اخبار ویژه روزنامه‌ها نمایه

یک سایت حامی دولت ضمن اعتراض به روحانی درباره وضعیت کشور و نابسامانی‌های موجود نوشت: این آشی است که شما پخته‌اید!

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

اوضاع نابسامان مردم آشی است که دولت پخت؟/ کاری که دولت با بورس کرد

کیهان

ادعای انتخاباتی اصلاح‌طلبان چرا پذیرفتنی نیست؟!

چرا ادعاهای انتخاباتی طیف موسوم به اصلاحات و اعتدال درباره نداشتن نامزد و عدم امکان رضایت در انتخابات مسموع نیست؟

اخیراً در پی اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، برخی اصلاح‌طلبان و همچنین روابط عمومی جبهه اصلاحات اعلام کردند که با توجه به رد صلاحیت‌های انجام شده، نامزدی در انتخابات ندارند و نمی‌توانند نامزدی را به مردم معرفی کنند. این اظهارات به چند دلیل مخدوش است. نخست اینکه دو چهره سیاسی اصلاح‌طلب، هم اکنون در میان نامزدهای تأیید شده حضور دارند. یکی آقای همتی عضو حزب کارگزاران و رئیس کل فعلی بانک مرکزی که در دولت‌های سازندگی و اصلاحات به مدت 12 سال، ریاست بیمه مرکزی را هم برعهده داشت و دیگری آقای مهرعلیزاده، با سوابق معاونت رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات و استاندار خراسان و استانداری اصفهان در دولت روحانی.

نکته دوم این است که هم طیف حامی خاتمی و هم طیف حامی مرحوم هاشمی همواره ادعا کرده‌اند روحانی از خود رأیی نداشت و آنها بوده‌اند که با تأیید و تکرار توانسته‌اند رأی روحانی را از 3 درصد (یا 11 درصد) به بالای 50 درصد برسانند. معنای دیگر ادعا این است که طیف مذکور از هر کس حمایت کنند، بی‌چون و چرا انتخاب می‌شود. بسیار خوب! اکنون نه شخصیتی با وزن بی‌نظیر هاشمی بلکه چهره‌هایی چند پله پایین‌تر تأیید صلاحیت نشده‌اند و طبعاً طیفی که ادعا می‌کند از شوک عدم تأیید صلاحیت هاشمی بیرون آمد و با «تکرار می‌کنم» خاتمی توانست روحانی را دوباره به ریاست جمهوری برساند، باید عیار واقعی ادعای خود را با حمایت از همتی یا مهرعلیزاده نشان دهد.

برخلاف ادعای مذکور، طرح برخی وعده‌های خلاف واقع اما فریبنده، نقش مهمی در پیروزی ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال داشت و اکنون که عیار قلابی اغلب آن ادعاها معلوم شده، طبعاً نمی‌توان با تکرار همان ادعاها، اعتماد دوباره مردم را جلب کرد بلکه طبق نظرسنجی‌ها، فقط 7 درصد مردم همچنان دولت روحانی را مقبول می‌دانند. در چنین شرایطی طبیعی است که طبق نظرسنجی‌های خبرگزاری و مراکز رفتارسنجی دولتی، عمده نامزدهای احراز صلاحیت نشده این طیف 3 درصد (و بعضاً زیر یک درصد) مقبولیت مردمی داشته باشند. در همین نظرسنجی‌ها مثلاً رأی آقای رئیسی بالای 42 درصد بوده است.

همچنین 56/8 درصد مردم، اولویت ترغیب کننده به مشارکت در انتخابات را «داشتن برنامه جدی برای مبارزه با فساد»، 56 درصد «برنامه جدی برای رفع بیکاری» و 49/1 درصد هم «داشتن برنامه جدی برای بهبود وضعیت اقتصادی» را به عنوان گزینه‌های مد نظر خود معرفی کرده‌اند.

از سوی دیگر گفتنی است با وجود رد صلاحیت آقایان هاشمی و احمدی‌نژاد به عنوان دو چهره سیاسی معروف در انتخابات 92 و 96، مشارکت مردم در انتخابات بالای 72 و 73 درصد بود که نشان می‌دهد ارتباط چندانی میان رد صلاحیت‌ها و کاهش مشارکت مردم وجود ندارد. اگر هم اکنون دلزدگی در میان برخی اقشار دیده می‌شود به خاطر ناکارآمدی دولت و خلف وعده‌های 8 ساله است که موجب شده دولت برآمده از ائتلاف مدعیان اعتدال و اصلاحات، پایین‌ترین میزان محبوبیت را حائز شود.

بالاخره مردم باید در بورس سرمایه‌گذاری می‌کردند یا نه؟!

سخنگوی دولت در حالی مشکل بورس را «ورود مردم در اوج بازار بورس» می‌داند که رئیس‌جمهور در همین اوج بازار مردم را برای سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد!

به گزارش روزنامه جوان، سخنگوی دولت اخیرا مشکل بورس را این دانست که عده‌ای در اوج بازار، سهام خریداری کردند. بد نیست آقای ربیعی، مروری بر سخنان سال گذشته آقای روحانی داشته باشد که در اوج بازار، مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد. رئیس‌جمهور در اواخر مردادماه 99 در اوج بازار سرمایه از مردم خواست که همه چیز را به بورس بسپارند و بازار سهام را بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد و حتی بعد از آغاز ریزش بازار نیز رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رسانه ملی از بازگشت یا تثبیت بازار سخن گفت، امروز بعد از 10 ماه ریزش بازار سهام و مالباخته شدن میلیون‌ها سهامدار در کشور سخنگوی دولت گفت مشکل بورس این بود که مردم در اوج وارد شدند.

ریزش بی‌سابقه بورس در حالی از مرداد 99 آغاز شد و همچنان ادامه دارد که طبق اذعان کارشناسان اقتصادی، روند غلط مدیریتی دولت و وزارت اقتصاد باعث زیان میلیون‌ها سهامدار در بازار بورس اوراق بهادار و فرابورس شده است. امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در اوج بیش از 2 میلیون واحد را به خود دیده بود در مرز یک میلیون و 100 هزار واحدی به‌سر می‌برد.

نوسانی که بازار سرمایه طی دو سال گذشته به خود دیده، نوسان بسیار قابل ملاحظه‌ای بوده، زیرا برخی از سهامداران سودهای اتفاقی قابل ملاحظه‌ای به دست آوردند و بسیاری از سهامداران که به دعوت دولت دیر وارد بازار سرمایه شدند در واقع بخش زیادی از ارزش دارایی خود را از دست داده‌اند.

طی 10 ماهه اخیر انتظار می‌رفت دولت که مردم را برای سرمایه‌گذاری در این بازار دعوت کرده و گفته بود مردم همه چیز را به بورس بسپارند، مانع از وقوع چنین فاجعه‌ای در بورس شود، اما در مرحله عمل چنین اتفاقی نیفتاده است.

با این حال سخنگوی دولت در نشست خبری در اظهاراتی قابل تأمل گفت: «متأسفانه عده‌ای از هموطنان صرفاً در مقطع اوج‌گیری بورس وارد بورس شدند و امروز مسئله ما حمایت از این افراد است، به‌رغم اینکه نقش دولت‌ها در همه کشورها در بازار سرمایه نقش ضامن نیست و نقش حامی‌گری دارد.»

سخنگوی دولت در حالی مردم را مقصر وضعیت فعلی بازار سرمایه دانسته و مدعی شده که مردم در مقطع اوج بورس وارد این بازار شده‌اند که دقیقاً در آن مقطع، عده زیادی از مردم به‌ دعوت شخص رئیس‌جمهوری راهی بورس شده بودند.

روحانی در سخنرانی‌های متعددی مردم را تشویق به حضور در بازار سرمایه کرد، ولی یکی از این سخنرانی‌ها به 22 مردادماه 99 برمی‌گردد. بسیاری از سهامداران که سال قبل وارد بازار سرمایه شده بودند، تاکنون حداقل 80 درصد از سرمایه خودشان را از دست داده‌اند. بنابراین باید از آقای ربیعی سؤال کرد: چه ‌کسی مردم را در روزهای اوج به بورس دعوت کرد و باعث شد سرمایه‌های اندک سهامداران خرد به ‌راحتی پودر شود؟

مهم‌ترین نقدی که به عملکرد دولت در بازار سرمایه وارد است، به روش دولت برای جبران کسری بودجه در سال 99 برمی‌گردد؛ آن‌طور که شخص وزیر اقتصاد در اسفندماه اعلام کرده بود، دولت حدود 30هزار میلیارد تومان از بورس کسب درآمد کرده است، این در حالی است که مالیات دریافتی از خرید و فروش سهام نیز گویا حدود 18هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است.

گزارش همشهری از کاری که دولت با بورس کرد

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که عمده سهامداران بورس در سال اخیر زیان کرده‌اند.

در حالی که آقای روحانی ادعا می‌کند «بورس را به اوج رساندیم»، روزنامه همشهری در گزارشی نوشت: در طول 9‌ماه گذشته بازار سهام 3هزار و 700 میلیارد تومان، معادل 160میلیارد دلار، ارزش خود را از دست داده، با این حال روند نزول بازار در سال‌جاری تشدید شده و به افزایش رقم زیان سهامداران منجر شده است به‌طوری که می‌توان ادعا کرد تقریبا هیچ سهامدار برنده‌ای در بازار سهام وجود ندارد. تازه‌ترین اطلاعات آماری نشان می‌دهد که میانگین نزول 10صنعت بزرگ بورس بیش از دو برابر نزول شاخص کل بورس تهران بوده که به خوبی نمایانگر ابعاد زیان سهامداران است.

پارسال در چنین روزهایی شاخص بورس به سرعت در حال رشد بود و این ایده که بازار سهام با چاه نزول عمیقی مواجه می‌شود در بازار سهام وجود نداشت، اما در بیستم مرداد پارسال، زمانی که شاخص بورس به محدوده 2میلیون و 100هزار واحد رسید، زمان نزول شاخص بورس هم فرارسید و بازار سهام به‌سرعت با افت مواجه شد. شدت نزول به حدی بود که از پارسال تاکنون شرکت‌های بورس 40درصد از ارزش سهام‌شان، یعنی معادل 3هزار و 700میلیارد تومان را از دست داده‌اند. این نزول که برابر با 160میلیارد دلار است، در تاریخ 50ساله بازار سهام بی‌سابقه است، سهامداران در هیچ دوره‌ای چنین نزولی را تجربه نکرده‌اند. از آن زمان تاکنون شاخص کل بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است، 45درصد افت کرده، این عدد نشان می‌دهد که میانگین کل زیان سهامداران در 9‌ماه گذشته 45درصد بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که شاخص کل بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون 205هزار واحد کاهش یافته و از یک میلیون و 310هزار واحد به یک میلیون و 105هزار واحد رسیده؛ یعنی سهامداران بورس تهران به‌طور متوسط از ابتدای امسال تاکنون 15درصد زیان کرده‌اند. با این حال محاسبه دقیق‌تر ارقام، حاوی اطلاعات تازه‌تری است. اطلاعات موجود از میزان بازده صنایع از ابتدای امسال تاکنون نشان می‌دهد که میزان زیان تقریبا 10صنعت بورس که عمدتا صنایع بزرگ بورس نیز هستند، بیش از میانگین نزول شاخص و حتی در برخی صنایع تا دوبرابر میانگین نزول بورس است. این ارقام که یک‌چهارم از صنایع بورس را شامل می‌شود به خوبی بیانگر میزان زیان واقعی سهامداران است.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که سهامداران صنایع فرآورده‌های نفتی، استخراج معادن، استخراج نفت و گاز، منسوجات، مخابرات، حمل‌ونقل و ارتباطات‌، خدمات فنی و مهندسی و خودروسازی‌ از اول امسال تاکنون به‌طور میانگین بین 20تا 30درصد زیان دیده‌اند.

در این میان سهامدارانی که در گروه استخراج سایر معادن، سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بزرگ‌ترین زیان‌دیده‌های سال‌جاری هستند زیرا این صنعت به‌طور میانگین بیش از 30درصد از ارزش خود را در 2‌ماه گذشته از دست داده که دو برابر میانگین زیان کل بازار سهام است.

اعتدال و توسعه از همتی حمایت می‌کند؟

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: باید از شوک رد صلاحیت نامزدهایی مثل لاریجانی و جهانگیری و پزشکیان و هاشمی خارج شد و از شخصیت توسعه‌گرایی مثل آقای همتی در انتخابات حمایت کرد.

غلامعلی دهقان در پاسخ به این سوال نامه‌نیوز که «جریان اصلاحات و اعتدال چه تصمیمی درباره انتخابات و نامزدهایی مثل همتی و مهرعلیزاده می‌گیرد، گفت: برای پاسخ به این سؤال باید یک خاطره‌ای را نقل کنم. هفته اول خرداد۱۳۹۲ بود. به مناسبتی در دفتر فاطمه هاشمی در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم. برخلاف همیشه وی را بسیار ناراحت دیدم. معلوم شد ساعتی قبل علی لاریجانی پیغامی از سوی شورای نگهبان آورده مبنی بر اینکه هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات صلاحیتش احراز نشده است! و بهتر است انصراف دهد؛ اما آقای هاشمی‌ قبول نکرد. وی افزود: خبر عجیبی بود. واقعا شوک‌ بود. دو سه روز بعد که‌ اسامی نهایی اعلام شد، معلوم شد خبر درست است. جامعه هم در تعجب که چگونه رئیس‌جمهور دو دوره کشور و رئیس مجمع تشخیص‌ نظام برایش عدم احراز صادر شده است. اما این پایان کار نبود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: در انتخابات سال ۹۶ جامعه پس از شوک اولیه به خود آمد و به تدریج و طی مناظرات به شخصیتی دیگر اقبال نمود که به آرا و اندیشه هاشمی نزدیک بود. پس این دوره هم می‌تواند این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: هرچند خبر عدم احراز صلاحیت جهانگیری و لاریجانی و حتی‌ پزشکیان و محسن هاشمی‌ برای جامعه و نخبگانش سنگین‌ است. بااین وجود، باید از این شوک عبور کرد و راهی‌ گشود. در میان شخصیت‌های باقیمانده، دکتر همتی نشان داده شخصیتی توسعه‌گرا، دانا بخصوص در حوزه اقتصاد، باشهامت که مصداق آن ورود وی به بانک مرکزی در سخت‌ترین شرایط و مهار نسبی قیمت ارز بود. آن‌هم زمانی که صادرات نفت دومیلیون بشکه‌ای به زیر صدهزار بشکه رسیده بود.

دهقان اظهار کرد: همتی با توجه به حضورش به‌عنوان معاونت سیاسی سیما در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد از شمّ سیاسی خوبی هم برخوردار است. حضور یک اقتصاددان برجسته دانشگاهی آن هم با تخصص اقتصاد کلان فرصت مغتنمی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

این فعال سیاسی ادامه داد: نباید ناامید شد. همیشه در ناامیدی‌ها بسی می‌توان امیدوار بود. هرچند کار سخت‌ و راه ناهموار است اما برای شروع کار، همتی لازم است. یادآور می‌شود آقای همتی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است. او در عین حال در چند ماه اخیر درباره علت کسری بودجه و استقراض دولت، مجادلات لفظی با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه (دبیرکل حزب اعتدال و توسعه) داشته است.

اوضاع نابسامان مردم آشی است که دولت پخت؟

یک سایت حامی دولت ضمن اعتراض به روحانی درباره وضعیت کشور و نابسامانی‌های موجود نوشت: این آشی است که شما پخته‌اید!

«عصر ایران» با بیان اینکه روحانی امید مردم را ناامید کرد و نباید با بزرگ کردن ترامپ، برای ناکارآمدی دولت بهانه‌جویی کرد، می‌نویسد: ترامپ، بهانه‌ خوبی برای ناکارآمدی دولت نیست. اقتصاد تحریم بود اما آیا در مسائل دیگر و تصمیم‌گیری‌ها هم تحریم بودیم؟ آیا در مسائل فرهنگی هم ترامپ مقصر است؟ بحران‌های اجتماعی را هم ترامپ خلق کرد؟ نابسامانی در ورزش کشور هم کار آمریکاست؟

مردم عملکرد نمایندگان مجلس دهم را هم باید به نام ترامپ بزنند؟ در 4 سال عمر مجلس دهم چه قدمی در راستای شعارهایی داده شده بود برداشته شد؟

مقصر شرایط امروز، روحانی، دولت و مجلس دهم ]متهم به ریاست لاریجانی[ است. بله، کارشکنی‌ها را هم می‌دانیم. اما انفعال حسن روحانی نقش بسزایی در شرایط امروز کشور دارد.

مردمی که با هزار امید پای صندوق رأی دادند، امروز با نهایت تأسف از ناامیدی حرف می‌زنند. کاش رئیس‌جمهور کمی به گذشته نگاه می‌کرد و می‌دید چگونه ممکن است رقبای او هم اکنون ریاست مجلس و احتمالاً ریاست جمهوری را هم در اختیار خواهند گرفت.

حالا که گذشت اما وقتی دوران ریاست جمهوری به پایان رسید و از سد دادگاه، دادگاه نمایندگان مجلس دهم که خود را انقلابی می‌دانند گذشتید، از شرایط کشور در زمان خودتان حرف بزنید. بگویید چه شد که از دولت موفق یازدهم به دولت دوازدهم رسیدیم که قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می‌رفت و دولت صبح جمعه متوجه اتفاقات کشور می‌شد. واقعاً چقدر برای ما که به شما رأی دادیم سخت بود که بشنویم صد رحمت به زمان احمدی‌نژاد! شرایط امروز مقصران زیادی دارد اما یکی از مهم‌ترین آنها حسن روحانی است. اگر کار به درستی انجام می‌شد، بدون دردسر تفکر اعتدال می‌توانست تداوم پیدا کند و داستان مجلس و ریاست جمهوری این چنین نوشته نشود.

بهتر است در سال‌های پیش‌رو، جریان اصلاحات و اعتدال به فکر رسیدن به هوای تازه و آدم‌های تازه با حرف‌های تازه باشند که اگر به دنبال تکرار گذشته باشند، آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

اوضاع نابسامان مردم آشی است که دولت پخت؟/ کاری که دولت با بورس کرد

ایران

اروپا خواستار بازبینی یک پرونده قضایی

خبر اول اینکه، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا حکم جدید صادر شده برای نرگس محمدی فعال حقوق بشر را «نگران کننده» تلقی کرد. به‌گزارش ایسنا «پیتر استانو» در بیانیه‌ای مداخله جویانه درباره حکم جدید صادر شده برای نرگس محمدی، گفت که اتحادیه اروپا خواستار بازبینی پرونده نرگس محمدی است. دستگاه قضایی در حکمی که آن را شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران صادر کرده، محمدی را با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه مبارزه با اعدام»، «تحصن در دفتر زندان» مربوط به دی‌ماه ۹۸، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» برای پایان دادن به تحصن اعتراضی، «تخریب شیشه‌ها» و «افترا نسبت به اتهام شکنجه‌گری و ایراد ضرب و جرح» به تحمل ۸۰ ضربه شلاق
۳۰ ماه حبس و پرداخت ۲ فقره جزای نقدی محکوم کرده است.

معنای انتخابات از نظر آیت‌الله اراکی

خبر دیگر اینکه، یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مخالفت با نظر شورای نگهبان مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است. به گزارش جماران، آیت‌الله محسن اراکی با بیان اینکه معنای اصلی انتخابات اعلام فرمانبرداری از نظام تشکیلات الهی است، افزود: در رأس این تشکیلات رسول اکرم و بعد از رسول خدا در عصر ما امام زمان(عج) که (در دوره غیبت) از سوی حضرت ولی‌عصر(عج) هم ولی فقیه قرار دارد. وی گفت: معنای انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی ما که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی خوبی می‌خواهیم انتخاب کنیم.

ادعای اطلاعاتی فیس بوک علیه ایران و روسیه

شنیدیم که، فیس بوک ایران و روسیه را متهم به توزیع اطلاعات نادرست در اینترنت کرد. به گزارش ایلنا به نقل از مسکو تایمز، فیس بوک در گزارشی گفت روسیه و ایران مهمترین عامل گسترش اطلاعات نادرست در اینترنت با هدف دستکاری افکار عمومی هستند.

جبهه اصلاح‌طلبان ربطی به خاتمی و اصلاحات ندارد

با خبر شدیم که، در پی اعلام خبری مبنی بر حمایت «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» از محسن مهر علیزاده در انتخابات پیش‌رو، آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران تأکید کرد که این جبهه نامزدی در انتخابات ندارد. به گزارش ایلنا، به گفته وی، «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» هیچ ارتباطی با آقای خاتمی و جبهه اصلاحات ایران و احزاب اصلاح‌طلب ندارد و هدف از انتشار اخبار از سوی این جبهه، تشویش اذهان عمومی است.

تلاش برای ممانعت از بازگشت بایدن به برجام

دست آخر اینکه،  جمهوریخواهان کنگره امریکا اصلاحیه‌ای را تنظیم کرده‌اند که با ضمیمه شدن به یکی از مصوبه‌های مرتبط، دولت بایدن را ملزم خواهد کرد بدون تأییدیه کنگره وارد هیچ توافقی با ایران نشده و تغییری در به کارگیری تحریم‌های امریکا علیه آن ندهد.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، طبق رونوشت اصلاحیه‌ای که فری بیکن آن را رؤیت کرده، قانونی در سنای امریکا تصویب می‌شود که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا را ملزم خواهد کرد پیش از امضای یک قرارداد با ایران، تأییدیه کنگره را داشته باشد. این اصلاحیه مانع چشم‌گیری در مسیر اجرایی شدن طرح دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران خواهد بود.

اوضاع نابسامان مردم آشی است که دولت پخت؟/ کاری که دولت با بورس کرد

آرمان ملی

تهیه‌کننده «گاندو» رئیس ستاد رئیسی
مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال «گاندو» و  تلویزیون و دبیر جشنواره چلچراغ به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هنرمندان ابراهیم رئیسی معرفی شد. امینی در این سال‌ها منتقد جدی دولت بوده و با ساخت سریال «گاندو» عملکرد دولت را در بحث امنیتی زیر سوال برده بود. «گاندو» و موضوعاتی که در آن اشاره شده بود، بارها مورد مناقشه معاونان و وزیران روحانی با امینی بوده و در فضای مجازی یکدیگر را خطاب قرار می‌دادند.

اینستاگرام تعداد لایک‌ها را بازگرداند
اینستاگرام گزینه لایک را به سرویس خود  باز می‌گرداند و برای اطلاعات کاربران از این تغییرات، اکنون، اولین و مهمترین گزینه برای پنهان کردن تعداد همه پست‌ها در News Feed است. پنهان کردن تعداد لایک‌ها به شما امکان می‌دهد تا بیشتر از محبوبیت یک پست خاص، روی عکس‌ها و فیلم‌ها تمرکز کنید. این تغییرات  را می‌توان در بخش جدید ارسال عکس‌ها در تنظیمات - حریم خصوصی یافت و بلافاصله اعمال می‌شود.

 تعقیب عاملان توهین به اقوام
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: عاملان توهین به اقوام در شهرستان رامهرمز تحت تعقیب دستگاه قضائی و پلیس قرار گرفتند. سرهنگ یدا... امیری افزود: به دنبال انتشار چند کلیپ، توسط دو نفر با محتوای توهین به دیگر اقوام و انتشار در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان رامهرمز قرار گرفت. وی افزود: هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها در فضای مجازی طبق قانون جرم محسوب می‌شود و در این ارتباط پرونده قضائی تشکیل و هماهنگی قضایی انجام شده است.

 حجاب همسر بازیگر مشهور
جیدا پینکت، همسر دوم ویل اسمیت، هنرپیشه آمریکایی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در اینستاگرام تصویری با حجاب از خود را منتشر کرد. وی در زیر این تصویر نوشته بود که احساس می‌کنم رنگ کرم خیلی مناسب من است. این تصویر باعث تعجب بیش از ۸۷۰ هزار کاربر شد و بسیاری این تصویر را لایک کردند. جیدا پینکک درباره هدف خود از این اقدام گفت: هدف من انتقال یک پیام مهم یعنی پذیرش دیگران، آگاهی و اختلاف مذاهب است. ویل اسمیت در سال ۱۹۹۷ با همسرش جیدا پینکت ازدواج کرد.

 دلیل رفت‌وآمد «الهام چرخنده» به مجلس
برخی خبرهای رسیده حاکی از این است که «الهام چرخنده» مجری- بازیگر پرحاشیه تلویزیون طی هفته‌های اخیر با برخی از نمایندگان مجلس یازدهم در رابطه با «طرح جمعیت و تعالی خانواده» در ساختمان هرمی‌شکل بهارستان جلسات مداوم برگزار کرده است. گفتنی است مجلس یازدهم در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ طرحی با نام «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» را با 74 ماده تصویب کرده که بر ترویج ازدواج و فرزندآوری تاکید دارد.

 زمین‌خواری ۲۵ میلیاردی در خمیر
فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 6 هکتار و 845 متر مربع از اراضی ملی به ارزش تقریبی 25 میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در این رابطه در شهرستان خمیر خبر داد. سردار غلامرضا جعفری گفت: ماموران انتظامی شهرستان خمیر پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند. وی افزود: در بررسی‌های میدانی به عمل آمده توسط ماموران پلیس آگاهی خمیر مشخص شده، فردی با اقدامات غیرقانونی و بدون مجوز 6 هکتارو845 متر مربع از اراضی دولتی را به تصرف خود درآورده است.

 توئیت فرزند شهید همت
محمدمهدی همت در توئیتی نوشت: دوز دوم واکسن برکت را در فاز دوم مطالعات بالینی زدم. ازم پرسیدند: نگران نبودید اتفاقی برایتان بیفتد؟ جواب دادم: فدای سر کشورم، ملتم و رهبرم. این خواست قلبی یک فرزند شهید است؛ ایرانی قوی و ملتی خوشبخت. با بهترین آرزوها برایتان؛ حتی آن‌ها که دوستم ندارند.


وعده عجیب ۵۰۰ میلیون تومانی
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در توئیتی نوشت: وقتی رئیس‌جمهور شدم با اولویت دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ صادر خواهم کرد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نوشت: وقتی رئیس‌جمهور شدم با اولویت دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ صادر خواهم کرد. هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن خود از این صندوق دریافت خواهند کرد.

زهرا شیخی رئیس ستاد قاضی‌زاده
نماینده اصفهان در مجلس به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی انتخاب شد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی وی انتخاب شده است.

چهار سال بیشتر نمی‌خواهم بمانم
عبدالناصر همتی پس از ضبط نخستین برنامه تبلیغاتی خود در ساختمان سیمای رسانه ملی با اشاره به حضور او در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: تأکید می‌کنم که این دولت اگر تشکیل شود اولین دولتی است که رئیس آن اقتصاددان است. وی با بیان اینکه در برنامه تبلیغاتی توضیح دادم که مشکلات اقتصادی مردم چیست و شاخصه‌های مشکلات و راهکارهای حل آن را توضیح دادم، افزود: من حتما در چهار سال برنامه‌هایی را که گفتم اجرایی می‌کنم و معتقدم چهار سال بیشتر رئیس‌جمهور نیستم.

میانگین سنی دولتم از ۴۵ سال است
محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: میانگین سنی دولتم از ۴۵ سال عبور نمی‌کند. اعتماد به جوانان را پوست، گوشت و استخوان لمس کرده‌ام و به آن اعتقاد راسخ دارم؛ میانگین سنی دولت من از ۴۵ سال عبور نخواهد کرد. برای تامین کسری بودجه پول چاپ نخواهم کرد، اوراق مشارکت منتشر نمی‌کنم، خلع نقدینگی نخواهم کرد بلکه با حذف یارانه پنهان تورم را کنترل خواهم.

دولت‌های ما هیچ عُرضه‌ای ندارند
قاضی زاده هاشمی گفت: دولت‌های ما دولت نفتی هستند وهیچ عُرضه ای ندارند و یاد گرفتند نفت را بفروشند و هزینه بکنند. این دولت ها وابسته هستند به شیر نفت و یک دولت توزیع گر هستند نه تولید کننده. باید دولت را از شیرهای نفت جدا کنیم.امروز که پدیده رمز ارز را داریم از پانزده سال پیش باید دولت این اتفاق را پیش بینی می‌کرد و برای آن برنامه ریزی می کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • منتظر IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    9 0
    بنظر من اگر یک تیم کامل از موساد و شیب بت و شاباک و آمان می آوردند و به آنها فرصت و توان خرابکاری در ایران را میدادند ، به این اندازه که الان شاهد آن هستیم موفق نمیشدند . شاید وجئانشان اجازه نمیداد . شاید موازینی داشتند که بیشتر به پیش نمیرفتند . بنظر من باید پرونده برخی را از سالهای 59و 60 مجددا مرور کرد . باید نا اهلان مشخص شوند .
  • امیر IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    7 0
    دولت ما عرضه ای که یک مرغ در قبال تخم مرغش را دارد آن را هم ندارد
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 2
    مردم می دانند حتی اگر درانتخابات شرکت نکنند خدشه ای به مشروعیت نظام وارد نمی شود فقط کار خودشان سخت تر می شود پس عاقلانه است در انتخابات شرکت کنند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    حالا همین دولت دروغ وعده وعید فساد غارت خیانت وجنایت وتله برجامی تا لحظه آخر حضوردست ازگلوی مردمبرنمیداره
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    فهم سیاسی ایرانیها پایین است روحانی دارد ... میکند که میخواهید برجام را بازگرداند و راه را برای دولت بعد هموار می‌کند و خوب هم به .... فحش میدهند من بودم توافق نمی‌کردم تا همین آش و همین کاسه باشه بعد دولت رییسی که حتی خودش هم تحریم هست نتواند کاری بکند
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    لعنت بر تو لعنت بر تو لعنت برتو لعنت برتو لعنت برتو لعنتبرتو لعنت برتو لعنت برتو لعنت برتو لعنت بر تولعنت برتو لعنت برتو لعنتبرتو لعنتبرتولعنت برتو لعنت برتو لعنت برو وبی... همراهت
  • کاوه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    درود بر مشرق
  • ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    ما نیاز به دلسوزی خودباوران نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس