کد خبر 1227308
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

به گزارش مشرق محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: 

۱- مناظره اول هفت نامزد به پایان رسید. "تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد". آنها باید قبل از هر چیز، ادب و اخلاق خویش را نشان می دادند و دادند. امروز یک کلاس درس ملی و عملی بودکه "ادب مرد به ز دولت اوست"، یعنی چه؟ برخی نامزدها همین جا رفوزه شدند.

۲- "برنامه"، انتظار مردم و کارشناسان از نامزدهاست. امروز قرار بود درباره مشکلات و برنامه های اقتصادی سخن گفته شود اما برخی نامزد ها از همان آغاز کوشیدند بحث را سیاسی و مجادله ای کنند. چرا؟ اگر آقایان همتی و مهرعلیزاده برنامه قابل دفاعی داشتند، چرا از بحث اقتصادی و ارائه برنامه گریزان بودند و بنا را بر توهین و تهمت و عصبانی کردن دیگر نامزدها گذاشته بودند؟

۳- نکته کلیدی همین جاست. "برنامه" مهم است، اما نه به اهمیت "کارنامه". کارنامه، ابزار مهم راستی آزمایی دعاوی نامزدهاست. نامزدهایی که خود و ائتلاف متبوع آنها به عنوان ائتلاف حاکم بر دولت، بخش اصلی صورت مسئله و گرفتاری مردم هستند، چگونه وعده جدید بدهند و چه کسی از آنها، چک های برگشت خورده را دوباره و سه باره قبول می کند ؟

۴- بی ادبی و بد اخلاقی و پنجه کشیدن به صورت دیگر نامزدها، از همین جا آغاز می شود؛ حمله به نامزدهایی که کارنامه دارند و در میان مردم درخشیده اند. در حالی که رای آقایان همتی و مهرعلیزاده

در نظر سنجی های دولتی مختلف، زیر دوتا سه درصد و بعضا زیر یک درصد بوده، رای آقای رئیسی بالای چهل درصد است. برخی سیاست بازان معتقدند وقتی چیزی برای اثبات خود نداری، سیمای دیگران را بخراش و زشت منظرشان کن! مردم اما تفاوت ها را کنندگان یا تعطیل کنندگان واحد های تولیدی را با احیا کنندگان این واحد ها می فهمند.

۵- متاسفانه دو نامزد ائتلاف حاکم بر دولت، اختیار خودشان را ندارند، به همین دلیل هم طبق دیکته پدرخوانده ها و اتاق های جنگ روانی، وسط مناظره اقتصادی، دیکته های سیاسی را روخوانی کردند بی آن که مثلا آقای همتی، چند جمله هم درباره کارنامه خود در ریاست بانک مرکزی، هفت برابر شدن نقدینگی، چهار برابر شدن قیمت ارز در دوره وی، یا جابجایی رکورد های تورم و بیکاری و ضریب جینی و رشد منفی اقتصادی یا زبان بی سابقه سهامداران بورس در دولت متبوع خود سخن بگوید!

۶- آقای مهرعلیزاده، طوری از رشد و رونق اقتصادی در دولت خاتمی، سخن گفت که انگار مردم در انتخابات سال ۸۴، بر علیه عملکرد ائتلاف دیگری جز ائتلاف حاکم بر دولت اصلاحات، قیام کردند و جز همین مردم، دست رد به سینه هاشمی و معین و کروبی و مهر علیزاده زدند. آن روز، مردم از ائتلاف اشرافی کارگزاران و مشارکت و مجمع روحانیون (ائتلاف خاتمی و هاشمی) به ستوه آمده بودند که دست رد به نامزد های آنان زدند و به نظر می رسد امروز هم بسیج ملی مشابهی برای گذاشتن نقطه پایان بر مدیریت اشرافی مدعیان اعتدال و اصلاحات در حال شکل گیری است. همین هم موجب شده تا پدرخوانده ها، نامزدهای پیاده خود را وادار به انتحار برای زدن نامزدهای دارای کارنامه و برنامه کنند. اینها بشارت پیروزی طیف خدمتگزار و مومن به توانمندی های مردم  است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    البته در مناظره سه نفر از حوزه اخلاق و متانت خارج شدند مهر علیزاده مثل دلقکها فقط مدرکش را به رخ می کشید خودش را علامه دهر و از اذری ها سواستفاده کرد و همتی هم حرفی برای گفتن نداشت و رضایی همان حرفهای گذشته را تکرار کرد زاکانی همان نماینده مجلس برایش خوب است ولی رییسی و قاضی زاده و جلیلی قابل تعمق هستد ولی مهر علیزاده واقعا دلقک است
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    انگار مهرعلیزاده یادش رفته که گفتگوی تمدن های خاتمی، نتیجه اش این شد که دشمن فهمید ایران خار و ضعیفه و کشورمون ایران از دوطرف محاصره آمریکا شد! با اون وضع تحویل احمدی نژاد داد! دولت خاتمی آنچنان قدرتی داشت که هخا هم میخواست به ایران حمله کنه! با رجز و مقاومت احمدی نژاد، آمریکا عقب نشست و شعار انتخاباتی اوباما، عقب نشینی شد! مهرعلیزاده، وقاحت حدی داره!
    • رضا IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      0 0
      نتیجه سازش ها و کرنش های خاتمی، "محور شرارت" نامیده شدن ایران بود
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    27 1
    ظلمی که اشرافی گری به این مملکت کرده اینه که اقتصاد مملکت رو به سمت وابستگی به غرب برده والان هم مشکلات ناشی از همینه که مثلا اگر امریکا تحریم کنه اقتصاد به هم می ریزه،ایا اگر زمان اصلاحات و...هم اینجور تحریم بودیم،الان برخی به اون دوره افتخار می کردن؟؟؟؟ پایان اشرافی گری ظهور بی اخلاقی ها در مناظرات بود.
    • مجتبی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      4 3
      عجبا و عجبا؟! با همین منطق که درباره انتخابات ۸۴ گفتید، انتخابات سال ۹۲ رو هم تحلیل می کنید؟! تفکر و جریان حاکم بر دولت در سال ۹۲ چیست و کیست؟!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    پدر خوانده رو خوب اومدی
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    7 2
    بنظرم باید فردای انتخابات دوباره آهنگ این پیروزی خجسته باد گلریز و پخش کنند واقعا آدم احساس فتح و پیروزی و رهایی از ظلم و اشرافی گری می‌کنه
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    8 5
    ای بابا سخت نگیرید. شورای نگهبان خواست مردم ایران بعد از مدتها مقداری شاد بشوند، ۲تا دلقک هم بنامهای « همتی و مهرعلیزاده » گذاشت مردم بهشون بخندند....
    • مهدی درخشانی KR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      0 0
      نباید به کسی توهین کنید
  • محمدایوب IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    ازشورای نگهبان گله دارم دوتا نامرد رابه جای نامزد تایید کردند خاک برسر مهرعلیزاده که ادعای دکترایش را تریلی نمی کشید. نوشته از رو هم نمی توانست بخواند. این دو حرف زدن بلد نبودن. آنوقت می خواهند با روسای کشورهای دیگر گفتگو کنند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    3 10
    نظرسنجی ایسنا فرارو خبرآنلاین نشان می دهد در مناظره اول در عملکرد آقای همتی اول است و آقای رئیسی دوم. ثانیا نشان می دهد قاضی زاده هاشمی خیلی بهتر از مهرعلیزاده و رضایی و زاکانی و جلیلی عمل کرد. ثالثا مشخص شد آقای قاضی زاده هاشمی و جلیلی بهتر از رئیسی و رضایی عمل کردن. رابعا معلوم شد زاکانی و رضایی و رئیسی زود عصبی میشوند. اما قاضی زاده هاشمی و جلیلی و مهرعلیزاده و همتی خونسرد بودن. قاضی زاده هاشمی و جلیلی و همتی مسلط ترین افراد بودن.
    • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      2 0
      خبر آنلاین اندکی قاطی کرده است اگر مردم انقدر به همتی علاقه دارند حقشان است دولت سوم حسن روحانی نابودشان کند
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      1 0
      مشخصه فقط اصلاح طلب ها و غربگدا ها تو نظر سنجی شرکت کردن
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      1 1
      همتی خونسرد بود؟؟!!! بی خیال بابا رای من رییسی ابراهیم بت شکن بت فساد بشکن
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    مشرق نظر قبلیم رو منتشر نکن
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    حالا استدلال کن چرا سال ۹۲ و ۹۶ به دوستانتون رای ندادن؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس