کد خبر 1222802
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴

به گزارش مشرق علی مهدیان در توئیتی نوشت: جمله مهمی را شهید امام موسی صدر بیان میکند که قابل تامل است. او میگوید: «چیزی که باید به آن بیندیشیم این است که چگونه می‌توانیم جامعه‌ای قهرمان بسازیم. دوره‌ی مردان قهرمان گذشته است و باید از فرد قهرمان به جامعه‌ی قهرمان برسیم»(موسوعه‌ امام صدر، ج 3، ص 234)

جالب است. تا کنون به این بخش از آیات ابتدایی سوره واقعه اندیشیده اید؟ السابقون السابقون. اولئک المقربون. فی جنات نعیم. ثله من الاولین و قلیل من الاخرین. در این آیات بیان میشود که سبقت گیرندگان و جلودارها در ابتدای حرکت تاریخ بیشترند و در انتها کمترند. حال آنکه روایت داریم اکثر مردم بهشت از مردم آخرالزمان هستند. چطور جلودارها کمترند. به تعبیر شهید مطهری اصحاب یمین توده ها هستند. توده بهشتیان بیشترند. بله قهرمانها و جلودارها حذف نمیشوند اما همراهی کنندگان و امام شدگان خود زیاد میشوند. بروز و اجعلنا للمتقین اماما در جامعه رخ میدهد.

واقعیت این است که جریان تاریخ که به سمت ظهور بیشتر حقیقت و فطرت الهی انسان پیش میرود، به انسانهای سوپرمن و ویژه کمتر نیاز دارد. این به دلیل بلوغ انسانها است. لذا با رشد در مسیر انبیا، آیه و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا بیشتر تجلی میکند یعنی جامعه امام و نجعلهم ائمه و جامعه خلیفه الله لیستخلفنهم فی الارض.

دوران نهایی تاریخ دوران ظهور سفرچهارم است که دوران دستگیری است و بروز و ظهور دستگیری به حضور مردم است که اذا جاء نصرالله و الفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا... دوران امامت امت است دوران حکومت الله است. دوران ظهور انقلاب است.

خیلیها ناامیدند از آینده اما رهبری صحنه جامعه را آماده یک انقلاب و تحول جدی میبیند. انقلابی که توسط یک نسل جوان پیش میرود نه توسط قهرمانها. مردم امید به این و آن ندارند درست. اما امید به خودشان چطور؟ درست ببینیم. کشور آبستن یک رشد و ارتقای جدی است. زمان بروز یک جامعه قهرمان است.


جامعه قهرمان به جای فرد قهرمان

جامعه قهرمان به جای فرد قهرمان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    9 1
    بله، و ما بهتون قول میدیم ۴ سال دیگه ارزوی رهبری برای تشکیل یک دولت جوان حزب اللهی که اتو کشیده نباشه رو محقق می کنیم.
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    6 0
    عالی بود
  • ES ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    حرف نو و جدیدیست، تا به حال نشنیده بودم و اینطور به مسئله نگاه نمی کردم! خوشمان آمد، آفرین... باید از بحث نخبگانی بیرون بیاد و عام بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس