کد خبر 1226027
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
سعید محمد

سعید محمد گفت: عده‌ای آمده‌اند می‌گویند ما اقتصاد را شکوفا می‌کنیم. 8 سال کافی نبود؟ اگر بلد بودید، شکوفا می‌کردید.

به گزارش مشرق، سعید محمد در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز، با بیان اینکه چطور داعیه‌دار امت اسلامی هستیم وقتی در تامین گوشت و مرغ و روغن مردم مانده‌ایم؟ اظهار داشت: اول باید دولت اسلامی تشکیل یابد.

وی با اشاره به اینکه آیا با عدم احراز صلاحیتم باید کنار بایستم و قهر کنم؟ افزود: نه اینطور نیست. ما دنبال تحول و جوان‌گرایی بودیم و با برنامه آمدیم و این برنامه را اکنون در اختیار رئیسی قرار دادیم.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه دنبال مشارکت حداکثری هستیم چراکه اگر مشارکت پایین باشد دولت آینده وجاهت داخلی و بین‌المللی نخواهد داشت، گفت: توصیه می‌کنیم که تا روز رای‌گیری همفکران آیت‌الله رئیسی کنار روند و اجازه دهند آرا جبهه انقلاب تجمیع شود.

وی، اقتصاد کشور و معیشت مردم را ۸ سال در گروگان برجام دانست و ابراز داشت: هنوز هم وقتی مردم صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت دلار را چک می‌کنند، عده‌ای آمده‌اند می‌گویند ما اقتصاد را شکوفا می‌کنیم. ۸ سال کافی نبود؟ اگر بلد بودید، شکوفا می‌کردید. سال ۹۲ گفتند چرخ سانتریفیوژ و زندگی مردم را باهم می‌چرخانیم اما هر دو را پنجر کردند.

سعید محمد با اشاره به اینکه برخی سال‌ها وزیر بودند و یک پالایشگاه نساختند چراکه معتقدند این کار توجیه اقتصادی ندارد، خاطرنشان کرد: کشورهایی که نفت ندارند پالایشگاه ساخته‌اند و نفت ما را می‌خرند و با تبدیل به خودمان می‌فروشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام مشکلات ما به خاطر فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی است، گفت: امام خمینی(ره) با شجاعت و جسارت عَلم تشکیل یک دولت مبتنی بر ارزش های اسلامی را بلند کردند.

این کاندیدای ثبت‌نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: اتفاقات پس از جنگ انتظار را بر این می‌برد که شرایط به سمت حکمرانی اسلامی بروند اما به هر دلیل ریل‌گذاری بر این امر نیفتاد همان نهیبی که امام زدند و فرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد، نمی‌خواهیم بگوییم که به دست نااهلان افتاد اما هرچه بود ریل‌گذاری بر اساس تعالیم و آموزه‌های دینی نبود.

 وی تصریح کرد: در این سی و چند سال، مقام معظم رهبری نیز بارها و به کرات تذکرات زیادی داده‌اند اما متاسفانه دولت‌ها بر اساس منویات رهبری حرکت نکرده‌اند و باعث شده امروز شرایط نابسامانی را در شئون مختلف شاهد باشیم.

سعید محمد، دلایل تاکید مقام معظم رهبری بر بیانیه گام دوم انقلاب را برشمرد و افزود: این بود که رهبری در پایان چهل سالگی انقلاب، بیانیه‌ گام دوم را مطرح کردند در واقع این بیانیه استراتژی چهل سال دوم را مشخص می‌کند و عمده هدف اصلاح این ریل‌گذاری است. در این چهار دهه فاصله زیادی بین بایدها و آنچه اتفاق افتاده وجود دارد لذا اگر در قوانین، ساختار، تفکرات و افراد ایراد وجود دارد باید اصلاح شود و مجدد این ریل‌گذاری عوض شود لذا معتقدم شاه‌ بیت این بیانیه تغییر نسل مدیریتی و تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی بود که به کرات نیز رهبری در سخنرانی‌ها به این مورد اشاره کردند.

وی با بیان اینکه در تفکر غرب زده لیبرالی که در عمده دوران پس از انقلاب اسلامی حاکمیت کرده، ارزش‌های اسلامی خارج نمی‌شود، گفت: آیا امروز در جامعه ما به معنی واقعی عدالت وجود دارد؟ اگر هست این شکاف طبقاتی که هر روز زاویه‌دارتر می‌شود از کجا ناشی می‌شود؟ عدالت در حوزه اقتصادی بانکداری سلامت ... دچار نقصان بسیار بزرگ دارد این را نباید به پای انقلاب بگذاریم.

این مقام مسئول سابق در حوزه سازندگی، خاطرنشان کرد: اگر امروز مردم دل‌زده و ناراحت هستند ناراحتی ناشی از انقلاب اسلامی نیست بلکه از کارگزارانی هست که مدیریت غلطی دارند این باید مورد هدف قرار گیرد و اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در منطقه هم ما شاهد هستیم دشمن تمام قد وارد عرصه شده تحریم ها را طراحی کرده و مردم ما را تحت فشار قرار داده است ابراز داشت: از این سو در داخل یک وادادگی و رها شدگی وجود دارد، اینجا همان نقطه‌ عطف و پیچ تاریخی است که رهبری بارها به آن اشاره کردند و ما باید به درستی نقش آفرینی کنیم.

سعید محمد با تاکید بر اینکه انقلاب ما گفتمان قوی دارد اما نمی‌توانیم آن را پیاده کنیم، تصریح کرد: ما که دچار مشکل مرغ، گوشت و برنج هستیم چطور می‌توانیم برا تحقق تمدن جهانی اسلامی گام برداریم و برای امت‌های اسلامی راهبرد تعیین کنیم؟ باید دولت اسلامی با تمام ملاک‌ها و ارزش‌های دینی ما تشکیل شود و با پیوست‌های و تفکرات بومی حرکت کنیم نه اینکه نگاه به غرب داشته باشیم و استراتژی خود را وامدار دیگران باشیم.

وی، این دو هفته باقیمانده تا انتخابات را تعیین کننده دانست و افزود: می‌توانیم مسیر قبلی را برویم و دولت سوم روحانی را شاهد باشیم یا یک تحول ایجاد شود و مردم درک صحیح از مسایل داشته باشند. مردم باید به دنبال گفتمان اسلامی باشند، در سخنان کسانی که خود را عرضه می‌کنند به این برسند و برنامه را مورد توجه قرار دهند.

کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، اضافه کرد: ما یک حرکت خودجوش مردمی را بر همین اساس شکل دادیم و زمانی که دیدیم هیچ مصداقی خود را عرضه نمی‌کند وارد کار شدیم برنامه تولید کردیم و چون جمع خالصانه‌ای داشتیم یک جریان خودجوش مردمی در ۷ ماه رقم خورد که تمام جریان‌های سیاسی احساس خطر کردند و این جریان جدید را رقیب خود دیدند. علت اصلی آن بود که جوانان برای نصرت ولی وارد میدان شدند.

وی افزود: ما به دنبال تحول و جوان‌گرایی بودیم که همانطور که رهبری فرمودند علاج مشکلات کشور در این است که جوانان وارد میدان شوند، ما بر اساس تکلیف عمل کردیم و پس از اینکه شورای نگهبان به جمع بندی نرسید همان روز نخست در توئیتی اعلام کردیم که پای کار جبهه انقلاب هستیم. علت فاصله دو روزه بیانیه این بود که کسی از شورای نگهبان به بنده علت عدم احراز را اعلام نکردند، در هر صورت افراد مورد توجه نباشد و باید جریان و جبهه را مورد عنایت قرار داد لذا تیم ما به طور کامل وارد میدان شد.

این حامی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این انتخابات برای مردم است و کسی نمی‌تواند به مردم تحمیل کند که چگونه فکر کنند، مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی نظام باید خود به بلوغ فکری برسند.

سعید محمد با اشاره به اینکه الان فرصت این بود که بنده که عدم احراز شده‌ام کنار بنشینم در حالی که اینطور نیست، اظهار داشت:  هر ۷ نفر تائید شده مورد احترام هستند اما باید سراغ کسی برویم که بیشترین تطابق با شاخص‌های مطرح شده توسط رهبری را داشته و رای‌آوری خوبی هم داشته باشد و مشارکت حداکثری به خوبی شکل بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    2 3
    البته بهتر بود می گفت ۸ سال برای پرکردن جیبهایتان از بیت المال و اندوخته‌های مردم در بورس کافی نبود
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    20 0
    سعید جان محمد عشقه .
  • ایرانی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    12 1
    زنده با سعید محمد و تفکر انقلابی
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    13 1
    با بلدوزر از روی ژنرال های نفتی دوزاری بنفش رد شدی! دمت گرم دکتر!
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    16 1
    معاون اولی فقط برازنده ی خودته سردار عشق
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    13 2
    سلام بر محمد دورود بر رییسی
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    20 0
    جان کلام اینکه ، خط فکری تقی زاده های واداده و مزدور را بشناسیم و با رای قاطع از انقلاب دورشان کنیم . ان شا الله که همه عاقبت به خیر شویم.
  • امیر IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    27 1
    من حامی دکتر محمد بودم اما الان به #ابراهیم_رییسی رای میدم. اما هميشه برام سواله که چرا رسانه های جریان انقلاب سعید محمد را بایکوت کردن!
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      12 0
      منم همینطور، اما الان مهم نیست. فعلا باید کشور رو از دست دزدان لیبرال نجات بدیم. با رای به سید بت شکن زمبنه رو برای روی کار اومدن دولت جوان حزب اللهی فراهم میکنیم.
    • DE ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      13 0
      ....اما هميشه برام سواله که چرا رسانه های جریان انقلاب سعید محمد را بایکوت کردن! // به نظر بنده بایکوت نکردند .متاسفانه اینقدر ضد انقلاب و غربگداها و اصلاح طلبها و رانتخواران و مفسدین اقتصادی ...از این جریان اصیل و افرادی مانند حناب رییسی و سعید محمد.... ترس دارن که شبانه روز علیه شان سم پاشی میکنند و روان جامعه را خراب میکنند لذا با مطرح نکردن موقت ایشان شر هزاران کامنت و مقوله زهر آلود برای ایجاد تفرقه میان دوستان انقلاب شوند .میان افرادی که مانند شما با وجود اینکه شخص مورد نظرتان سعید محمد است ولی به حرف ایشان گوش میدهید و از ایشان تند تر حرکت نمیکنید. پیداست این دوستی شما واقعا قلبیست . حفظش کنید.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    14 0
    برا منم سواله که چرا اصلاح طلبها از یک وزیر بی خاصیتی مثل عباس آخوندی حمایت میکنند و هر روز نقل قولش تیتر اول روزنامه هاشون میشه اما یک نخبه اقتصادی و فرمانده موفق و کارآمدی مثل سعید محمد از طرف اصولگرایان بایکوت خبری میشه؟؟!!
  • علی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    18 1
    احسنتم عالی بود خدا قوت.
    • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      13 1
      درود خدا بر آيت الله رئیسی وسردار محمد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس