کد خبر 1222960
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶

به گزارش مشرق حجت الاسلام مهدی همازاده ابیانه در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار ویدئویی نوشت: دکتر پیم ون لومل - متخصص قلب و عروق از دانشگاه اوترخت هلند و از محققان برجسته تجربیات نزدیک به مرگ (NDE) - در مصاحبه سال 2014 که این‌جا ترجمه کرده‌ام، درباره یافته‌های تحقیق‌ش صحبت می‌کند.

از نکاتی که ایشان و نیز دکتر جفری لانگ - پژوهشگر NDE در آمریکای شمالی - متذکّر می‌شوند، اینست که عمده این تجربیات در حالت ایست کامل قلبی و فعالیت صفر مغزی رخ داده است.

فیزیکالیسم معمولاً NDE را توهم ناشی از هایپوکسی مغز یا آسیب‌های متابولیستی می‌داند؛ چرا که نظریات عمده فیزیکالیستی در شرایطی که فعالیت نورونی مغز یا ورود داده‌های حسّی به سیستم از کار افتاده، امکان تبیینی ندارند.

در مقابل، آن دسته از تجربیات نزدیک به مرگ که درباره اتفاقات روی زمین (مانند اتفاقات اتاق عمل، گفتگوی پرستاران، بارش برف و ...) بوده و با معیارهای سخت‌گیرانه علمی راستی‌آزمایی شده‌اند، معمولاً بعنوان پاسخی به توهمی‌دانستن این تجربیات ارائه شده که در قالب تحقیقاتی مانند کارهای جفری لانگ و پیم لومل و جین هولد و ... به چاپ رسیده‌اند.

پ.ن: تعداد بیماران تحقیق ایشان، ۳۰۴۴ مورد بوده که در زیرنویس اشتباها ۴۴ مورد تایپ شده است.
 

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    20 0
    از نظر علمی خوب هست ولی افراد با ایمان هزاران سال پیش به روح و عالم بعد از مرگ ایمان آوردند و اینها هنوز اندر خم یک کوچه اند .
  • علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    14 0
    امیرالمومنین علی (ع)فرمودند بزرگترین اسرار مرگ است.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    11 2
    تا قیامت دانشمندان بی ایمان در توهم هستند
  • سعید IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 0
    این ها که تجربیات دیگران رو راجب مرگ باور نمی کنن و ایمان نمیارن کاری نمیشه براشون کرد حتما باید خودشون بمیرن تا بفهمند قیامت و عذاب و پاداش دروغ نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس