کد خبر 1226034
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
روسیه

وزیر انرژی روسیه گفت: در فصل تابستان صحبت کردن راجع به پایین آوردن وابستگی گازی به روسیه آسان است، تا زمستان صبر کنید.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، نیکلای شلگینف، وزیر انرژی روسیه، طی سخنانی کنایه‌آمیز به مقامات اروپایی گفت: در فصل گرما صحبت کردن راجع به کنار گذاشتن گاز روسیه آسان است، تا زمستان صبر کنید.

وی در واکنش به سخنان مقامات اروپایی برای عدم ارائه کمک مالی به پروژه گازی نوواتک روسیه در قطب شمال گفت: صحبت در باره این موارد در فصل گرما آسان است، اما زمانی که فصل زمستان شروع می‌شود همه شروع می‌کند به مصرف گاز و ذغال سنگ.

در ماه می گروهی از ۳۹ نماینده اتحادیه اروپا که اکثرشان عضو حزب سبز پارلمان اروپا بودند، از مقامات آلمانی، فرانسوی و ایتالیات خواستند تا به خاطر نگرانی‌های مربوط به موضوع تغییرات آب و هوایی از پروژه ساخت تأسیسات LNG در قطب شمال روسیه حمایت مالی نکنند.

وزارت اقتصاد آلمان، پس از این مسئله گفت که موضوع تأمین مالی این پروژه همچنان در دست بررسی است. وزارت امور خارجه فرانسه هم گفت که حمایت این کشور از پروژه گاز روسیه پس از ارزیابی‌های اجتماعی و زیست محیطی مشخص خواهد شد.

پروژه LNG قطبی روسیه قرار است در شبه جزیره گیدان توسط شرکت نوواتک اجرا شود. ۶۰ درصد این پروژه متعلق به شرکت‌های روس و مابقی سهام آن متعلق به شرکت‌های خارجی است. از جمله شرکت‌های حاضر در این پروژه می‌توان به توتال فرانسه، CNPC، CNOOC چین و میتسوی ژاپن اشاره کرد.

تاکنون حدود ۱۱ میلیارد دلار تأمین مالی خارجی برای این پروژه نهایی شده و قرار است بانک‌هایی در چین، اروپا و ژاپن و حتی روسیه مابقی حجم مالی مورد نیاز این پروژه را تأمین کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس