جلیلی

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در این هشت سال، جوانان کارآمدی را شناسایی کردیم و حتی سپردن مسئولیت‌ها در دولت آینده را برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی، نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی خود با شبکه جهانی جام جم، گفت‌وگو کرد.

بخشی از مهمترین نکات این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

- بیش از ۱۲۰ سفارت‌خانه و نمایندگی در خارج از ایران وجود دارد که باید خانه دوم ایرانیان خارج از کشور باشد و پشتوانه دفاع از حقوق هموطنان ما در خارج از کشور شود.

- استفاده از توانمندی و فرصت حضور ایرانیان در خارج از کشور، یک مسئولیت مهم دولت است؛ نباید این سرمایه‌ها نادیده گرفته شود.

- وظیفه معاونت کنسولی و اداره اجتماعی وزارت خارجه این است که میان ایرانیان خارج از کشور که تمایل به همکاری تخصصی با داخل دارند، ارتباط ایجاد کند.

- با گسترش فناوری‌های ارتباطاتی، این کار بسیار راحت‌تر شده اما متاسفانه در سالهای متمادی توجه خوبی به این ماموریت نشده است.

- سامانه‌هایی پیش‌بینی شده که این ارتباط محقق شود و سفارت‌خانه‌ها هموطنان را معطل نگذارند.

- جوانان موتور جهش کشور هستند و اتکا برنامه‌های ما در این انتخابات به جوانان متخصص و تجربه مدیران موفق است.

- در این هشت سال، جوانان کارآمدی را شناسایی کردیم و حتی سپردن مسئولیت‌ها در دولت آینده را برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

- در عرصه‌هایی نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان و تجارت خارجی، برنامه‌هایی برای توانمندسازی بیش از پیش جوانان کشور آماده کرده‌ایم.

- کسانیکه در دنیا ادعای بازار آزاد دارند، مانع از تراکنش مالی شهروندان ایرانی هستند. تصویر قهرمان ملی ما را از یک شبکه اجتماعی حذف می‌کنند؛ بنابراین مقابله کافی نیست، باید دشمن را پشیمان کرد.

- جهش تولید نیازمند جهش صادرات است؛ برای یافتن بازارهای صادراتی نیاز به مشارکت موثر هموطنان خارج از کشور داریم.

- طرح سفر، طرح وان و طرح سبدغذایی و ساخت حداقل یک میلیون مسکن سالانه، چهار طرح ضربتی ما برای ارتقاء سطح معیشت خانوار خواهد بود.

- نفت مزیت ماست و اهرم آن در دست ما باید باشد نه در دست دشمن؛ راهبرد ما افزایش ارزش افزوده نفت است و به جای فروش نفت خام، فرآورده تولید خواهیم کرد؛ نمونه‌ی کاری که در ستاره خلیج فارس شد.

- با رقم زدن این اتفاق که به لحاظ کارشناسی کاملا امکان پذیر است، نه تنها نفت خام را نمی‌فروشیم، بلکه خریدار نفت منطقه نیز خواهیم بود.

- مردم را در ساخت پتروپالایشگاه‌ها مشارکت خواهیم داد. این فرصت‌ها در عرصه‌هایی مثل فضای مجازی، کشاورزی، صنعت و ... متعدد وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • تک تیرانداز TR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    0 1
    اختلاط خوب نیست. چه با چادر چه با مانتو جلو باز. اینو نوشتم تا تلنگری باشه بر شما دوست عزیز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس