کد خبر 1227231
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
سعید جلیلی نمایه

سعید جلیلی در پاسخ به سوال دیگری از خود در مناظره انتخابات ریاست جمهوری به بحث استفاده از معادن برای ارز آوری اشاره کرد.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی در پاسخ به سوالی در حوزه اقتصادی گفت: ما در کشور فرصت‌های بسیار ارزشمندی داریم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند پیشران اقتصاد کشور باشند. کشور ما فرصت‌های خوبی در کشاورزی، معدن، شیلات و... دارد که مثل واگن‌های یک قطار، هر کدام می‌توانند به‌تنهایی این قطار را به حرکت بیاندازند.

 دولت باید بتواند برنامه‌ای داشته باشد که با هر کدام از این ظرفیت‌ها به تنهایی کشور را اداره کند. یکی از این ظرفیت‌ها معدن است.

 در کارگروه معدن دولت سایه با جوانان متخصص به این نتیجه رسیدیم که می‌توان با اکتشاف و استخراج و مهم‌تر از این‌ها با ارزش افزوده مواد معدنی در داخل کشور، هم ارزآوری داشته باشد هم اشتغال ایجاد کند. هر میزان که برنامه‌ای برای ارزش افزوده داشته باشیم، هم ارزآوری بیشتر خواهیم داشت هم اشتغال‌زایی.

دو بحث اصلی یعنی اشتغال و ارزآوری که مشکل کشور ماست را می‌توان از طریق ظرفیت معدن  تا حد زیادی تأمین کرد.

برخی دوستان می‌گویند نمی‌شود. به نظر بنده اگر بگوییم نمی‌شود، به این معناست که عده‌ای نتوانستن خود را به کشور تسری می‌دهند. در بخش معدن می‌توان جهش ایجاد کرد نه فقط مشکل دو معدن را حل کرد، منتها باید برنامه داشته باشید. ما با بیش از ۲۴ صنف جلسه داشته‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    به شرط داشتن صنعت تکمیلی؛ چرخه باید کامل باشد تا حداکثر بهره وری را از آن داشته باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس