کد خبر 1227356
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
پوتین نسبت به مداخله خارجی در مناقشه مرزی هند و چین هشدار داد

رئیس جمهور روسیه با تمجید از تلاش و اقدام رهبران هند و چین در راستای حل و فصل یک مناقشه مرزی دیرینه، نسبت به هرگونه مداخله خارجی در این مناقشه هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در حاشیه «همایش اقتصاد بین‌الملل سن پترزبورگ» (SPIEF) در پاسخ به یک پرسش در خصوص بن بست موجود بر سر راه حل و فصل مناقشه مرزی میان هند و چین با تمجید از «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین به عنوان «رهبرانی مسئولیت پذیر» که به تنهایی قادر به حل این مناقشه هستند، نسبت به مداخله هر قدرت ثالث در این مناقشه هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار پوتین به رئیس سازمان جاسوسی خارجی انگلیس

این در حالی است که سال گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در دو رویداد جداگانه پیشنهاد میانجی گری برای حل مناقشه مرزی میان چین و هند را داده بود.

رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ماه مه گذشته گفت: «ما هم به چین و هم به هند اطلاع دادیم که ایالات متحده آماده، مشتاق و قادر به ایفای نقش میانجی یا داور برای (حل) مناقشه مرزی فعلی آنهاست».

اما مقامات دهلی نو با نرمی و ملایمت این پیشنهاد ترامپ را رد کردند و سخنگوی وزارت خارجه هند نیز اعلام کرد که «این کشور با طرف چینی برای حل و فصل صلح‌آمیز این مناقشه تعامل می‌کند».

چین نیز در پاسخ به این پیشنهاد ترامپ اعلام کرد که به مداخله یک «قدرت ثالث» در این مناقشه نیازی ندارد و اینکه پکن «قادر به حل و فصل مناسب و درست موضوعات فی مابین از طریق گفتگو و رایزنی است».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس