کد خبر 1224885
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

شیشه رنگی برای ساخت پنجره های تزئینی و اشیاء مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی تمام شیشه های رنگی در حالی که در حالت ذوب هستند ، با افزودن اکسیدهای فلزی مختلف "رنگ آمیزی" یا رنگ می شوند.

با این وجود، اصطلاح شیشه رنگی در درجه اول به شیشه ای گفته می شود که در ساخت پنجره های تزئینی یا نقاشی استفاده می شود. هارمونی های رنگی منحصر به فرد این شیشه های رنگی به دلیل استفاده از تکنیک خاص رنگ آمیزی شیشه است. شیشه های رنگی به دلیل ویژگی های منحصر بفردی مانند بهره برداری از برخی از خصوصیات نور منتقل شده در آنها و رفتار تطبیقی ​​نور در جهت بینایی انسان همواره در هنر و صنعت مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد خصوصیات، کاربردها و دلایل استفاده از شیشه های رنگی در اختیار شما قرار دهیم.

شیشه رنگی نیازیتو

معرفی شیشه رنگی

صنعت شیشه یکی از صنایع بسیار قدیمی همواره مورد استفاده نسل بشر بوده است. همزمان با پیشرفت جوامع بشری و نیاز به زیبایی بخشیدن در محیط های زندگی و مکانهای عمومی مانند مراکز مذهبی، استفاده از شیشه های رنگی در معماری ایرانی رواج زیادی یافته است. این نوع شیشه ها برای نمای خارجی و داخلی ساختمانها مورد استفاده قرار گرفته اند. در سال های اخیر نیز صنعت شیشه رنگی به صنعت دکوراتیو و مدرنی تبدیل شده است. محصولات متنوع و جدیدی مانند شیشه های کامپوزیتی، شیشه های الکتریکی، رادیاتورهای شیشه ای، شیشه PDLC و انواع دیگر شیشه های رنگی نیز به این صنعت اضافه شده اند. در حالی که شیشه های رنگی در گذشته و در بناهای تاریخی با قدمت بالا همواره مورد استفاده قرار گرفته اند، در معماری امروز کشور متاسفانه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع شیشه رنگی

با توجه به ویژگی های زیبایی شناسی شیشه های رنگی و کاربردهای زیاد و متفاوت آنها میتوان انواع شیشه های رنگی را به صورت زیر طبقه بندی کرد:

  • شیشه الکتریکی
  • رادیاتورهای شیشه ای
  • شیشه های PDLC
  • شیشه های Felexo light
  • آینه رنگی
  • شیشه های رنگی لاکوبل
  • شیشه لمینت رنگی
  • شیشه های رنگی دکوراتیو
  • شیشه های رنگی سندبلاست
  • شیشه سکوریت رنگی

شیشه های رنگی و کاربردهای آنها در ساختمان سازی

شیشه های رنگی طیف وسیعی از کاربردها را در صنعت ساخت و ساز شامل می شوند. کاربردهای شیشه های رنگی در ساختمان شامل موارد زیر می باشد:

  • درب های شیشه ای
  • پارتیشن
  • بین کابینت و دیوارپوش
  • سقف
  • کف
  • پله
  • آسانسور
  • میز شیشه ای

شیشه رنگی نیازیتو

مواردی که ذکر شدند تنها کاربردهای عمده ی این شیشه ها بودند. باید توجه داشته باشید که انواع این شیشه ها بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند رنگ، مات یا شفاف بودن، ضخامت و غیره در مکان هایی گوناگونی در ساختمان به کار برده می شوند.

پرکاربردترین  شیشه های رنگی

در ادامه می خواهیم به پرکاربردترین شیشه های رنگی بپردازیم:

شیشه لمینت

شیشه های لمینت و تزیینی دارای ساختار دو یا چند لایه هستند. در بین لایه های این نوع شیشه ها، لایه های پلیمری قرار گرفته اند. در بین لایه های شیشه های لمینتی که به صورت تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند، لایه های مانندگل، برگ، اشیاء کوچک، انواع تصاویر، چوب، پارچه به کار برده می شوند.

شیشه کامپوزیت

این نوع از شیشه رنگی از یک لایه شیشه و لایه ای از نوعی ورق پلاستیکی مخصوص ساخته می شود. کارآیی این نوع شیشه ها برای زمانهایی است که تنها یک طرف شیشه مورد نیاز باشد.

 شیشه الکتریکی

این نوع شیشه ها به عنوان شیشه تزیینی هستند. در این شیشه های رنگی نقاط نورانی برای برق رسانی از سیستم برق رسانی نامریی استفاده می کنند.

 شیشه PDLC

این نوع شیشه های رنگی به عنوان شیشه های مات شونده الکتریکی شناخته می شوند که برای پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای استفاده از شیشه رنگی

با توجه به اینکه شیشه های رنگی با تلفیق هنر و صنعت محیط زندگی ما را از یکنواختی دنیای مدرن خارج می سازد. بنابراین می توان مهمترین مزایای استفاده از شیشه های رنگی در معماری و محیط زندگی را ایجاد رنگ و طراوت ویژه و منحصر بفرد دانست. زندگی امروز تمام بعدهای زندگی قدیمی و سرشار از هنر و طراوت را ازدست داده است. استفاده از شیشه های رنگی حداقل در پنجره های رو به آفتاب به محل زندگی باعث ایجاد محیطی مطلوب و هنری همراه با زیبایی های چشم نواز خواهد شد.

نیازیتو بزرگترین دایرکتوری کسب و کارهای ایرانی

خرید شیشه رنگی

کارخانه های تولید کننده شیشه های رنگی در ایران محصولات بسیار متنوع و با کیفیتی تولید می کنند. این محصولات قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارند.  بنابراین در صورت نیاز به خرید شیشه رنگی می توانید از محصولات ایرانی با اطمینان کامل استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز عمده به این کالا می توانید محصول مورد نظر خود را از نمایندگی ها یا فروشگاه های فروش معتبر به صورت عمده خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به موضوع شیشه رنگی و معرفی انواع آن بپردازیم و شما را با تمام نکات مهم در این زمینه آشنا کنیم.  نیازیتو پیشرو در معرفی فروشگاه ها و مراکز معتبر شیشه رنگی می باشد. هم چنین این سایت به گونه ای طراحی شده است که خدمات گسترده در این زمینه را به شما معرفی می نماید. شما می توانید محصول با مشخصات مد نظر خود را از طریق این سایت پیدا و خرید کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که این سایت را به نشانی niazito.com مشاهده فرمایید و با مجموعه های معتبر در این زمینه آشنا شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس