سنتکام: ایران بزرگترین تهدید منطقه است!

فرمانده تروریست های سنتکام برای توجیه حضور نظامیان آمریکایی در منطقه مدعی شد که یکی از اولویت های وی، مقابله با فعالیت های ایران است.

به گزارش مشرق، «کنث مک کنزی» رئیس واحد تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) در یک نشست خبری مجازی مدعی شد یکی از اولویت های پنتاگون در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران است که به زعم او بزرگترین تهدید برای ثبات منطقه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

چه کسی برتری نظامی متحدانش در منطقه را حفظ کرده است؟

وی در ادامه این ادعا افزود: موضع ما در منطقه تاثیری بازدارنده بر ایران داشته که این محصول آرایش نظامی قوی نیروی دریایی، نیروی هوایی و دفاع موشکی و همچنین هماهنگی با دوستان منطقه ای است.

مک کنزی در ادامه مدعی شد: حضور آمریکا در عراق به دعوت دولت بغداد است و عمده توجه نیز بر نابودی کامل داعش متمرکز است حال آنکه فشارها از جانب گروه های وابسته به ایران که خواهان خروج ما از عراق هستند افزایش یافته که تازه ترین مورد آن استفاده از پهپادهای کوچک است که می توانند خیلی مرگبار باشند.

این مقام پنتاگون مدعی شد: فشارهای سیاسی به عراق بی جواب مانده و همین مسئله هم باعث روی آوردن آنها به پهپاد شده حال آنکه این مسئله برای من نگران کننده است اگرچه ما طیفی از اقدامات را برای دفاع از خود و متحدان ناتو به کار خواهیم بست.

مک کنزی در بخشی از ادعاهای خود نیز به اتهام زنی درباره انصارلله یمن پرداخت و گفت: به همکاری با عربستان در زمینه تقویت سامانه های پدافند هوایی و موشکی ادامه می‌دهیم و این یک اولویت بسیار مهم برای ما است چرا که آنها با بمباران بدون وقفه موشک‌های بالستیک، پهپادهای کوچک و موشک‌های کروز زمین به زمین حوثی‌ها (انصارالله یمن) مواجه هستند.

فرمانده تروریست‌های سنتکام افزود: شخصا متقاعد شده‌ام که پادشاهی عربستان سعودی به دنبال یک پایان سیاسی مسئولانه برای این جنگ است و باور دارم که آنها آماده اتخاذ اقدامات مهم برای تحقق این موضوع هستند. متاسفانه فکر نمی‌کنم که حوثی‌ها (انصارالله یمن) آماده استقبال از این وضعیت باشند اما فرصت این کار را دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    12 1
    مکنزی درایران فقط به نام تن ماهی شناخته میشه!!!
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    2 0
    دقیقا درسته یه امید شروع عملیات برای نابودی بزرگترین تهدید منطقه
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 1
    اه خسته کردی ما رو مکنزی ، بی خیال دیگه ، همش تکراری حرف میزنید.
  • احمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 1
    ایران همیشه همین جا بوده و می مونه.یه زمانی کل جایی که شما بهش میگید خاورمیانه، خاک ایران بوده. شما هستید که برای منطقه تهدید هستید. شما هستید که باید شرتون رو بکنید. بهتر هم هست خودتون داوطلبانه این کار رو بکنید. چون اگر ما این کار رو بکنیم، براتون دردناکتر و پر هزینه تر خواهد. البته امیدوارم راه دوم رو انتخاب کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس