مجلس نمایه

نماینده مسجدسلیمان در مجلس با انتقاد از عدم ایفای وظیفه وزارت نفت در جلوگیری از سوختن گاز فلر طبق برنامه ششم توسعه گفت:‌ متأسفانه ایران سومین کشور دنیا با بیشترین فلرسوزی محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۸ خرداد) در جلسه علنی و در تشریح سوال خود از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با موضوع علت تأخیر در ساماندهی گاز فلر توسط این وزارتخانه اظهار داشت: بیش از ۲۰ سال از موضوع ساماندهی وجمع‌آوری گازهای فلر در وزارت نفت می‌گذرد و با توجه به ارزش بالای اقتصادی گازهای مشعل و منافعی که از جمع‌آوری آنها حاصل می‌شود و منافع غیرمستقیم آن در کاهش آلایندگی زیست‌محیطی بنا بود تا پایان برنامه ششم توسعه سوختن ۹۰ درصد گازهای مشعل کنترل شود و با توجه به تقاضای بخش خصوصی در شرکت‌های مختلف بر اساس ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه پروژه کنترل و بهره‌برداری از گازهای فلر تکمیل نشده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی ن دارد و برای جلوگیری از سوختن این گازهای فلر چه پروژه‌های در دستور کار است.

وی افزود: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد مترمکعب گاز تحت عنوان سوزاندن گازهای مشعل به مواد آلاینده تبدیل می‌شود که معادل یک سوم مصرف گاز اروپا است.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس تصریح کرد: از حجم گازهای آلاینده ۷۵ درصد آن متعلق به ۱۰ کشور دنیا از جمله ایران است.

ورناصری خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۰ ایران سومین کشور با بیشترین حجم فلرسوزی در جهان بود که سهم ۹.۳ درصدی از کل حجم فلرسوزی گاز جهان را به خود اختصاص داده است. البته از ۲۰۱۷ به بعد حجم فلرسوزی ایران با کاهش همراه شد و از ۱۷.۷ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۱۷ به ۱۳.۳ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

وی با اشاره به موضوع مطالبات نیروی انسانی شاغل در وزارت نفت گفت: براساس تبصره ۳ ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه باید همسان سازی کارکنان ۱۰۰ درصد انجام می‌گرفت که این موضوع به صورت کامل محقق نشد. 

نماینده مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ طبق ابلاغ دستورالعمل ۲۶۰۸ رئیس سازمان اداری استخدامی و رئیس برنامه، بودجه پیش بینی و لحاظ شده است، حقوق کارکنان قراردادی باید ۱۰۰ درصد با حقوق کارکنان پیمانی همسان سازی شود، چرا این مهم انجام نشده است؟ چرا این مطالبه و حق قانونی همچنان معوق مانده است؟

ورناصری تاکید کرد: سوال بعدی من به دلیل تبعیت کارکنان قراردادی از قانون صنعت نفت، بایستی گروه بندی شغلی برای این کارکنان اجرا و فوق العاده ها مطابق مجموع مقررات اداری استخدامی صنعت نفت پرداخت شود، برای ۳۴ هزار کارمند قراردادی گروه بندی ایجاد نشده است. برای ۱۰۶ هزار نیروی پیمانکاری طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شد، آقای وزیر چرا این همه مطالبات که تکلیف قانونی شما بوده، رها شده است؟

نماینده مسجد سلیمان اظهار داشت: موضوع مطالبات نیروی انسانی موضوعی است که انتظار داشتم وزیر به آن پاسخ دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    6 1
    عزیز جان دولت تدبیر امید به حداقل حقوق رحم نمیکند چه رسد به همسان سازی حداقل حقوق کارکنان را به عائله مندی و حق اولاد گره زده و سرجمع شده حداقل حقوق
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      1 0
      برادر وقتی از هیچی خبر نداری لازم نیست ثابت کنی احمقی! بنده که از سال 87 توی صنعت نفت و گاز بالاخص پارس جنوبی خدمت کردم سر و ته این فلر سوزی رو میدونم. زمان جناب محمود احمدینژاد با وزارت نفت جناب رستم قاسمی ژاپنی ها اعلام آمادگی کردن که به صورت مشترک اقدام به توسعه صنایع ان جی ال کنن تا از گاز فلر استفاده بشه. جناب محمود خانتون که اونزمان با فروش نفت بشکه ای 120 دلار خدا رو هم بنده نبود خیال میکرد احتیاجی به عالم آدم نداره. حالا چوب اون دوران طلایی رو فقط به حسن روحانی میزنید؟!
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    میخ ای ب عضمت گازی ک میسوزنین پی ببرید؟و ببینید چ خیانتی ب کشور میشه؟؟؟ فلر پازنان 1 و 2 رو در استان خوزستان....تو منطقه امیدیه و بخش زیدون از نزدیک ببینید....اگه باورتون نمیشه عکس و فیلم حجم گازی ک میسوزنن براتون میفرستم
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    امروز درمناظره ازفسادورانت زیاد حرافی شد مرکزرانت وفساد یه سرش تو همین مجلسه چه بقول خودشون انقلابی چه پیاده شده از قطار
  • احمدی IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 0
    تعداد زیادی از این نفرات اضافی و از آشنایان مدیران / نماینده گان هستند که بدون آزمون جذب شده و حال نیز مطالبات بیشتری از طرف دوستان نماینده مطرح می شود / این خود نوعی از فساد روشن و آشکار است /
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    لعنت ابدی به کسیکه استخدام پیمانکاری و قراردادی را در ایران باب کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس