کد خبر 1227484
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
اسکوچیچ به‌دنبال یک طلسم‌شکنی تاریخی مقابل بحرین

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون در خاک بحرین موفق به شکست این تیم نشده است و باید دید که آیا اسکوچیچ توانایی طلسم شکنی دارد یا خیر.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در چارچوب دور دوم انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید دوشنبه شب از ساعت ۲۱ در شهر الرفاع به مصاف میزبان خود بحرین برود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ برای اینکه همچنان امیدوار به صعود به دور نهایی باشند باید از سد حریف سرسخت خود بگذرند. اتفاقی که در بازی رفت رخ نداد و ایران با یک گل به حریف خود باخت.

بیشتر بخوانید:

آمار تقابل‌های تیم‌های ملی ایران و بحرین

این هفتمین جدال ایران و بحرین در خاک بحرین است. در ۶ رویارویی قبلی ایران هیچوقت به برتری نرسیده و چهار شکست و دو تساوی عایدمان شده است. ما باید در بازی پیش رو طلسم شکنی کنیم و برای اولین بار بحرین را در خانه اش از پیش رو برداریم.

۲۹ مهرماه سال ۱۳۸۰ و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی فوتبال ایران در برابر بحرین با نتیجه سه بر یک باخت تا رویای رسیدن به جام جهانی ۲۰۰۲ در مرحله گروهی از بین برود و کار ما به پلی آف کشیده شود. درنهایت هم تیم بلاژویچ به جام کره و ژاپن نرسید.

۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۳، دو تیم در مقدماتی جام جام جهانی ۲۰۰۶ در خاک بحرین به مصاف هم رفتند که در پایان تساوی بدون گل رقم خورد. در آن دیدار برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی ایران بود.

در دوم فروردین ماه ۱۳۸۷ تیم تحت هدایت علی دایی برای برگزاری بازی دوستانه با بحرین عازم منامه شد و با یک گل به میزبان خود باخت. سال بعد تیم افشین قطبی هم راهی بحرین شد تا یک دیدار تدارکاتی را با بحرین داشته باشد اما این بازی که در تاریخ نهم شهریورماه ۱۳۸۸ به انجام رسید با برتری چهار بر ۲ تیم میزبان همراه شد. هر ۲ گل ایران توسط فریدون زندی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

پنجمین جدال دو تیم در خاک بحرین به مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ مربوط می‌شود. شاگردان کارلوس کی‌روش تا دقیقه ۹۳ از میزبان خود با یک گل عقب بودند ولی مجتبی جباری ما را از شکست نجات داد و بازی با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید.

نهایتا به بازی ۲۳ مهرماه سال ۱۳۹۸ می‌رسیم؛ جایی که تیم تحت هدایت مارک ویلموتس با یک گل به بحرین باخت و ماجرای صعود ما از همانجا پیچیده شد. باید دید این بار اسکوچیچ می‌تواند طلسم شکنی کند و اولین سرمربی تیم ملی ایران باشد که می‌تواند در خاک بحرین از سد تیم ملی این کشور بگذرد یا خیر؟!

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م حمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 4
    کشوری که تیمش با پشتیبانی 80 میلیون نفر نمیتونه ی تیم به نمایندگی از یک کشور پونزی رو ببره چه جور ادعای قیمومیتش رو در سر می پرورانه وحسرت گذشته رو می خوره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس