کد خبر 1221619
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
قیمت نفت در بازار‌های جهان افزایش یافت

پایگاه بلومبرگ اعلام کرد با افزایش نشانه‌های بازگشت اقتصاد آمریکا به وضعیت پیش از شیوع کرونا، قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۶۴ دلار افزایش یافت.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی آمریکایی بلومبرگ در مقاله‌ای به قلم شارون چو نوشت: در حالی که نشانه‌های بیشتری از بازگشت اقتصاد آمریکا به وضعیت پیش از شیوع کرونا نمایان شده است، قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۶۴ دلار افزایش یافت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت امروز (دوشنبه) ۰/۸ درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت آن در روز جمعه نیز ۲/۵ درصد افزایش یافته بود. سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا کُندتر شده است. این نخستین هفته از ماه ژوئن به این طرف بود که شمار مبتلایان روزانه به کرونا از مرز ۳۰ هزار تن فراتر نرفت.

تعداد جانباختگان در فرانسه و ایتالیا همچنان رو به کاهش است که برای مصرف انرژی خبر خوبی است.

قیمت نفت خام، امسال افزایش یافته است. سرمایه گذاران پیش بینی می‌کنند واکسیناسیون مردم موجب تغییر اوضاعی خواهد شد که شیوع ویروس کرونا در اقتصادهای مهم جهان به وجود آورده است. با این حال، این افزایش قیمت نفت مقداری از سرعت خود را از ماه مارس از دست داد، زیرا موج‌های تازه‌ای از شیوع کرونا، اقتصادهای کشورهای آسیایی را فراگرفت.

در حالی که مذاکرات ایران پیشرفت دارد، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش در حال کاهش محدودیت‌های مشترک تولید هستند.

کیم کئوانگرائه، تحلیلگر ارشد در مؤسسه سامسونگ فیوچرز گفت: تزریق واکسن ارمغان آور خوشبینی‌هایی در خصوص افزایش تقاضا برای انرژی در آمریکا و اروپا شده است. فصل افزایش رانندگی‌ها در تابستان خواهد بود و احتمالاً این خوشبینی‌ها را افزایش می‌دهد. بازار این موضوع را پیگیری می‌کند که چه میزان از نفت ایران وارد بازار خواهد شد.

گروه گلدمن اعلام کرد دلایلی که موجب افزایش بیشتر قیمت‌های نفت می‌شود همچنان دست نخورده باقی مانده است. این مؤسسه پیش بینی کرد حتی اگر عرضه نفت ایران به میزان قبلی بازگردد، قیمت نفت برنت امسال باز هم به ۸۰ دلار خواهد رسید.

گروه گُلدمن در یادداشتی اعلام کرد بهبود تقاضا در بازارهای کشورهای توسعه یافته، به جبران کاهش تقاضا در کشورهای آمریکای جنوبی و جنوب آسیا کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس