کد خبر 1223116
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
اکتشافات نفتی نمایه نفت نمایه پالایشگاه نمایه

یک مقام ژاپنی گفته حتی در صورت احیای برجام کشورش برای خرید نفت از ایران به چند ماه زمان نیاز دارد.

به گزارش مشرق، رئیس انجمن نفت خام ژاپن می‌گوید پالایشگاه‌های این کشور، حتی در صورت احیای برجام، برای از سرگیری واردات نفت از ایران به چند ماه زمان نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

مالک شریعتی: مهم‌ترین اقدام مجلس جلوگیری از آینده‌فروشی نفت بود

«تسوماتو سیگیموری»، رئیس انجمن نفت خام ژاپن در یک نشست خبری پنجشنبه گفت: «حتی در صورتی که واردات نفت ایران قرار باشد از سر گرفته شود، باید این مسئله را آن موقع بررسی کنیم و از سرگیری واردات [نفت ایران] دست‌کم سه ماه زمان خواهد برد.»

خبرگزاری رویترز می‌گوید هلدینگ «انیوس» به عنوان بزرگترین پالایشگاه ژاپن هنوز بررسی این موضوع را آغاز نکرده است. 

بازار نفت در حال رصد اخبار مربوط به گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران است که در شهر وین جریان دارد. انتظار می‌رود با به نتیجه رسیدن این مذاکرات تحریم‌های مربوط به خرید و فروش نفت ایران به طور کامل رفع شود.

دیپلمات‌های طرف‌های مختلف حاضر در این گفت‌وگوها درباره احتمال حصول توافق ابراز خوش‌بینی کرده‌اند، اگرچه آنها تصریح می‌کنند کماکان مسائل مهمی باقی مانده‌اند که لازم است حل شوند.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    34 3
    جالبه خود خارجی ها هم از نقره داغ شدن رویال بانک اسکاتلند و توتال درس گرفتن و فهمیدن که حتی پس از امضای توافقنامه ها، آمریکا تعهداتش رو اجرا نمیکنه و تحریم ها و جریمه ها رو ادامه میده. چرا داخلی ها نمیفهمند؟! مگه ژاپن غرب نبود از دیدگاه خانم هاشمی؟ خو پس شما چجور غربزده هایی هستید؟!
  • مصطفی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    33 7
    عجب رویی ژاپنی ها دارن؟ نه چشم بادامی ها نباید سهمی از نفت ایران داشته باشن
    • سام IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      7 1
      اونوقت پول اختلاس از کجا تامین بشه
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    ظریف خ...
  • سعید IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    یه کشتی ژاپنی رو تو خلیج فارس توقیف کنن حله حساب کار میاد دستش
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    9 1
    رئیس جمهور و عراقچی میگویند بیشتر مسائل حل شده و چند مسئله گوچک باقیمانده ولی جانت یلن، وزیر خزانه‌داری دولت بایدن اظهار داشت که اگر تهران به رعایت مفاد برجام بازگردد، آمریکا لغو برخی از تحریم ها را بررسی خواهد کرد.وی در ادامه گفت:«ما با دقت زیاد به بررسی و تجزیه و تحلیل این موضوع خواهیم پرداخت که لغو کدام تحریم ها علیه ایران بجا خواهد بود، اگر ایران گام های مرتبط با رعایت مفاد برجام را بردارد.اگر ایران رعایت کامل برجام را از سر بگیرد، ما هم به همین شکل اقدام خواهیم کرد. آمریکا همراه متحدان خود روی این موضوع کار می کند که دورزدن محدودیت ها دشوار باشد».
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    8 2
    یک شرط هم من اضافه میکنم : چون آمریکا ( ترامپ ) علاوه بر خروج از برجام عملا وارد جنگ اقتصادی با ایران شد...لذا باید تنبیه آمریکا هم اجرا شود و اون اینکه به تعداد نصف همه ی ماه هایی که آمریکا از برجام خارج بوده باید بعد از تایید ایران مبنی بر رفع تحریم ها همچنان خارج از برجام بماند : یعنی مصلا اگر از روزی که ترامپ از برجام خارج شد تا زمانی که ایران راستی آزمایی کرد که تحریمها رفع شدند جمعا 50 ماه شد ، آمریکا 25 ماه بعدش اجازه داره به برجام برگرده...:
    • سام IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      6 16
      خداوکیلی فازت چیه؟ کل دنیا با ما مشکل دارن حتی افغانستان درب و داغونم به انتخابات ما میخنده ما تو کار خودمون موندیم تنبیه چیه دیگه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    4 0
    فقط 3 سال فرصت داریم بعدش جمهوری خاهان با لگد سطل ماست رو پرت میکنند ... و بازم تحریم فلج کننده
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 0
    مشکل کشورهای غیر مستقل و هنوز تحت اشغال توسط آمریکا بعد از جنگ دوم جهانی مثل آلمان و ژاپن همین است که قدرت تصمیم گیری مستقل ندارند و مانند کودکی که با هر اتفاق به سمت پدر و یا مادر نگاه می‌کند که الآن چه کار باید بکند و آمریکا هم که استاد دوشیدن است و اول به منافع خودش فکر می‌کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس