حضور مردم پای صندوق رای فصل‌الخطاب و مأیوس کننده دشمن است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر سناریوی دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه در مورد انتخابات گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات فصل‌الخطاب و مأیوس کننده دشمن است.

به گزارش مشرق، ابراهیم عزیزی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد و اقدامات یکساله مجلس شورای اسلامی  و همچنین انتخابات ریاست جمهوری بیانات حکیمانه و رهنمودهای ارزنده ای داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: انتخابات اگرچه جلوه‌ای از رقابت میان افراد، اشخاص، جریانات، گروه‌ها و احزاب است اما باید به این نکته توجه کرد که انتخابات باید مبنایی برای شکوفایی و وحدت بیشتر و رسیدن به اهداف بلند انقلاب باشد.

عزیزی با بیان اینکه رقابت‌ها باید موجب تحکیم جریان انقلابی و همه دلسوزان نظام اسلامی باشد، ادامه داد: برخی افراد و اشخاص به‌ویژه کسانی که جزو اطرافیان داوطلبان رد صلاحیت شده هستند باید تمکین، مراقبت و مواظبت کنند چراکه فصل، فصل رفاقت، برادری، تعامل، کنار هم بودن برای ارزش‌های اسلامی، انقلاب اسلامی و پیشرفت و شکوفایی کشور است و موضوع انتخابات نباید به دعوا بین جریان‌های سیاسی تبدیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان بررسی‌های خود را انجام داده است و من دیدم برخی از عزیزان سایر نامزدها و هم خود شخصیت‌هایی که آمدند، امروز همه فصل‌الخطاب را فرمایشات رهبر انقلاب دانستند و این اقدام بسیار ارزشمند و برخاسته از اعتقادات عزیزانی است که وارد صحنه شدند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این مسئله ادامه پیدا کند و رقابت‌های انتخاباتی با رعایت اخلاق و احترام به یکدیگر و با هدف وحدت جمعی و مشارکت حداکثری صورت بگیرد، افزود: به فضل الهی این عزم محقق خواهد شد، مردم در ۲۸ خرداد حضور معناداری خواهند داشت و فردی را انتخاب می کنند که همه ویژگی‌های مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب و مردم عزیز را دارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی هم قطعاً بر مبنای وظایفی که پذیرفته هم نظارت خودش را خواهد کرد،  هم قوانینی را تصویب می‌کند که حرکت دولت با شتاب بیشتری پیش برود و هم اینکه به عنوان یک وظیفه در کنار قوای دیگر، به عنوان مطالبه‌گر حقوق حقه مردم راه این مسیر را باز می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه هر چه دولت همراه و هماهنگ باشد و خودش را با قوانین نظام اسلامی وفق دهد، حتماً مجلس هم حمایت می‌کند، گفت: در عین حال اگر شرایطی هم باشد که بعضی از اشخاص، وزیر یا دولتی بخواهد خارج از چهارچوب قوانین حرکت کند، از آنجایی که مجلس عقد اخوتی با کسی نبسته،  به وظایف قانونی خودش عمل می‌کند؛ گرچه امیدواریم که حتماً دوران پیش‌رو، دوران هماهنگی، تعامل و وحدت در عمل میان همه قوا باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به هر حال در یک نظام مبتنی بر ارزش‌های دینی، قوانین حکم اعتقادی و اجتماعی دارد و نباید گمان کنیم قوانین را فقط باید جاهایی اجرا کرد که برای ما و به سودمان باشد، در مواقعی ممکن است قوانین به ضرر ما باشد و اگر اینگونه هم باشد وظیفه همه ما بر اجرای قوانین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره رویکرد و مشی دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه در مورد انتخابات گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمن دیده که پشتیبان اصلی این کشور مردم هستند و مردم در هر صحنه‌ای حضور پیدا کرده‌اند، نظام اسلامی به توفیقات بزرگی دست یافته است.

عزیزی با بیان اینکهدفاع مقدس جلوه برجسته حضور مردم در دفاع از کشور و انقلاب بوده، گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی موفقیت‌های بزرگ همه با حضور مردم معنی پیدا کرد و همین سوم خردادی را که پشت سر گذاشتیم هم با حضور مردم معنی و مفهوم پیدا کرد و نهایتاً به پیروزی و فتح خرمشهر منجر شد.

وی اضافه کرد: در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و سیاسی که رهبر معظم انقلاب یک فرمول بسیار مردمی به عنوان «اقتصاد مقاومتی» را مطرح کردند، باز هم مشاهده می‌کنیم هر زمان مردم به صحنه ورود پیدا کرده‌اند، موفقیت‌ها قطعی و حتمی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده به هر شیوه‌ای متوسل شود تا مردم را از نظام اسلامی جدا کند. در انتخابات پیش‌رو هم تلاش می‌کند مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی که بزرگترین دستاورد نظام اسلامی در این مقطع است دور کند.

عزیزی با بیان اینکه دشمن سعی دارد این سناریوی خود را قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات اجرایی کند، خاطرنشان کرد: دشمن قبل از انتخابات شبهاتی را پیرامون افراد، احزاب، جریان‌ها، نبود آزادی و دموکراسی ایجاد می‌کند، حین انتخابات مسائلی مانند تقلب و مباحث از این دست را مطرح می‌کند و بعد از انتخابات سعی می‌کند از بستری که فراهم کرده، سوءاستفاده کند.

وی با بیان اینکه باید با سناریوی دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه در مورد انتخابات، آگاهانه و هوشمندانه برخورد کنیم، تاکید کرد: مردم ما قبل، در حین و بعد از انتخابات این وظیفه را دارند که حامی این حرکت رو به رشد مردمی باشند و حضور مردمی در این صحنه باز هم می‌تواند فصل‌الخطاب و مأیوس کننده دشمن باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه فرمایشات رهبر انقلاب در مسیر کارآمدی نظام اسلامی به ویژه مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانون‌گذاری و نظارت دارد، بسیار تعیین‌کننده است،  خاطرنشان کرد: بیانات رهبر انقلاب نشان‌دهنده این است که مسیری که مجلس شروع کرده، مسیر خوبی است و همگی تلاش می‌کنیم در مسیر خدمت به مردم که وارثان اصلی انقلاب هستند گام برداریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    انتخابات ۳۰ درصدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس