طرح مجلس

براساس طرح مجلس درباره ممنوعیت خروج مسئولین پس از اتمام مسئولیت از کشور؛ مسئولین تا سه سال پس از پایان مسئولیت اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

به گزارش مشرق، طرحی با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان با عنوان "ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور" به کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تقدیم شده است.
بر اساس این طرح مسئولان تا رسیدگی به پرونده‌شان اجازه خروج از کشور را نخواهند یافت.

به گفته حجت‌الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون قضائی مجلس قرار است کلیات و جزئیات این طرح ۶ ماده‌ای، فردا یکشنبه (۹ خرداد) در کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی رسیدگی شود و پس از رأی‌گیری، در صورت تصویب به صحن علنی مجلس برود.

بر اساس این طرح، مدیرانی شامل این طرح می‌شوند که در آیین‌نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آیین‌نامه ثبت اموال مسئولین نام آنها ذکر شده است. طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی دارایی‌ رهبر، رئیس‌ جمهور، معاونان‌ رئیس‌ جمهور، وزیران‌ و همسر و فرزندان‌ آنان‌ قبل‌ و بعد از خدمت، توسط رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌ رسیدگی‌ می‌ شود که‌ بر خلاف‌ حق، افزایش‌ نیافته‌ باشد.

همچنین بازه زمانی انجام این طرح، یک سال آخر مسئولین اشخاص حقوقی و سه سال بعد از اتمام مسئولیت آنهاست. بعد از رسیدگی به اموال مسئولین و بعد از گذشت سه سال از پایان مسئولیت، مسئول سابق می‌تواند از کشور خارج شود.

حجت الاسلام نوروزی درباره اینکه چه کسانی درباره خروج مسئولان به خارج از کشور می‌توانند اظهار نظر کنند، گفت: خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی مانند قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، حفاظت سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی است. اموالی که در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل اموالی است که آیین‌نامه اجرایی اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آیین‌نامه ثبت اموال مسئولین ذکر شده است.

در این طرح آمده است؛ مسئولین ضمن شفاف‌سازی و ثبت اموال خود در سامانه قوه قضائیه از هرگونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    ایول اینههههههههههههه!!! دیگه کسی جرات نمیکنه وعده سر خرمن بده و 8 سال ملت رو سرکار بذاره
  • بختیاری IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    6 0
    رحمت بر پدر ومادرتون - بی شک خیلی ها چمدون هارو بستن. والان چشمانشون پر اشک هست که نمیتونن به سمت فــــــــــــــــد ریـــــــــــــــــکا جـــــــــــــــــــــــــون پرواز کنن
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    برا ارتشیها 5ساله اونوقت برا اینا سه سال؟!
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      علت ممنوعیت متفاوت است و زمانش هم تابع علت است اصل کار و طرح خوب است .دنبال حاشیه نباشید
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    ماشاءالله این شد یه کار انقلابی و موثر
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    یعنی باید باور کنم که مجلس اینکارو بموقع=تادیرنشده .انجام خاهد داد.خیلی ازاقازادها منتظر ابوی پولللللللللللللددددددددداااااااررررررو بزرگوارشون هستند.باچمدانهای پر ازدلار
  • احمد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    2 0
    احسنت
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    زودتر تصویبش کنید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس