کد خبر 1223559
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
انتخابات سوریه؛ پیام همبستگی ملی و مبارزه با مداخله خارجی

انتخابات ریاست جمهوری سوریه با مشارکت گسترده مردم این کشور همراه و به پیروزی بشار اسد نیز منجر شد.

به گزارش مشرق، انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در شرایطی ویژه برگزار شد، اما با این وجود مشارکت بالای مردم در این انتخابات شگفتی همگان را در پی داشت.

سوریه بیش از ۸ سال جنگ دشوار را پشت سر گذاشت، جنگی که هدف آن نابودی این کشور و تجزیه آن بود.

بیشتر بخوانید:

روحانی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری سوریه و انتخاب مجدد بشار اسد را تبریک گفت

همه ظرفیت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها برای سرنگونی دولت قانونی این کشور به کار گرفته شد، اما مهمترین مؤلفه‌ای که از سقوط سوریه جلوگیری کرد، مردم بودند.

قطعاً اگر مردم پشت سر حاکمیت، دولت و رئیس جمهور خود قرار نمی‌گرفتند، سوریه در همان ماه‌های نخست آغاز جنگ سقوط کرده بود.

اکنون نیز مشارکت بالای مردم سوریه و رای ۹۵ درصدی مردم سوریه به بشار اسد به ثبت رسیده است.

چنین انتخابی از آگاهی سیاسی مردم سوریه خبر می‌دهد، سوریه همچنان به بشار اسد نیاز دارد چرا که او توانست اتحاد مردم سوریه را در این کشور حفظ کرده و تقویت کند و باعث شود تا تمامیت ارضی سوریه باقی بماند.

بسیاری تصور می‌کردند که این انتخابات به دوره بشار اسد پایان خواهد داد، اکنون نیز تلاش بر این است تا ادعا کنند انتخابات آزاد نبوده است و تقلبات گسترده‌ای در آن اعمال شده تا بشار اسد در انتخابات پیروز شود.

اما آیا می‌توان جشن پیروزی مردم سوریه را پس از اعلام نتایج انتخابات نادیده گرفت؟

در شرایطی که سوریه همچنان وضعیت جنگی دارد، آیا می‌توان مردم این کشور را به زور وادار به حضور در انتخابات ریاست جمهوری و آن‌ها را مجبور کرد به بشار اسد رأی دهند؟

قطعاً اگر چنین شده بود مردم سوریه تن به این خواسته‌ها نمی‌دادند، مردمی که ۸ سال مقاومت کرده‌اند و یک بحران ویرانگر را با همبستگی دولت و ملت پشت سر گذاشته‌اند، اکنون با انتخاب خود و حضور میلیونی، آگاهی سیاسی خود را به رخ دشمنان کشیدند و این پیام را به آن‌ها دادند که سوریه همچنان مقاوم است و در خط مقدم جبهه مقاومت ایستادگی خواهد کرد.

سوریه در شرایط تحریم اقتصادی و سیاسی قرار دارد، بخش‌های زیادی از این کشور به واسطه جنگ ویران شده و بسیاری نیز آواره شدند، با این وجود مردم سوریه می‌دانند و درک سیاسی بالایی دارند که باید پای صندوق رای حاضر شوند و تنها راه خنثی کردن توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که از سوی دشمنان علیه این کشور تدارک دیده شده است، همبستگی مردم با دولت، مقاومت و حضور در صحنه است.

عراق نیز در انتظار برگزاری انتخابات پارلمانی است و در آینده نزدیک قرار است در این کشور برگزار شود، اما از هم اکنون ناآرامی‎هایی در این کشور آغاز شده تا از برگزاری انتخابات جلوگیری شود و این کشور به آشوب کشیده شود، اما مردم این کشور همچون مردم سوریه از آگاهی سیاسی لازم برخوردارند و با برگزاری انتخاباتی پرشور همچون سوریه، اجازه نمی‌دهند زنجیره همبستگی و وحدت کشورهای جبهه مقاومت قطع شود.

با وجود همه اقدامات رسانه‌ای تبلیغاتی دشمنان حضور مردم در پای صندوق‌های رای نشان دهنده بینش بالای سیاسی و هوشیاری آن‌هاست، مردم سوریه با حضور میلیونی خود در انتخابات ریاست جمهوری، سیلی اول را به دشمنان زدند و سیلی‌های بعدی از سوی ایران و عراق خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس