گوشی های موبایل امروزه به یکی از ضروری ترین وسایل زندگی بشر تبدیل شده است، به گونه ای که برخی افراد با کمک این وسیله درامد زایی کرده و یا اینکه از گوشی خود به عنوان یک بایگانی برای ذخیره برخی اطلاعات کاری و یا شخصی استفاده می کنند.

چگونه از خراب شدن باتری موبایل جلوگیری کنیم – فونی شاپ

حال تصور کنید که این وسیله ارتباطی دچار مشکل شود تکلیف چیست؟

یکی از عواملی که موجب می شود تا دیگر گوشی کارایی لازم را نداشته و یا حتی نتوان دیگر از ان استفاده کرد مربوط به باتری آن ها است از این رو می توان گفت که باتری موبایل یکی از مهم ترین قطعات گوشی به شمار می آید که بایستی به منظور افزایش عمر مفید و جلوگیری از خرابی آن نکات مراقبتی را به درستی رعایت کنیم

در ادامه این مقاله می خواهیم بدانیم که چگونه می توانیم مانع از خراب شدن باتری اورجینال موبایل شویم، برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید

نکانی برای جلوگیری از خراب شدن باتری موبایل

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند درکاهش عمر مفید باتری و خرابی آن تاثیر داشته باشد استفاده از شارژرهای غیر اصلی و بی کیفیت است، زیرا این شارژرها موجب می شوند تا ولتاژ و یا جریان ورودی مورد نیاز به باتری نرسیده و یا حتی در مواردی شدت این جریان بیش از حد حالت معمول باشد که در نتیجه موجب کاهش کیفیت باتری می شود.

از این رو توصیه می شود حتما از شارژرهای اصلی خود گوشی استفاده کنید، ضمنا اگر گوشی شما از قابلیت شارژ سریع برخوردار است بهتر است از شارژرهای معمولی استفاده نکنید.

چگونه از خراب شدن باتری موبایل جلوگیری کنیم – فونی شاپ

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که کابل شارژ دچار پارگی نشده باشد زیرا موجب می شود تا باتری میزان جریان ورودی موردنیاز را دریافت نکند.

زمانی که گوشی خود را به شارژر متصل کرده اید قابلیت های اتصال را قطع کرده و حتی المقدور سعی کنید که از آن استفاده نکنید زیرا موجب افزایش دمای گوشی و داغ شدن باتری می شود و سلول های الکترولیتی که در باتری وجود دارد آسیب می بینند.

گوشی خود را در مکان های گرم به شارژر متصل نکنید به عنوان مثال در نزدیکی شوفاژ و بخاری نباید گوشی خود را شارژ کنید.

آیا کالیبره کردن باتری گوشی از خراب شدن آن جلوگیری می کند؟

برای کالیبره کردن گوشی بایستی تمامی شارژ باتری خالی شود طوری که گوشی خود به خود خاموش شود سپس آن را در همان حالت خاموشی به شارژر متصل می کنیم تا وقتی که شارژ باتری کامل و فول شود، از این روش معمولا برای زمانی که باتری نسبت به قبل سریعتر شارژ تخلیه می کند استفاده می شود اما سوال این است که آیا این روش مانع از خراب شدن باتری می شود؟

از نظر علمی به دلیل این که فرایند کاری باتری لیتیوم یونی از طریق سلول های انتقال یون صورت می پذیرد که با استفاده از چیپ های هوشمندی انرژی مورد نیاز را به گوشی منتقل می کنند نمی توان گفت که کالیبره کردن باتری در افزایش عمر مفید و کیفیت آن تاثیر گذار است اما با این وجود می توانید این روش را امتحان کرده و خودتان عملا متوجه شوید که آیا روش کارسازی هست یا خیر؟

چگونه از خراب شدن باتری موبایل جلوگیری کنیم – فونی شاپ

از نظر سخت افزاری تاکنون هیچ روشی برای تقویت مجدد باتری اورجینال موبایل ارائه نشده است اما می توان با کمک روش های ذیل مانع از خرابی این قطعه شد.

· غیر فعال کردن پیکسل های صفحه

لازم است که بدانید بالغ بر 70 درصد مصرف باتری برای روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی مصرف می شود، که شما می توانید با رعایت مواردی از قبیل کم کردن نور و روشنایی صفحه نمایش و یا خاموش کردن پیکسل های صفحه نمایش میزان مصرف باتری در این مورد را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

اپلیکیشن های زیادی در دنیا وجود دارند که با کمک آن می توانید پیکسل های صفحه نمایش را غیر فعال کنید، در واقع این اپلیکیشن ها با ایجاد تغییر در چیدمان پیکسل های صفحه نمایش بخش هایی از صفحه که کاربردی ندارند را غیر فعال می کند و از این طریق مدت زمان استفاده از باتری را افزایش می دهند، البته ممکن است با خود تصور کنید که با این کار کیفیت صفحه نمایش افت پیدا می کند، اما جای هیچگونه نگرانی نیست شما در این حال می توانید حتی فیلم نگاه کنید بدون آن که متوجه شوید چه بخش هایی از صفحه نمایش غیرفعال شده است.

· قابلیت های اتصال از قبیل بلوتوث، وای فای و سینک گوشی را کنترل کنید

زمان هایی که از گوشی استفاده نمی کنید اتصال اینترنت و یا وای فای را قطع کنید، و از این طرق مانع از مصرف باتری شوید به خصوص زمان هایی را که در بیرون از منزل به سر می برید و نیازی به اینترنت همراه ندارید.

برخی از برنامه های گوشی به صورت خودکار هر چند وقت یک بار آپدیت می شوند که علاوه بر مصرف باتری بخش زیادی از حجم اینترنت را نیز مصرف می کنند.

· از افکت های تصویری برای صفحه نمایش استفاده نکنید

استفاده از تصاویر روشن و افکت های تصویری برای صفحه نمایش گوشی موجب مصرف بالای باتری می شود لذا توصیه می شود که برای صفحه اصلی گوشی از تصاویر با رنگ تیره و ثابت استفاده کنید.

در این مقاله روش هایی را برای ممانعت از خراب شدن باتری به شما عزیزان معرفی کردیم که با بکارگیری آن ها می توانید عمر مفید باتری موبایلتان را تا حد ممکن افزایش دهید،  اما اگر با کاهش ظرفیت باتری مواجه شدید و یا به هر دلیل باتری گوشیتان دچار افت کیفیت شد بایستی هر چه سریعتر برای تعویض آن اقدام کنید برای این منظور توصیه می کنیم باتری اورجینال را تنها از فروشگاه آنلاین فونی شاپ خریداری کنید، این مرکز انلاین در زمینه فروش باتری انواع مدل های گوشی همراه فعالیت دارد و باتری مورد نیازتان را با ضمانت درب منزل به شما تحویل می دهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس