فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی: جهاد و شهادت مبتنی بر اندیشه‌ورزی است

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: هیچ فردی شهید نشد، مگر اینکه در باورهای عمیق خود به چنین باوری رسید، لذا جهاد و شهادت مبتنی بر اندیشه‌ورزی است.

به گزارش مشرق، سردار احمد وحیدی درباره حیات و پویایی انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره)، گفت: امروز دین اسلام زنده است و این مهر باطلی بر اندیشه‌هایی است که فکر می‌کردند با رحلت امام خمینی کار انقلاب اسلامی تمام شده است، البته ملت ما بعد از رحلت امام (ره) و در آن لحظات بسیار سخت، این دغدغه را داشتند که بعد از ایشان وضعیت انقلاب و کشور چگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تقویت قدرت ناجا در دستور کار وزارت دفاع

وی افزود: بسیاری از دشمنان و حتی‌ها برخی از دوستان، آن زمان تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی در ایران با رحلت امام تمام شد، اما از دل این شک و نگرانی‌ها، درخشش و تشعشعی به وجود آمد که امسال ۳۳ سال است، دنیای مشهون از استکبار، ظلم، ستم و بی خدایی را بعضاً در برابر قدرت خود حیران کرده و این هم بیان و وعده الهی بود که تحقق یافت.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: حال اگر این نظام و انقلاب را با همه قدرتش نشناسیم، یقیناً در تحلیل مسایل اشتباه خواهیم کرد و نمی‌توانیم برای آینده و حرکت این انقلاب حرف‌های دقیق بزنیم، خیلی‌ها تلاش دارند ما را از فهم این وضعیت خودمان بیگانه کنند و قدرت و عمق این شناخت را از ما بگیرند.

 وحیدی تأکید کرد: البته بعد از مناسبت ۱۴ خرداد، واقعه ۱۵ خرداد را داریم که بیعت خونین مردم با امام (ره) است، همان بیعتی که مردم در سال ۱۳۴۲ انجام دادند و همچنان ادامه دارد، یعنی از آن سال تاکنون که حدود ۶۰ سال می‌گذرد، جریان بیعت خونین مردم با امام خمینی (ره) همچنان جریان و تداوم دارد، در واقع این نشان می‌دهد که بزرگترین مفهوم و پیشران حرکت این سال‌ها همین مفهوم جهاد و شهادت است.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: حال برخی ممکن است که بیان کنند جهاد و شهادت مبتنی بر احساس است، درحالی که این موضوع بر عمیق‌ترین باورها و اندیشه‌ورزی‌هایی استوار است که از عمق وجود یک جامعه برمی‌خیزد، به عبارت دیگر هیچ فردی شهید نشد، مگر اینکه در باورهای عمیق خود به چنین باوری رسید، لذا جهاد و شهادت مبتنی بر اندیشه‌ورزی است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس