در ۳ ماه نخست دولت، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران خُرد بورس را به حداقل می‌رسانیم - کراپ‌شده

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور باید بین بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، هم‌آهنگی ایجاد کند و تدابیری اندیشید که اگر کسی وارد بازار بورس شد، با اطمینان وارد شود.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» شبکه سوم سیما رسانه ملی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه دولتش برای رفع مشکل بازار سرمایه، گفت: بازار سرمایه بازاری است که مسئولیت افزایش تولید کشور را برعهده دارد، اما چرا در این بازار و اقتصادمان با مشکل مواجه ایم، چون پول بیشتر از کالا تولید شده است.

وی افزود: در ۴۷ سال گذشته پول کشورمان حدود ۴۲ هزار برابر افزایش یافته، اما کالا و تولید ملی ۱/۷ برابر افزوده شده است البته برخی آن را کمی بیش از این یعنی ۵ برابر می‌دانند، اما به هر حال فاصله این رقم با فاصله ۴۲ هزار برابری از پول ملی خیلی زیاد است.

جلیلی افزود: وقتی که پول این قدر افزایش یابد و تولید افزایش نیابد مشکلاتی مانند تورم ایجاد می‌شود، اما راه حل چیست؟ افزایش تولید.

وی گفت: هدف اصلی بازار سرمایه، افزایش تولید است و باید بر این مبنا باشد اگر بازار سرمایه را دوباره تبدیل کنیم به بازاری برای سفته بازی و سوداگری، اما حتما نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.

نامزد ریاست جمهوری افزود: اگر می‌خواهیم بازار سرمایه و بورس ثبات لازم را پیدا کند باید میان بازار سرمایه، بازار پول و بیمه هماهنگی باشد.

جلیلی در بخش مقدماتی اظهاراتش در این برنامه، گفت: به عنوان فردی که در دوره جوانی و نوجوانی ام با انقلاب و دفاع مقدس هم زمان بوده است بسیار خوشحالم که با نسل جوانی مواجه ایم که با همان روحیه و انگیزه برای جهش ایران تلاش می‌کند.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم شما جوانان می‌توانید نقش بسیار مهمی برای ایران داشته باشید و آینده از آن شماست. امیدوارم همان طور که جوانان در عرصه‌های مختلف اعم از دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن موفقیت‌های بزرگی کسب کرد همواره از ظرفیت‌ها و ایفای نقش جوانان بهره‌مند باشیم.

جلیلی گفت‌: دشمن دوست داشت که دهه شصت تکرار نشود، اما در دهه ۹۰ جوانانی را دید که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کردند و حججی‌ها دوباره ظاهر شدند و در عرصه‌های علمی نیز موفقیت‌های بزرگی شکل گرفت.

نامزد ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: همان طور که در ۴۰ سال گذشته؛ جوانان موتور حرکت کشور بودند در آینده کشور نیز بتوانند این مسیر را با دقت و پرشتاب ادامه دهند.

در موضوع‌های اقتصادی باید نگاهی داشته باشیم که بی عدالتی شکل نگیرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موضوع‌های اقتصادی باید نگاهی داشته باشیم که زمینه‌های بی عدالتی نتواند شکل بگیرد.

سعید جلیلی در برنامه رئیس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما رسانه ملی با بیان اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی عدالت و کاهش فاصله طبقاتی و تبعیض است، افزود: در این زمینه باید دو کار انجام شود و آن این است که امکانات کشور را به خوبی توزیع کنند و به خوبی برای اقشار جامعه توزیع کنند و نباید فقط شهر تهران را ببینند یعنی در همه ایران و هر کسی که در سیستان و بلوچستان و خوزستان و هر جایی که هست باید برای آن‌ها برنامه ریزی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما متأسفانه امروز فاصله طبقاتی چشمگیری را شاهدیم، گفت: در بعضی شاخص‌ها حتی در بین استان‌های کشور هم باید عدالت مورد توجه قرار گیرد و موضوعات اقتصادی رئیس جمهور باید نگاهی داشته باشد که زمینه‌های بی عدالتی و فقر و شکاف طبقاتی شکل نگیرد.

نامزد ریاست جمهوری افزود: الان بانک‌های ما مثلاً دارند تسهیلات می‌دهند و این خیلی بد است که ۵۰ درصد مردم تسهیلات دریافت نکنند یا ۹۰ درصد تسهیلات فقط به ۱۰ درصد داده شود که باید طرح‌های جدی داشته باشیم و جلوی این رویه‌ها گرفته شود و در بعضی موضوعات در زمان کوتاه مدت این کاهش فاصله طبقاتی را مردم احساس کنند.

جلیلی گفت: مثلاً طرح برخورداری مردم از سهم شان در مصرف انرژی باید مورد توجه قرار گیرد و آن چیزی که دردناک است این است که برخی دهک‌های جامعه دچار مشکل حتی در تغذیه هستند که باید سهم مساوی برای این قشر در نظر گرفته شود.

وی افزود: ما بر این اساس یک طرح سبد غذایی را تبیین کردیم که با آن هر فردی که باید در روز ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو کالری غذا به او برسد این مقدار غذا را تأمین می‌کنیم و طرح دیگر ما این است که وقتی می‌گوییم نباید این فاصله طبقاتی باشد فقط غذا و انواع سوخت نیست، حتی در بخش سفر و تفریح از امکاناتی که امروز در اختیار دولت است باید استفاده شود که البته این امکانات که در حوزه مسافرتی و سیاحتی در اختیار دولت است قابل توجه است و اگر این‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد می‌توان با آن ۵۰۰ هزار زوج را در سال ۵ روز سفر رایگان ارائه کرد که البته شرح مفصل این طرح‌ها را مردم می‌توانند در شبکه تلویزیون ببینند.

 مناطق آزاد یک فرصت است

سعید جلیلی نامزد ریاست جمهوری در برنامه رئیس جمهور و جوانان در پاسخ به سوالی درباره مناطق آزاد کشور، گفت: یکی از بحث‌های جدی در کشور واردات است، اینجا یکی از بحث‌های بسیار مهم این است که اصلاً منطقه آزاد فلسفه اش چه بوده است؟

جلیلی در ادامه سخنان خود در برنامه رئیس جمهور و جوانان در شبکه سه، افزود: منطقه آزاد بر این مبنا شکل گرفته است که سکوهایی باشد برای صادرات کشور، همچنان که ما به غیر از مناطق آزاد همه پایانه‌های مرزی مان هم با توجه به نگاه مان و رویکرد مان که می‌گوییم می‌خواهیم اشتغال و ارزآوری را بیشترکنیم و لازمه‌اش این است که تولید را بیشتر کنیم.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: وقتی تولید را بخواهیم بیشتر کنیم باید صادرات را بیشتر کنیم نه اینکه واردات را بیشتر کنیم لذا این باید برنامه اصلی باشد برای دولت که صادرات را یک وظیفه مهم قرار دهد.

جلیلی گفت: بر این اساس مناطق آزاد هم یک فرصت است که در صورت صادرات و تولید می‌تواند به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد. لذا ما باید ببینیم همه دستگاه‌ها در این باره چه برنامه‌ای دارند.

سامانه شفافیت قراردادهای دولتی و نظارت ۸۰ میلیونی مردم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظارت مردمی بر عملکرد بهینه دستگاه‌های اجرایی دولت سایه مهم است.

سعید جلیلی در ادامه برنامه «رئیس جمهور و جوانان» افزود: استفاده از فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی برای تشکیل دولت فوق هوشمند جزو برنامه‌های ماست.

جلیلی در پاسخ به سوال جوان حاضر در استودیو درباره شفافیت اقتصادی، گفت: دولت در سایه به کمک جوانان می‌تواند سایه به سایه دولت را تعقیب و تصحیح کند.

وی افزود: بسیاری از نابسامانی‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله رانت خواری را می‌توان با سامانه شفافیت قراردادهای دولتی رصد کرد و به صورت برخط ۸۰ میلیون ایرانی را ناظر خود دانست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از فرصت‌های خوب استفاده از فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی دولت فوق هوشمند است.

وی در پاسخ به سوال یک نفر از هموطنان لرستانی درباره برنامه دولت آتی ایشان درباره صنایع تبدیلی، افزود: یکی از بحث‌های اشتغال و ارزآوری و جلوگیری از خام فروشی در صنایع کشاورزی، دامپروری و شیلات است که می‌توان با استفاده از فرصت‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی، همه منطقه را اداره کرد.

جلیلی با اشاره به بازدیدی که از خرم آباد داشت و فرصت‌هایی همچون استفاده از ماهی چشم زده و مرغ اجداد، گفت: با هر یک قطعه از مرغ اجداد می‌توان چندین تن تولید داشت.

وی در پاسخ به سوال بعدی درباره شکوفایی حوزه‌های فرهنگی برای جوانان، افزود: جوانان امروز با استفاده از فناوری‌های نوین فرصت‌های بی بدیلی برای هنرآفرینی در حوزه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌توانند داشته باشند و هر یک سربازی در عرصه هنری در جبهه جنگ نرم باشند و حماسه‌ای از خود نشان دهند.

جوان و فضای مجازی هر دو یک فرصت هستند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوان و فضای مجازی هر دو یک فرصت اند و دولت باید برای آن‌ها برنامه داشته باشد در آن صورت جوان می‌تواند یک افسر قوی در جنگ نرم باشد و شما شاهد هنرنمایی او باشید.

سعید جلیلی در ادامه برنامه «رئیس جمهور و جوانان» شبکه سوم سیما رسانه ملی در پاسخ به سوالی در زمینه مهیا نبودن شرایط برای جوان علاقمند به شعر، ادبیات، سینما، تئاتر و موسیقی، افزود: جوانان کمک جدی به انقلاب و دفاع مقدس کردند، جوان یک نیروی بالنده و ارزشمندی است برای شکوفایی هنر در شکل سلبی و ایجابی آن.

وی گفت: اگر شما هویت را برای او تهیه نکنید و بستر مهیا نباشد جوان به موضوعات پرتی کشیده می‌شود.

نامزد ریاست جمهوری افزود: من امروز به جوانان می‌گویم شما فرصت بی بدیل در اختیار دارید که این فرصت در سی سال پیش در اختیار جوانان نبود و آن فرصت مجازی و فناوری ارتباطی است.

جلیلی در زمینه فارغ التحصیلان کشاورزی که برای اشتغال دچار مشکل هستند، گفت: ۱۰ سال از بهترین عمر یک جوان صرف علم آموزی و دانش می‌شود تا از دانشگاه فارغ التحصیل شود حال بعد از این مدت اگر شغل مناسب با تحصیل او وجود نداشته باشد احساس خسران می‌کند.

وی افزود: این برای دولت فرصت مناسبی است تا از دانش آموختگان بخش کشاورزی بهره ببرند، چون کشور ما دارای خلاء کشاورزی است.

نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: ۸۰ تا ۸۵ درصد دانه‌های روغنی وارداتی است این در حالی که زمین‌های کشاورزی برای کشت دانه‌های روغنی داریم.

جلیلی گفت: فارغ التحصیلان رشته کشاورزی می‌توانند به کمک دولت بیایند، چون امروز در علم کشاورزی پیشرفت‌های جدی صورت گرفته که می‌تواند تولید محصول را چند برابر کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان استان فارس مبنی بر تعطیلی کارخانجات صنعتی این استان، افزود: در هشت سال گذشته ۲۴ جلسه با اصناف داشتم و در ۱۲۰ سفر به ۳۱ استان کشور بازدیدهایی از شهرک‌های صنعتی داشتم بسیاری از صنایع با ظرفیت پایین کار می‌کنند و یا متأسفانه تعطیل شدند که این موضوع کم شدن اشتغال و تولید را به همراه دارد که همه آن‌ها باید بررسی شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سفر به استان‌های مختلف و جلسات با اصناف به ۱۷ مشکل اساسی رسیدیم که باید برطرف شود به طور مثال مشکل تأمین مالی یکی از مشکلات صنعت است در حالی که روزانه بانک‌ها ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول می‌کنند و کارخانجات مشکل کمبود نقدینگی دارند.

جلیلی افزود: این پول‌ها باید روانه تولید شود.

کار نمایشی مدیران از فسادهای موجود در کشور است

نامزد ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی رییس جمهور و جوانان یکی از فسادهای موجود در کشور را کار نمایشی مدیران دانست.

سعید جلیلی در ادامه برنامه رئیس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما در پاسخ به سوال تعطیلی کارخانه‌ها و مشکلات مربوط به اشتعالزایی در استان فارس افزود:

ما در هشت سال گذشته با بیش از ۲۴ صنف صنعتی جلسه داشتیم و دقیقاً بررسی کردیم. در ۱۲۰ سفری که در اقصی نقاط کشور به ۳۱ استان از جمله استان فارس داشتم و یکی از اهداف سفرهایم بازدید از شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت: بسیاری از کارخانه‌ها و صنعت استان فارس دچار مشکل شده است و بعضا یا با ظرفیت خیلی پایین کار می‌کنند و حتی متأسفانه برخی از آن‌ها تعطیل شدند و این یعنی کمبود اشتغال و تولید.

جلیلی افزود: مشکل یک کارخانه‌ها را بررسی می‌کنیم که باید مشکلات حل شود. در این ۲۴ جلسه‌ای که با اصناف داشتیم و سفرهایی که به ۳۱ استان رفتیم به ۱۷ مشکل اصلی رسیدیم که آن مشکلات باید یکی یکی با حوصله برطرف شود تا بتوانید به آن نتیجه لازم برسید.

وی گفت: مثلا یکی از آن‌ها این است کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما در تامین مالی مشکل دارند سوال ما این است روزی ۲ هزار میلیارد تومان از بانک‌ها خلق پول می‌شود، ولی تمام بخش‌های تولیدی مشکل کمبود نقدینگی و تامین مالی دارند.

وی گفت: یا مثلاً باید مجوزهای فراوان گرفته شود تا یکی بتواند کاری را راه بیندازد. ان هم نه در یک فاصله یک یا دو ماه بلکه چند سال طول بکشد. مثلا در بهترین حالت دو سال طول میکشد تا بتواند این موانع را پشت سر بگذارد. یک تولیدگر یک صنعتگر باید وقتی از جلوی ادارات رد می‌شود عوض اینکه غمگین شود که چطور این هفت خوان را رد کند تا کار تولید را انجام دهد باید وقتی از جلوی اداره صنعت می‌شود احساس کند همان جایی است که کمک خواهند کرد.

جلیلی افزود: این تفاوت دو تا رویکرد در عملکرد دولت است. یک وقتی هست که شما هستید تا اگر کسی امد به او بگویید که این قانون یا ان قانون چیست یا بگویید ان قانون و موضوع چه شد. بحث ما این است که در این دولت باید برعکس باشد شما باید بروید سراغ آحاد جامعه و بگویید که شما صنعتگر می‌توانید از این وام استفاده کنید اگر خبر ندارید یا می‌توانید این مجوز را داشته باشید و این کمک را به آن‌ها داشته باشید.

وی درباره اشتعالزایی و امنیت شغلی برای نسل سوم و چهارم انقلاب گفت: طبق قانون اساسی هم شغل و هم و همه رضایت شغلی حق آحاد جامعه است. از ان مهمتر امنیت شغلی است. قراردادهای سه ماهه و دیگری بسته می‌شوند که معلوم نیست سه ماه دیگر آیا من هستم یا نیستم.

جلیلی افزود: ما اگر می‌گوییم باید در جامعه اسلامی در کشور ما مردم آرامش داشته باشند و برخی از حقوق شهروندی صحبت می‌کنند و منشور حقوق شهروندی را رونمایی می‌کنند این رونمایی خوب است، اما به شرط انکه مردم ثمرات آن را ببینند. حق مردم چیست؟ همین حق داشتن شغل و رضایت شغلی و امنیت شغلی است.

وی گفت: اگر امدید و گفتید یک ساعت در هفته هم اسمش شغل می‌شود این شوخی است و اسم ان شغل نیست. ما و بر همین اساس یک برنامه جدی‌تعریف کردیم. یکی از ان از کارهایی که از روز اول دولت شروع خواهیم کرد این است که اگر ما صحبت از شغل می‌کنیم این نیست که مثلاً یک وام می‌دهیم که یک عده‌ای شغلی ایجاد کنند و پایان سال یک گزارش بدهیم اینطور نیست.

جلیلی افزود: ایجاد شغل برای نسل سوم و چهارم چگونه باید صورت بگیرد؟ وقتی که تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های شما برای آن‌ها مأموریت تعریف شود که وظیفه دارند در جهت ایجاد شغل یک مأموریت انجام دهند. یعنی وقتی نگاه می‌کنیم مثلا وزارت خارجه در این زمینه مأموریت دارد. یعنی لازمه ایجاد شغل چیست؟ مثلاً تولید جهش تولید جهش صادرات کاهش تولید کاهش صادرات.

وی گفت: لازمه جهش صادرات چیست؟ تعاملات گسترده و سازنده با جهان وزارت خارجه باید در این رابطه گزارش دهد که چه کرده‌است. مثلاً اگر در ۱۲۰ کشور دنیا سفارت و نمایندگی داریم صادرات ما به آن کشورها چقدر افزایش پیدا کرده است؟ ایا صادرات به ان‌ها کمتر شده و بیشتر شده است؟

جلیلی افزود: وقتی نگاه می‌کنید می‌بینید که امروز تازه نه امروز ان زمانی که می‌گفتند خیلی روابط خوب شده و گشایش ایجاد شده است مثلاً صادرات ما به ۲۸ کشور اتحادیه اروپا نصف صادرات به افغانستان بود این نشان می‌دهد که یک کوتاهی وجود داشته است. این است که ان زنجیره پایانش می‌شود کمبود شغل.

وی درباره مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی گفت: در مبارزه با فساد ۲ رویکرد وجود دارد یکی این است که

شما بروید فقط با یک مفسد برخورد کنید یک وقت هست که شما زمینه فساد از بین میبرید در ساز و کارهایی که دارید اجازه نمی‌دهید فساد بروز پیدا کند این دو رویکرد با هم بسیار متفاوت است.

جلیلی افزود: اگر شما تمام توانت را گذاشتید که فقط مفسد را یکی یکی پیدا کرده و برخورد کنید و بعد به اصل و ریشه فساد نپرداختید دچار انفعال شده و عملا نمی‌توانید آنطور که باید با فساد مبارزه کنید.

وی گفت: نکته دوم این است که باز ما در مقابله با فساد باید تعریف فساد را هم خوب بدانیم. یک وقت هست که فساد را در چند عمل خاص مجرمانه تعریف می‌کنیم که محدود می‌شود به همان‌ها و بعد می‌گویند اقا من کار خلاف قانون نکرده ام و فساد انجام نداده ام. در صورتی که خیلی از اوقات بسیاری از مشکلاتی که در کشور پیش می‌آید ناشی از فسادی است که شاید ظاهراً برای ان عمل مجرمانه تعریف شده است.

جلیلی افزود: مثلاً رفیق بازی پارتی بازی شاید کسی نتواند آن را تایید کند مثلاً استفاده نکردن از شایسته سالاری. اسم همه این‌ها فساد است رئیس‌جمهور باید با یک رویکرد مثبتی که می‌خواهد کشور را به جلو برود و جهش پیدا کند. اگر با این نگاه شد هیچ فرصتی را نباید از دست بدهد.

وی گفت: یکی از فسادهایی که در کشور وجود دارد و کسی هم به آن ایراد نمی‌گیرد کار نمایشی است. این‌ها فساد است شما نمی‌توانید بگویید این طور نیست.

ایران مهیای جهش بزرگ با جوانان است

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: کشورمان مهیای یک جهش بزرگ است که این هدف با بهره گیری از جوانان این مرز و بوم قابل دستیابی است.

سعید جلیلی در ادامه برنامه رئیس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما در پاسخ به سوال مربوط به پسماندهای استان مازندران به خصوص شهر ساری گفت: یکی از بحث‌هایی که باید از این سوال استفاده کنم و به آن بپردازم این است که رابطه دولت و شهرداری‌ها و شورای شهر یک رابطه هم افزار شود.

جلیلی افزود: اگر دولت و شهرداری‌ها توان خود را با هم هم افزا کنند، چون فقط در یک اداره شهر فقط امور شهری نیست اگر شورای شهر بخواهد وظایف خود را خوب انجام دهد حتماً باید تک‌تک دستگاه‌های دولتی و حکومتی همکاری کند، اگر یک شهرداری بخواهد موفق باشد باید دولت را در کنار خود داشته باشد. اگر دولت بخواهد در محدوده یک شهر یا استان کار کند حتماً باید از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده کند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در همین حوزه پسماند این فقط کار شهرداری نیست باید محیط زیست صنعت و استانداری وارد شوند تا بتوانیم این موضوع را حل کنیم کار یک بعدی نیست ما یکی از موضوعاتی که در اداره کشور به آن نیاز داریم این است که اگر هر بخش و وزارتخانه بخواهد کار خود را انجام دهد مثلاً وزارت‌صنعت بگوید من به محیط زیست کاری ندارم و یا محیط زیست اعلام کند به محیط تولید کار ندارم این باعث می‌شود که یک مجمع الجزایر جدا از هم به وجود بیاید که هر کدام کار خود را انجام می‌دهد و مشکلات زیادی به همراه می‌آورد.

سعیدی افزود: هنر رئیس جمهور این است که تمامی این نهادها را با هم جهت و هماهنگ و هم افزا کند.

وی در خصوص ورزش قهرمانی و برنامه خود در خصوص ارتقاء آن گفت: ورزش قهرمانی در حقیقت یک قله است که باعث تقویت سایر بخش‌های ورزشی می‌شود مثلاً اگر شما ورزش پرورشی و تربیتی همگانی و حرفه‌ای دارید این‌ها به هر حال باید یک الگو و قله داشته باشند که به آن نگاه کرده و آن دامنه‌ها هم به حرکت درآیند.

وی ضمن اشاره به سفرش در سال ۱۳۸۸ به کشور ژاپن خاطرنشان کرد در جلسه و ملاقاتی که با نخست وزیر این کشور داشتیم یکی از مباحثی که برایم جالب بود این بود که گفتند ژاپن در سال ۱۹۹۰ به یک جمع بندی و سیاست در ورزش قهرمانی رسید آن‌ها قرار گرفتن در جایگاه نخست آسیا و سوم جهان در رشته فوتبال را هدف نهایی ۲۰ ساله خود قرار داده بودند من سوال کردم این روند چگونه در این مدت طی شده است؟ اعلام کردند که هدف گذاری این نیست که فقط اعلام کنیم که به ورزش قهرمانی بپردازیم و به فدراسیون فوتبال پول دهیم تا به هدف برسیم.

وی افزود: ژاپنی‌ها این ایده را داشتند که برای رسیدن به هدف باید برنامه داشت بنابراین آن‌ها فوتبال را به مدارس بردند برای آن کارتون‌های حرفه‌ای ساختند فرهنگ متناسب با آن را ترویج دادند استعدادیابی کردند از سنین پایه و در سال ۲۰۱۰ که من به ژاپن رفته بودم اعلام کردند که به هدفمان رسیده‌ایم. با برنامه می‌شود به تمام اهداف رسید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر به ورزش قهرمانی اهمیت دهیم حتماً به ورزش پایه هم بها باید داد یعنی از دوران قبل از دبستان برای تربیت‌های لازمی که برای رسیدن به هدف نیاز است باید برنامه ریزی کرد فقط با پول و بودجه نمی‌توان به هدف رسید فقط پول کافی نیست باید درست و طبق برنامه برای ورزش پرورشی و قهرمانی سرمایه گذاری کرد.

جلیلی در جمع بندی نهایی صحبت هایش خدمت جوانان عزیز این مرز و بوم عرض می‌کنم که به حداقل‌ها اکتفا نکنید شما توانمندی بسیار بالایی دارید و کشورمان فرصت‌های بی بدیل دارد که یکی از این فرصت‌ها خود شما جوانان عزیز با انگیزه و متخصص هستید این یک فرصت بسیار بزرگ است که در کنار دیگر فرصت‌هایی که در صنعت، نفت و گاز کشاورزی، معدن، شیلات داریم، این فرصت‌ها فقط مربوط به عرصه‌های فنی و صنعتی نیست ما در فرهنگ، هنر و ادبیات فرصت‌های زیاد داریم با استناد به فرهنگ و تاریخ بسیار ارزشمندی و بزرگ که کشور ما دارد به ویژه این فرهنگ و ارزش‌های که در ۴۰ سال گذشته این کشور نشان داد که هر زمان به آن توجه شد برای ما افتخار آفرید.

وی گفت: از شما خواهش دارم که نگاهتان به قله‌ها و حداکثری باشد که برای ۴ سال آینده و چه برای ۴۰ سال آینده به حداقل‌ها کفایت نکنید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وی افزود ما امروز برای ۴ سال آینده نباید کشور را اداره کنیم باید کشور جهش پیدا کند این امر با تکیه بر توانمندی شما جوانان عزیز ممکن است این را که می‌گویم حاصل هزاران ساعت جلسه و گفتگو با جوانان متخصص، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران با تجربه است حاصل آمدن به ۳۱ استان، شهر و روستاهای متعدد و صحبت با جوانان است.

جلیلی افزود: کشور ما مهیاست برای یک جهش بزرگ، باید این جهش صورت بگیرد عمده این کار را باید جوانان انجام دهند، جوانانی که انقلاب را به پیروزی رساندند، جوانانی که در دفاع مقدس این موفقیت را رقم زدند، جوانانی که در عرصه دانش هسته‌ای توانستند ما را به قله برسانند، جوانانی که در صنایع دفاعی توانستند این موفقیت‌ها را به دست آورند، جوانانی که در دفاع از حرم توانستند حماسه‌های زیادی را ایجاد کنند آیا این‌ها در عرصه اشتغال، ارزآوری کشاورزی، صنعت، هنر و فرهنگ نمی‌توانند؟ حتماً خواهند توانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    4 1
    در ۳ ماه نخست دولت، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران خُرد بورس را به حداقل می‌رسانیم// قربانت عزیز بزرگوار این 3 ماه شبیه سه ماه روحانی یا همون 100 روز نشه یه وقتی. هَزار قول داد که یکیش دسته نداشت منظور هَزار بیل ساخت ولی بدون دسته .حالا بایستی دیسد دسته هاش رو کجا مصرف کرده دولت تبگیر
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      2 1
      نمیشه عزیز چون یکی هشت سال در میدان تمام تحولات کشور رو پیگیری کرده و بین مردم بوده، صداقت دکتر جلیلی با کذابان قابل قیاس نیست
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      0 3
      بر لیبرالها و ر.. لعنت خدا باد که مردم نازنین ما رو به این روز و سطح اعتماد رسوندند
    • علی DE ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      2 1
      باید به نامزدی رای داد که حرف و عملش اثبات شده است
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    3 0
    اگرخواستید یک کشور و نابود کنید نادان وبی سوادهارو مقام بدید وداناهارو کارهای پست دقیقا۴۲سال کشور ایران اینگونه بوده وعلت فقروفلاکت گسترده هم همین موضوعه
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    3 0
    جای این همه اراجیف کاندیداهای محترم فقط بگن برنامشون برای تامین آب شیرین برای ایران (به اندازه) کافی چیه .....تا وقتی این مشکل حل نشه چرخ اقتصاد واقعا نخواهد چرخید....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس