کد خبر 1228190
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
توسعه روابط تجاری

وزیر نیرو گفت: یکی از زمینه‌های مهم برای گسترش روابط تجاری ایران و تاجیکستان وجود روابط بانکی مابین بوده و لازم است دو طرف در این زمینه تحرک لازم را انجام دهند.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان، در نشست افتتاحیه اجلاسیه چهاردهم کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور در شهر دوشنبه با قدردانی از میهمان‌نوازی طرف تاجیکستانی، گفت: ما به عنوان مسؤولان کمیسیون باید چاره‌جویی کنیم تا توافق‌هایی که با صرف وقت، هزینه و بر اساس اراده رهبران عالی به دست آمده، هر چه زودتر به نتایج ملموس‌تری برسد و روند اجرای آن‌ها به سطح مطلوب و شایسته دو کشور رسانده شود.

وی افزود: یکی از زمینه‌های مهم برای گسترش روابط تجاری دو کشور وجود روابط بانکی مابین بوده و لازم است دو طرف در این زمینه تحرک لازم را انجام دهند.

وزیر نیرو با استقبال از درخواست و پیشنهاد طرف تاجیکستانی برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایران در تاجیکستان با استفاده از نیروی کار و منابع اولیه این کشور، توضیح داد: حل مشکلات بانکی پیش نیاز توسعه سرمایه‌گذاری طرف‌های ایرانی است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان با آرزوی سلامتی و موفقیت برای طرف تاجیکستانی، اظهار داشت: در زمان مسئولیت خود و وزیر انرژی تاجیکستان گام‌های اساسی در توسعه همکاری‌های دو کشور برداشته شود و در مذاکرات اجلاسیه بتوانیم به مسئولیت مشترک در توسعه روابط دو کشور بیش از پیش بپردازیم.

دلیر جمعه، رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان هم با خوش آمدگویی به هیأت ایرانی، افزود: با برگزاری اجلاسیه چهاردهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تحرک ویژه‌ای در ارتقا و توسعه روابط دو کشور هم فرهنگ، دوست و هم‌زبان به وجود بیاید.

وی با اشاره به روابط تجاری و تراز صادرات و واردات بین دو کشور در چند سال گذشته گفت: بر اساس اطلاعات واردات و صادرات بین دو کشور پتانسیل بسیار زیادی در جهت ارتقای روابط تجاری دو طرف وجود دارد.

وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان همکاری دو کشور در ساخت سد و نیروگاه برق‌آبی سنگ توده را به عنوان نمونه بسیار موفق همکاری دو کشور ذکر کرد که توسط شرکت‌های متخصص طراحی و ساخته و توسط رؤسای جمهوری دو کشور بهره‌برداری شده است.

جمعه همچنین با اشاره به توافق دو کشور در اجرای پروژه تکمیل تأسیسات تونل استقلال تاجیکستان و کمک ایران در این زمینه، بر آمادگی کشورش بر ایفای تعهدات مالی خود در این چارچوب به همراه تعهدات مالی طرف ایرانی اعلام آمادگی کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس