کرونا

وزیر دارایی آلمان کاهش بار بدهی‌های سنگینی که کرونا برای این کشور به بار آورده را به گذر سال‌ها زمان نیاز دانست و یکی از مشاوران برلین هم درباره شیوع ویروس هندی در اروپا در تابستان هشدار داده است.

به گزارش مشرق، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده است.

آلمان: تصمیمی برای خارج کردن نام انگلیس از کشورهای پرخطر کرونا نداریم

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در سخنانی اعلام کرد که فعلا تصمیمی برای خارج کردن نام انگلیس از کشورهای با بالاترین خطر کرونا در آلمان وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه شمار مبتلایان در انگلیس پایین است در عین حال گفت که نوع جهش یافته ویروس هندی سهم بالای تقریبا ۸۰ درصدی را در بین مبتلایان به کرونا در انگلیس ایفا می کند و تقریبا به ویروس غالب تبدیل شده است.

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد : این مسئله البته اهمیت دارد که در آلمان یک بخش بزرگی از شهروندان واکسینه شوند قبل از اینکه این ویروس احتمالا در کشور ما شیوع پیدا کند.

وی با اینکه این شرایط را دشوار دانست در عین حال گفت: تا زمانی که نوع جهش یافته ویروس هندی در انگلیس شایع باشد همچنان ما متاسفانه به محدودیت‌ها سخت قرنطینه و قواعد تست گیری نیاز داریم.

در روز چهارشنبه حدود ۱.۲ میلیون نفر در آلمان علیه کرونا واکسینه شدند. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان تا به حال در مجموع حدود ۵۲.۸ میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده و بر این اساس تا به حال ۴۴.۶ درصد شهروندان در این کشور حداقل یک بار و ۱۹.۶ درصد هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۱۶۶ مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ هم صبح امروز از ابتلای ۴۶۴۰ مورد ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب تعداد مبتلایان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۳۴.۱ کاهش پیدا کرده است. ۱۶۶ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

هشدار درباره وقوع موج جدید کرونا در آلمان و شیوع ویروس هندی در اروپا

"کارل لایترباخ"، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاوران دولت آلمان درباره وقوع موج جدیدی از کرونا در کشورش در اواخر تابستان هشدار داده و گفت: ویروس هندی احتمالا در ماه‌های آینده در بسیاری کشورهای اروپایی شیوع پیدا خواهد کرد. توریسم تابستانی می‌تواند به سرعت این ویروس را در سراسر اتحادیه پخش کند.

واکسیناسیون کودکان بالای دوازده سال در فرانسه آغاز می‌شود

جوانان فرانسوی بین دوازده و ۱۸ سال می‌توانند از ۱۵ ژوئن علیه کرونا واکسینه شوند. این خبر را امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد.

در این کشور با حدود ۶۷ میلیون سکنه تا به حال ۲۶ میلیون نفر حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

تلاش کمیسیون اروپا برای نجات منطقه شنگن از چنگال کرونا

از آنجایی که در دوران کرونا بسیاری کشورهای عضو منطقه شنگن به صورت مستقل اقدام به بستن مرزها برای مهار کرونا کردند، حالا کمیسیون اروپایی در نظر دارد با مدرن‌سازی، این منطقه را در برابر چالش‌های آینده مقاوم‌تر کند

در شروع بحران کرونا برخی کشورهای اروپایی برای مهار این بیماری به صورت مستقل اقدام به بستن و تشدید کنترل‌های مرزی کردند و به این ترتیبب آزادی تردد بین کشورها محدود شد.

حالا کمیسیون اروپایی تلاش می‌کند با یک استراتژی جدید اعتماد به آزادی تردد در منطقه شنگن را دوباره ایجاد کند. برای این منظور کمیسیون اروپایی کنترل بهتر در مرزهای خارجی و همکاری تنگاتنگ تر بین کشورهای عضو این اتحادیه را برای حل این بحران مد نظر قرار داده است.

کمیسیون اروپا می‌خواهد منطقه شنگن را مدرنیزه کرده و آن را برای چالش‌های آینده آماده کند.

کمیسیون اروپایی روز چهارشنبه اعلام کرد که از جمله پیشنهادات برای مدرنیزه کردن این منطقه کنترل‌های بهتر در مرزهای خارجی اروپا و همکاری تنگاتنگ‌تر کشورهای عضو این اتحادیه است.

این نهاد اروپایی بر این باور است که اعتماد متقابل به استفاده از قوانین شنگن باید تقویت شود و در این صورت کشورها تمایل زیادی به محدود کردن ترددهای آزادانه نخواهند داشت.

"یلوا یوهانسون"، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا هنگام اعلام طرح و برنامه‌های اروپا برای این منظور گفت: تروریسم پایان نخواهد یافت. ما به احتمال زیاد شاهد پاندمی‌های جدیدی خواهیم بود و با چالش‌های مختلفی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: منطقه شنگن باید در موقعیتی قرار گیرد تا بتواند از پس این چالش‌ها برآید، از شهروندان ما حفاظت کند و در عین حال آزادی تردد را برای آنها تضمین کند.

در کنار مدیریت موثر مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و تقویت منطقه شنگن در داخل، برنامه‌هایی برای گسترش این منطقه بدون کنترل‌های مرزی در مرزهای داخلی هم وجود دارد و بر اساس درخواست کمیسیون اروپایی کشورهای بلغارستان، رومانی، کرواسی و قبرس هم باید به این منطقه وارد شوند.

در حال حاضر ۲۶ کشور به منطقه شنگن تعلق دارند، ۲۲ عضو اتحادیه اروپا بعلاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس جزو منطقه شنگن هستند. در این منطقه افراد و کالاها می‌تواند آزادانه و بدون کنترل های مرزی تردد کنند.

البته این وضعیت در منطقه شنگن در فوریه سال ۲۰۲۰ تغییر کرد وقتی که به دنبال شیوع کرونا در ایتالیا برخی کشورهای منطقه شنگن بدون هماهنگی با کشورهای همسایه خود برای مهار این بیماری مرزهای خود را بستند. کنترل های مرزی مجدد در این منطقه منجر به صف‌های انتظار طولانی مدت در مرزها و قطع زنجیره تامین شده و کارمندان دیگر نمی‌توانستند به محل کارهای خود در خارج از کشورشان بروند.

کمیسیون اروپا به شدت نگران این مسئله است که محدودیت‌های سفر به دلیل بحران کرونا بتواند در دراز مدت به منطقه شنگن آسیب های جدی وارد کند.

کمیسیون اروپایی همچنین برای مقابله با مهاجرت های غیر قانونی می خواهد با کمک فرانتکس(آژانس حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا) از مرزهای خارجی بهترحمایت کند و از جمله روند درخواست ویزا را دیجیتالی کند.

کمیسیون اروپایی همچنین خواستار غربالگری هایی در هنگام ورود و خروج ها از این منطقه شده است. در منطقه شنگن در حال حاضر حدود ۴۲۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. تقریبا ۱.۷ میلیون نفر در یک کشور این منطقه زندگی می کنند و در کشور دیگر کار می‌کنند و بر اساس ارزیابی ها حدود ۳.۵ میلیون نفر در اروپا روزانه باید از یک مرز عبور کنند.

در حداقل ۸ کشور این منطقه در حال حاضر همچنان محدودیت های سفر از جمله برای حفاظت در برابر بحران کرونا و یا از دلایل امنیتی برقرار است. به طور معمول چنین محدودیت هایی نباید بیشتر از ۶ ماه به طول بیانجامد، اما برخی کشورها از جمله اتریش، فرانسه و دانمارک سال هاست که مرتبا این محدودیت ها را تمدید می کنند.

کمیسیون اروپایی تخمین می زند که هزینه محدودیت های سفر و بسته شدن مرزها در منطقه شنگن می تواند سالانه ۵ تا ۱۸ میلیارد یورو باشد.

رئیس کمیسیون اروپایی مرتبا در دوران بحران کرونا درباره خطر از بین رفتن انسجام اروپایی با بستن مرزها ابراز نگرانی کرده و درباره متزلزل شدن منطقه شنگن هشدار می داد.

اما کشورها بی توجه به این هشدارها همچنان سیاست های مستقل خود را برای مهار کرونا دنبال می کردند

درخواست آلمان برای اقدامات هماهنگ بین المللی در مبارزه با کرونا

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم در آغاز نشست وزرای بهداشت جی هفت خواستار اقدامات هماهنگ بین المللی علیه ویروس کرونا شده و گفت: اینکه آیا ما می توانیم این ویروس و این پاندمی را تحت کنترل درآوریم در آفریقا، هند و آسیا تعیین می شود.

وی تاکید کرد که کنترل این پاندمی در آلمان و اروپا کافی نیست و ما باید در دنیا با این پاندمی مبارزه کنیم.

وزیر دارایی آلمان: کاهش بار بدهی های کرونا به زمان نیازی نیاز دارد

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم بر این عقیده است که کاهش بدهی های کرونا به زمان زیادی نیاز دارد. وی تاکید کرد که برای این منظور باید اقدامات زیادی از جمله سرمایه گذاری های دولتی انجام شود. وی افزود: بعد از سال‌ها رشد اقتصادی در کاهش نسبت بدهی‌ها موفقیت به دست خواهد آمد؛ بنابراین ما در ۱۰ سال آینده دوباره به ثبات خواهیم رسید.

افزایش چشمگیر بیماری‌های روانی در بین کودکان آلمانی

نتایج یک بررسی یک نهاد بهداشتی در آلمان هم نشان می‌دهد که بیماری‌های روانی در بین کودکان و نوجوانان در دوران بحران کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است.

واکسیناسیون حدود سه چهارم بزرگسالان در انگلیس

بر اساس آمارهای رسمی در انگلیس حدود سه چهارم بزرگسالان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود نیمی از آن ها هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۸,۷۴۳ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۴,۳۳۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۲,۸۹۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در ۲۴ ساعت اخیر ۴,۹۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند ...

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۶۸۵,۹۱۵ نفراز آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۰۹,۷۵۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۴۹۴,۶۹۹ نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۷۹۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۲۳,۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۶,۲۸۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۶۸۷,۷۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۰۴۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۶۹۸,۰۰۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۹,۵۱۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس