کد خبر 1228661
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
رئیسی نمایه

سید ابراهیم رئیسی در بخش دوم از دومین مناظره انتخاباتی که کاندیداها به نقد اظهارات می پردازند، گفت: ارز ۴۲۰۰ قبل از مسئولیت من در قوه قضائیه تصویب شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه برخی مطالب اینجا دقیق مطرح نمی‌شود و باعث زحمت برای مردم می‌شود، افزود: متأسفانه به جای اینکه به مسائل اصلی پرداخته شود مسائل حاشیه‌ای مطرح می‌شود، او (مهرعلیزاده) باز هم بحث مدرک معادل را مطرح کرد، من مثل هر دانشجویی که مراحل تحصیل را می‌گذراند، مراحل تحصیل را گذراندم و مدرکم نیز معادل نیست. یک مدرک حوزوی سطح ۴ دارم و یک مدرک دانشگاهی که در سایت‌های مختلف مشاهده شد.

نسبت به مسئولیتم پاسخگو هستم

وی افزود: نسبت به مسئولیتم در هر حوزه‌ای که بودم پاسخگو هستم. البته به میزانی که در آن حوزه اختیار داشتم. یعنی اگر مسئول دادستانی در کرج بودم نسبت به آن دوره پاسخگو هستم و اگر روزی دادستان تهران بودم پاسخگو هستم. نسبت به ریاست بازرسی و دیگر مسئولیت‌هایی که داشتم پاسخگو هستم. حتماً باید پاسخگو باشیم و اگر در آن مقطع مسأله‌ای باشد باید پاسخ بدهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در سال ۸۰ مقام معظم رهبری بیانیه‌ای در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی دادند که در آن مقطع من نمایشگاهی برپا کردم و همه مدیران میانی و عالی از این نمایشگاه بازدید کردند. ما دولت را پشت ویترین گذاشتیم و بیایند آسیب‌ها را ببینند و راهکارهای رفع آسیب را نیز اعلام کردیم. منتهی در دوره معاون اولی تابع تصمیمات ریاست بودیم.

رئیسی گفت: هر کسی در هر مسئولیتی که بوده باید نسبت به دوره مسئولیتش پاسخگو باشد آن آقایی که دوره‌ای رئیس بانک مرکزی بوده نیز باید نسبت به مسئولیتشان پاسخگو باشند. پس مسئول مشکلات اقتصادی مردم کیست؟ هر روز یک بمب در سفره مردم منفجر می‌شود. چه کسی باید جوابگوی انفجار هر روزه بمب در سفره روستایی و شهری باشد؟ یعنی آن کسی که مسئول است کیست؟

وی ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ قبل از مسئولیت من در قوه قضائیه در شورای عالی اقتصاد تصویب شد و من آن زمان عضو شورای عالی اقتصاد نبودم. تازه بحثی که مطرح است این است که چرا نظارت نشد؟ یک وقت تصمیم گیری است که مسئولان در شورای عالی آن زمان تصمیمی گرفتند اما بحث این است که چرا نظارت و درست اجرا نشد. این پول‌ها به چه کسی داده شد بحث ما این است که چرا برنامه‌ها به درستی اجرا نمی‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در کشورمان برنامه کم نداریم. دانشگاه‌ها پُر از طرح و برنامه است، همچنین برنامه‌های توسعه پنجم و ششم داریم. سخن ما در نبود برنامه نیست، سخن ما در نبودن یک اراده قوی و مدیریت مجاهدانه است که پای کار بایستد و مشکلات مردم را حل کند. این مساله ماست.

رئیسی افزود: متأسفانه شاهد فرافکنی هستیم، سخن ما این است والا هر کسی در حوزه مسئولیتش باید پاسخگو باشد. ما یک مسأله‌ای را باب کردیم به عنوان ترک فعل و معتقدیم هر کسی در زمان خودش باید پاسخگو باشد.

وی در خصوص شرایط حقوقی کارگران، گفت: حقوق کارگران متناسب با تورم باید متناسب سازی می‌شد. معلمان ما نیز نسبت به تورم و شرایط زندگی شأن نباید دغدغه داشته باشند و حقوق شأن باید متناسب سازی شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حقوق عادلانه یکی از مسائل مهم کشور است. گله‌ها از این است که چهار نفر در یک اتاق نشسته‌اند با مأموریت‌ها و مدرک مساوی اما حقوق‌های متفاوت. متأسفانه نظام عادلانه پرداخت ما شده است نظام ناعادلانه پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 0
    همتی بابت ارز 4200 از رئیسی مطالبه می کنه. واقعا عجب وضعی شده. وقاحت تا کجا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس