آخرین وضعیت کارخانه‌هایی که با حمایت‌های قضایی به چرخه تولید بازگشتند؛ از «تولد دوباره ارج» تا «رفع موانع تولید شرکت مفید شیشه»

احیای واحدهای تولیدی یکی از دستورکارهای اصلی دستگاه قضایی در دوره تحول است. طی حدود دو سال اخیر و آغاز دوره تحول در دستگاه قضایی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای احیای واحدهای تولیدی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی، بر احیای حقوق عامه توسط قوه قضاییه تاکید دارد؛ یکی از مظاهر حقوق عامه، حمایت از تولید داخلی است؛ از سویی دیگر با توجه به نیاز مبرم کشور به تقویت تولید داخل و اشتغال‌زایی در این شرایط سنگین تحریمی تحمیل شده از جانب دشمنان، قوه قضاییه برای حمایت از تولید داخلی در راستای احیای حقوق عامه، مسئولیت دوچندان دارد.

احیای واحدهای تولیدی یکی از دستورکارهای اصلی دستگاه قضایی در دوره تحول است. طی حدود دو سال اخیر و آغاز دوره تحول در دستگاه قضایی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای احیای واحدهای تولیدی توسط قوه قضاییه در استان‌های مختلف کشور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به وضعیت ۵ کارخانه بزرگ احیاء شده توسط دستگاه قضا

در ادامه به وضعیت ۵ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل که طی دو سال اخیر در نتیجه مساعدت‌های قضایی به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند اشاره می‌کنیم:

تولد دوباره در کارخانه ارج با حمایت‌های قضایی

کارخانه ارج یکی از واحدهای تولیدی شناخته شده است که ۸۲ سال از تاسیس و فعالیت آن می‌گذرد. این واحد تولیدی، در پی بروز مشکلات مختلف در نهایت در سال‌های اخیر به کلی تعطیل شد.

اکنون و با حمایت‌های دستگاه قضایی کارخانه ارج در حال بازگشت به چرخه تولید است و به زودی با محصولات جدید کار خود را از سر می‌گیرد.

سید مهدی ابویی، یکی از سهامداران کارخانه ارج با اشاره به حمایت‌های قضایی از این واحد تولیدی عنوان کرد: زمانی که در مزایده شرکت کردیم و سهام شرکت ارج را خریدیم در ابتدا تمامی دستگاه‌ها در کارخانه بود؛ اما زمانی که کارخانه را تحویل گرفتیم متوجه شدیم شخصی که مدعی داشتن طلب از ارج بود، اقدام به غارت دستگاه‌ها کرده است.

وی اظهار کرد: در ادامه درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کرده ایم تا پرونده در محاکم مطرح شود و رئیس کل محاکم استان تهران پرونده ارج را از مجمتع شهید مفتح خواسته اند.

ابویی گفت: از طرف دیگر آقای عمرانی (رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه) از کارخانه ارج بازدید به عمل آورد و قرار بر این شد تا مساعدت‌های قضایی در خصوص ارج صورت گیرد و تخلفات گروه توسعه ملی برای واگذاری ارج مورد بررسی قرار گیرد.

سهامدار کارخانه ارج با تاکید بر اینکه قوه قضاییه در خصوص ارج خوب وارد شده و در حال پیگیری موضوعات است، اذعان کرد: در حال حاضر در حال آماده سازی بخشی از سالن‌های تولید برای عرضه محصولات به بازار هستیم و تاکنون اقدام به تولید کولر کرده ایم و قصد تولید ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، خشک کن و یخچال داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در حال چیده شدن است، گفت: کلیه بدهی‌های ارج را در سیستم بانکی تسویه کردیم. با اقداماتی که انجام شده ارج را دوباره متولد خواهیم کرد.

سهامدار کارخانه ارج گفت: سازمان بازرسی کل کشور نیز به موضوع ارج وارد شده و پیگیر است که چگونه دستگاه‌های ارج خارج شده است.

ابویی در پایان با بیان اینکه هشت هزار نفر از کارگران ارج از سهامداران ارج محسوب می‌شوند، عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده، ارج تا مهرماه سال جاری به تولید بازخواهد گشت.

رفع موانع تولید شرکت مفید شیشه با حمایت‌های قضایی

قائم مقام مدیر عامل مفید شیشه تاکستان از رفع موانع تولید این کارخانه با پیگیری و مساعدت‌های قضایی خبر داد.

مهرداد مومنی با بیان اینکه این شرکت در زمینه تولید شیشه‌های دارویی و شیشه‌های مواد غذایی فعال است افزود: این کارخانه ۴۵۰ نیرو دارد و در زمینه تولید شیشه‌های دارویی که اتفاقا مقوله مهمی در امر بهداشت است فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در روند تولید مشکلاتی پیش می‌آید، ادامه داد: گاهی دستورالعمل و مواردی از این دست از سوی برخی دستگاه‌ها باعث کند شدن روند تولید می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل مفید شیشه در ادامه ضمن قدردانی از زحمات قوه قضاییه در جهت رفع این موانع و تسریع در حل مشکلات عنوان کرد: در حال حاضر با حضور دستگاه قضا، مشکلاتی که روند تولید را کند می‌کند با سرعت مرتفع می‌شود. به همین روی من از ریاست قوه قضاییه قدردانی و تشکر می‌کنم.

مومنی با بیان اینکه اگر چه روند حل این معضلات طولانی می‌شود و آن وقت و انرژی که صنعتگر و مدیر باید برای رشد شرکت صرف کند صرف این موارد می‌کند تاکید کرد: بعضی از قوانین دست و پا گیر هستند و برای صنعت و رونق تولید مناسب نیستند حتی گاها برای تحقق یک خواسته منطقی مدت‌ها منتظر هستیم تا آن تحقق پیدا کند، اما خوشبختانه با پیگیری مراجع قضایی حل این مشکلات تسریع می‌شود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از ریاست قوه قضاییه و همچنین اقداماتی که برای حل مشکلات تولید دارند افزود: امیدواریم پیگیری و حل مشکلات تولیدگران در سال‌های آتی نیز از طریق قوه قضاییه وجود داشته باشد تا به اشتغال و رونق تولید کمک شود.

جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی پلاستیک زرین استان یزد با حمایت دستگاه قضایی

حسن زاده، مدیر واحد تولیدی پلاستیک زرین استان یزد، گفت: با پیگیری دستگاه قضایی استان، از تعطیلی این مجموعه تولیدی جلوگیری شد.

مدیر واحد تولیدی پلاستیک زرین استان یزد بیان داشت:در حال حاضر ۲۰ نیروی متخصص در مجموعه مشغول به فعالیت اند و ظرفیت افزایش نیرو را در صورت رفع موانع تولید داریم.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های مجدانه دستگاه قضایی در احیا و بازگشت به تولید مجموعه‌های تولیدی در استان موجب جلوگیری از بیکار شدن و تعطیلی مجموعه‌های تولیدی شده است.

حسن زاده در پایان ضمن قدرانی از حمایت‌های دستگاه قضایی از رفع موانع تولید گفت: با عنایت به پیگیری‌های دستگاه قضایی در رفع موانع تولید، ستاد تسهیل استان و کارگروه اقتصاد مقاومتی که مجدانه پای کار هستند، از دستگاه قضایی صمیمانه قدرانی می‌کنیم.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس