روسیه، اروپا را به تنش آفرینی در دیدار پوتین و بایدن متهم کرد

ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه، پارلمان اروپا را به تنش آفرینی علیه دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن سران روسیه و آمریکا با اعمال تحریم های جدید متهم کرد.

به گزارش مشرق، والودین روز یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: در واقع پارلمان اروپا دستور کار با موضوع رویارویی در استانه دیدار سران روسیه و آمریکا به جو بایدن تحمیل می کند. 

وی افزود: پارلمان اروپا می خواهد رئیس جمهوری آمریکا را تحت فشار قرار داده و شرایط منفی برای اجلاس روسای جمهوری روسیه و آمریکا ایجاد کند. 

به گزارش رسانه های روسی، «داوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا خواستار اعمال تحریم های جدید و محدودیت های سخت تر در مورد مقامهای روسیه شد.

این مقام اروپایی، روابط اتحادیه اروپا و روسیه را ازجمله بخاطر وضعیت پیرامون الکسی ناوالنی منتقد سیاسی دولت روسیه و مناقشه در شرق اوکراین بسیار متشنج خواند.  

 رئیس دومای روسیه در ادامه مطلب تلگرامی خود، رئیس پارلمان اروپا را به تلاش برای کسب امتیازات سیاسی و منفعت طلبی از موضوعات مورد بحث سران روسیه و آمریکا متهم کرده و این سیاست اروپا را غیرمسئولانه دانست. 

در شرایطی که تنش های شدید میان روسیه و آمریکا، روابط دوجانبه را به پایین ترین سطح از زمان پایان جنگ سرد رسانده است دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین هفته گذشته اعلام کرد که دیدار دو رئیس جمهوری کشور برای گفت و گوهایی صریح در ماه ۱۶ ژوئن در کشور سوئیس قطعی شده است.

رییس جمهوری آمریکا روز ۲۴ فروردین ماه در تماس تلفنی با همتای روسی خود، پیشنهاد داده بود برای بحث درباره طیف کاملی از مسایل پیش روی آمریکا و روسیه، دیدار حضوری در کشور ثالث برگزار کنند.

 روابط روسیه و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ پس از روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین پرتنش شده است.

اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه بخاطر الحاق منطقه کریمه به خاک خود و حمایت از روس تبارها در منطقه دونباس در شرق اوکراین چندین بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس