلگران معتقدند می‌تواند در پیامد آن یک وجه دیگر از بازی تحریم خاموش یعنی "حمایت غیر رسمی" قرار داشته باشد. [۵]

حرکتی که برای گریختن از اتهام خیانت به نظام طراحی شده و می‌رود تا با یک حمایت غیر رسمی در روزهای آخر از تئوری "شترمرغ" بهره ببرد. (حیوانی که گفتند بپر، گفت من شترم، گفتند بار ببر گفت من مرغم!)

به این صورت که اگر مشارکت کاهش یافت؛ آنها رها از نتیجه حمایت رسمی بگویند که ما به هدفمان رسیدیم و حمایتی هم در کار نبود!

و اگر نامزد مورد حمایت غیر رسمی پیروز شد؛ بگویند شرکت‌کنندگان ندای اعتراض با ما را شنیدند و دوباره ما را به ساختمان پاستور رساندند.

شناخت این گراف چند وجهی که قصد معارضه با نظام اسلامی را دارد؛ از وظایف خواص کشور است.

***

1_mshrgh.ir/1224891

2_mshrgh.ir/1228840

3_https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/132666

4_https://etemadonline.com/content/493987

5_ mshrgh.ir/1228525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • حیدر صالح IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    39 6
    خیانت وطن فروشی یعنی اصلاحطلبان
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      4 1
      افساد طلبان مانع اصلی آرامش و پیشرفت کشور هستند.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      12 2
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند حالا که میدانند رای نمی آورند تصمیم به تحریم انتخابات گرفته اند !
    • SE ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      10 1
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند. اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را عمداً نابود کرده اند و بابت ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم باید محاکمه و مجازات شوند.
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 3
      تحریم انتخابات به نفع شماست. نفر مورد نظر شما رای می آورد و ایران آباد میشود!
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      3 1
      شاید اراده خداوند بر این تعلق گرفته است که از این به بعد مملکت روی آرامش و امنیت بیشتری ببیند با گوشه گیری هواداران اصلاح طلبان تهوع آور نسبت به شرکت در انتخابات! هرچه از نزد خداوند بیاید خیر است! نگران نباشید!!
    • سوخته IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 0
      تصویر این غرب پرستا هم چندش آور است چه رسد صحبت هایشان
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    11 1
    حضرت زینب کبری سلام الله علیه درواقعه کربلا روبه عمرسعدکردوگفت توهستی وحسین روبه قتل میرسونن؟آیاحرفهای این بانوی بزرگ اسلام برعمرتاثیرداشت؟وعده ری کارخودش راکرده بود.خسرالدنیاوالآخره.حکایت امروزاصلاح طلبان
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      5 1
      حسین زمانمان را بشناسیم/ حد اقل مسلم زمانمان را بشناسیم...نمییگذاریم عاشورا تکرار شود
  • SE ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    7 5
    نباید اعتنا کرد
    • SE ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      3 1
      بعد از ملاقات مخفی ظریف با کری در واتیکان، ایجاد گرانی گسترده (مثل 50 درصد گرانی نان) و قطعی گسترده عمدی برق برای ضرر زدن به واحدهای تولیدی و افزایش تلفات در بیماران کرونایی استفاده کننده از دستگاه اکسیژن ساز شروع شد. ظریف با کری در واتیکان چه توافقی داشته که بعدش اینهمه مشکلات برای مردم بطور عمدی توسط اصلاح طلبان ایجاد شده؟
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    6 28
    از نظر اصولگرایان هر کسی عملکرد آنان رو زیر سئوال ببره خائنه
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      15 1
      اصلاح طلبانی که سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و امنیت ملی را تهدید کردند و گرای تحریم به دشمنان دادند خائن هستن.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      10 2
      نه ازنظرماهرکی خائنه،خائنه
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      7 1
      عاخه نه که اصلاح طلب ها خیلی منطقی و با شعور برخورد می کنند.. تا بو می برند که یه نامزد اصولگرا احتمال پیروزی در انتخابات را داره طبل آشوبگری و تقلب در انتخابات و تهمت و افترا می کوبند...
    • DE ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      9 1
      نه ببوجان فکر میکنی افرادیکه اینجا نظر میدهند یا مردم کوچه بازار همه شون اصولگرا هستند . خیانت و وطنفروشی‌ و مانند ملخ افتادن به جان بیت المال تقسیم کردن آن بین دوستان و اقوام و رفقا ....و غرب پرستی و ذلیل بودن جلوی غرب را هیچ ایرانی وطن دوستی نمیپذیرد چه اصولگرا باشد چه بی اصول واگرا
    • SE ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      15 1
      هنوز نمیدانی خائن کیست؟ پاسخ شما: دولت برای ایجاد بستر مذاکرات وین ابتلا به کرونا و تلفات کرونا را در امسال عمداً بالا برده و بعد مذاکره مخفی ظریف با کری در واتیکان، شاهدیم که ایجاد گرانی گسترده (مثل 50 درصد گرانی نان) و قطعی گسترده عمدی برق برای ضرر زدن به واحدهای تولیدی و افزایش تلفات در بیماران کرونایی استفاده کننده از دستگاه اکسیژن ساز شروع شد و ظاهراً ظریف برای ادامه مذاکرات خسارت بارش عامل فوت تعداد زیادی از هموطنانمان شده است. نظرات دبیر کمیسیون بهداشت مجلس افشا کننده روحانی است. خانم فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس و دبیر کمیسیون بهداشت مجلس: بسیار ناگوار است که در این شرایط سخت مقصر را عدم رعایت مردم معرفی می‌کنند در حالی که مقصر نخست چنین وضعیتی بی تدبیری و اشتباهات مسلم شخص رئیس‌جمهور و تصمیم‌گیرندگان ستاد ملی کرونا است و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در همین باره طی مکاتبه‌ای با رئیس دستگاه قضا شکایت خود را از رئیس جمهور اعلام کرده است.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    22 3
    این سه آمریکاپرست هنوز از شوک باخت والیبال آمریکا به ایران در نیومدن !
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    23 0
    سایت محترم مشرق میشه لطفاً باز هم از اون مقاله های روشنگر درباره تاریخچه زندگی سعید حجاریان در طول بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی کار کنید واقعاً سپاسگزار خواهیم شد
    • SE ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      3 1
      "ظریف موضوع مذاکره مخفی اش با جان کری در واتیکان را افشا کند. خیانت جدید برجامیون و زد و بند مخفی آنها با جان کری چیست؟ چه فتنه جدیدی با کمک آمریکایی ها قرار است شروع شود؟
  • شهریار IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    13 0
    این بنده خدا میگه( از نظر اصولگرایان هر کسی عملکرد انان رو زیر سوال ببره خائنه) ساده لو هستی یا سرتو کردی زیر برف(اینکه از امریکا بخوان ایران رو تحریم کنه خیانت نیس یا اینکه گرای دور زدن تحریمها و امار اقتصادی رو ب امریکا بده خیانت نیس یا ب خاطر گرین کارت و اقازاده و ثروت اونطرف اب ب امریکا باج بده خیانت نیس یا از جاسوس حمایت کنن خیانت نیس ( من خوبهاشو گفتم- اگه خودتو ب خواب نزدی برو تحقیق کن تا بفهمی این طیف چه خیانتهایی کردنننن)
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    8 1
    عدم رای پیروی کردن از طرفداران روحانی است که دردفاع از روحانی از هیچ فریبی کم نگذاشتند وحالا با دعوت به تحریم همان راه ویرانگری را دنبال میکنند توصیه میکنم بهمردم اگر مشارکت کم بود دولت روحانی یکسال دیگر ادامه یابد تا مردم بهتر خوابی که برایشان دیدهاند برسند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 2
    اگه چرت می گویند پس چرا نیروهای امنیتی اینها را بازداشت نمی کنند
  • DE ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    3 0
    سعید حجاریان چون تصمیم و اراده مردم به کام دیکتاتوری اش خوش نیامده درست مثل رجوی ملعون شیطان صفتانه و شرورانه تیشه بدست علیه ایران و ایرانی رفتار میکنه و کام دشمنان ایران رو شیرین میکنه. ایا وقتش نرسیده مردم و همه دلسوزان ایران این سران باطل و غرب گدا و عقیم اندیشه رو که هیچ خیر وبرکتی برای کشور و ملت نداشتند و منشاء شرارت و بدخواهی و اسیب های فراوان برای اقتصاد، فرهنگ و معنویت بودند و نمونه عیان ثنویت شیطانی غرب زدگی +معنویت سیتزی و هردم در فکر فتنه ای جدید ودو قطبی شرارت امیز هستند باطنا و رسماا سه طلاقه کنند؟
    • DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 0
      .... ایا وقتش نرسیده مردم و همه دلسوزان ایران این سران باطل و غرب گدا و عقیم اندیشه رو .... باطنا و رسما سه طلاقه کنند؟ // عزیز بزرگوار شما خود بهتر میدانید اینها همه سه طلاقه شده اند و این عشوه گریهای بعد از سه طلاقه شدن برای رجوع است که ایرانِ داماد چشمش از این عجوزه ها پر و به آنها محل نمیگذارد چند صباحی هستند تا مانند حباب صابون بلق بلق بترکند و شر کم کنند آسیا به نوبت . موفق باشید
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    7 0
    هويت حجاريان را بايد با دقت جستجو كرد، وي پيشينه يهود را در نسل خود دارد او مطمئنا نميتواند براي ايران و ايراني دلسوز باشد، تخريب شخصيت ديگران و به باد دادن كشور هم براي او اصلا مهم نيست كه بماند ، بلكه رسالت اوست ، نمونه واضح ان واردات گندم است !! مگر ايشان تئوريسين نيست؟ او را به واردات گندم چكار بايد براي مردمي دل سوخت كه او انها را هدايت ميكند!!
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    26 1
    نگید آمریکاپرست بگید خود شیطان
    • SE ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      7 1
      تحمیل برجام خسارت بار بر کشور و مردم ایران ثابت کرد اصلاح طلبان اختیارشان در دست اجانب است.
  • SE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    2 0
    باز هم عکس این سه تا .... را گذاشتی!
  • اَبَر IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 0
    ما اصلاً و اصولاً قدرت های مردم را بر نمیداریم !
  • mostafa IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 3
    به نظر من کاندیدای جریان انقلاب رای نمیاره ...... متاًسفانه مردم زمان ما خیلی سریع گول میخورند .
  • امیر IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    14 1
    عذر میخوام عذر میخوام عذر میخوام : به یاد سه کله پوک افتادم
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    3 1
    مردم به حرف این آشغال ها گوش نمی دهند
  • عبدا.. IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 1
    چیزی میگویندکه اگرفردامشارکت مردم خیلی هم انبوه وفراگیربود-که پیشبینی میشودلااقل تاامروز به احتمال زیاداینچنینست-شدیداشرمنده خواهندشد!22/3/1400
  • mojtaba SE ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 1
    خوشم میاد و باید این شعور سیاسی نظام رو که از اعتماد بنفس و قدرتش هست واقعا تحسین کرد.نظام خوب با جمهوری بازی انتخابات هم دشمنان ایران رو سرکار گذاشته که یک جاسوسشون میاد سر کارو هم مردم رو الاف مقصر وضع خودشون میکنه که جاسوس انتخاب میکنن.و البته آموزش هم میده که تجربه سیاسی پیدا کنن..هنر بازی مرغ و تخم مرغ در سیاست .. ..پاینده ابر قدرت ایران
  • ناشناس IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    3 3
    اصلاح طلبان تهوع اور
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 1
    تروریست های سابق؛ گوگولی های امروز
  • BE ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    سه تفنگدار
  • BE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    سه تفنگدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس