تجمع حمایت از فلسطین در هوای بارانی عصر شنبه پاریس

تشکیلات خودگردان فلسطین که حاضر نیست هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را قطع کند، می‌گوید اگر ایران کمکی به فلسطین می‌کند، از طریق تشکیلات در رام‌الله باشد نه گروه‌های مقاومت در غزه.

به گزارش مشرق، «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با یک شبکه لبنانی به اظهارنظر درباره پیروزی جدید مقاومت، درخواست‌های مردمی و سیاسی در فلسطین مبنی بر توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین پرداخت.

بیشتر بخوانید:

دلهای ما در صحنه مبارزات شما حاضر است؛ پیروزی نهایی را خواهید دید

وی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا از ایران که حامی نخست موشک‌های جنبش حماس علیه رژیم اشغالگر است، تشکر می‌کند، گفت: «وقتی کسی با ما تعاملی ندارد، ما نیز مطلقا از او تشکر نمی‌کنیم. ما از ایران یا غیر ایران یک [ریال] هم دریافت نکرده‌ایم.»

ابوردینه افزود کسی که می‌خواهد از ملت فلسطین حمایت کند، آدرس آن مشخص است. تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان‌ آزادی‌بخش فلسطین است. پس باید کمک‌ها به صورت قانونی و رسمی ارائه شود نه به صورت سری یا صورتی که در خدمت ملت فلسطین نباشد.

مجری برنامه شبکه الجدید در ادامه پرسید: یعنی شما معتقدید که حمایت ایران از حماس به منزله حمایت از ملت فلسطین و آرمان این کشور نیست و تنها کانال حمایت از فلسطین، تشکیلات خودگردان است؟

دانلود

ابوردینه نیز بر حرف خود پافشاری کرد و گفت: «بله قطعا. صد در صد همین‌طور است. آیا دولت لبنان می‌پذیرد که به احزاب و گروه‌ها پول داده شود؟ آیا ملت سوریه این را می‌پذیرند؟ به سوریه پول داده شد و این کشور آتش گرفت. زیرا این پولها به دست دولت سوریه نرسید. عراق ویران شد چون برخی بودند که [سرنوشت] این کشور را به بازی گرفتند».

وی افزود که حاکمیت فلسطین و یک دولت مستقل فلسطین وجود دارد و قرار است یک دولت واحد مستقل فلسطینی در منطقه وجود داشته باشد. همه باید بدانند که راه برای کمک به قضیه فلسطین کاملا واضح و آشکار است. کسی که می‌خواهد به ملت فلسطین کمک کند باید از دروازه اصلی، بزرگتر و ملی  این کار را انجام دهد.

ابوردینه در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ماموریت برون‌مرزی آن گفت: «سپاه قدس بر سر و چشم من جا دارد. اما هدف آن لبنان است نه فلسطین».

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، پس از پیروزی در جنگ ۱۲ روزه اخیر،  از نقش ایران و محور مقاومت در حمایت از مردم فلسطین تقدیر کردند و آن را شریک خود در این پیروزی اعلام کردند.

ابوردینه در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به درخواست‌ها برای لغو هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست‌های این رژیم در یهودی‌سازی قدس، تجاوز به نمازگزاران فلسطین و بمباران نوار غزه و کلیه اتفاقات اخیر علیه فلسطین گفت: می‌خواهم چیزی به شما بگویم که شاید همه از آن خوششان نیاید. هماهنگی امنیتی با کلیه کشورهای عربی و نظام‌های عربی وجود دارد. آیا از جنوب لبنان یک تیر از ۱۶ سال پیش تاکنون شلیک شده است؟

دانلود

وی افزود:« آیا به صورت رسمی از مرزهای سوریه تیری شلیک شده است؟ آیا از مرزهای مصر یا اردن تیری شلیک شده است؟ ما کسی را متهم نمی کنیم و از کسی نمی‌خواهیم که وارد نبردی زیان‌بار شود. هماهنگی امنیتی با اسرائیل، بخشی از حاکمیت فلسطین و برای دفاع از ملت ما و جلوگیری از تحقق اهداف اسرائیل است. درست است، آنها متعهد نمی‌مانند.اما ما اسناد و وعده‌ها و توافق‌نامه‌هایی داریم.»

این اظهارنظر  با واکنش «ناصر القدوه» از رهبران برجسته سابق در جنبش فتح مواجه شد و وی در گفت‌وگو با «میدل ایست آی» تصریح کرد: سرویس‌های امنیتی فلسطین به سرویس‌های امنیتی اسرائیل مرتبطند.آن‌چه که میان تشکیلات خودگردان و اشغالگر در جریان است، صرفا یک هماهنگی امنیتی نیست بلکه یک تناقض آشکار درباره منافع ملی فلسطین است. مقامات اسرائیلی به رهبران فلسطین پول می‌دهند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز چند روز پیش در خصوص پیروزی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی گفت: «آنچه رخ داده یک نقطه عطف خواهد بود که ثابت می‌کند مقاومت تنها گزینه‌ای است که منجر به آزادسازی و بازپس‌گیری حقوق می‌‎شود و زمان کنار گذاشتن مذاکره و توافق و هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر فرارسیده است.»

علاوه بر این رهبر حماس، شمار دیگری از مقامات سیاسی فلسطین از جمله شماری از رهبران سابق جنبش فتح، خواستار توقف این هماهنگی امنیتی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 20
  • دبیر US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    10 2
    اگر موشکها نبودند چطور مانع تجاوز اسراییل به قدس شریف میشدند؟!
  • SE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    34 3
    ابوبوزینه به دست بوسی صهیونیستها برای کشتار فلسطینیان ادامه دهد
  • مهدی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    31 1
    محمود عباس خائن بیشرف
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    24 3
    آنها هم اصلاح طلب شیفته مذاکره دارند. بابا جان در همکاری و گفتگوی تنگاتنگ با رژیم جنایت پیشه صهیونیستی هستند ! آیا واقعا معتقد به گفتگو و مذاکره و هماهنگی با رژیم صهیونیستی هستند؟ خدا شفای عاجل عنایت کند.
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 3
    هدف اصلی حزب الله لبنان و ایران آژادسازی فلسطین و مسجاالاقصی است
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 1
    یاسر عرفات=ابومازن
  • محمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    10 2
    چیزی شبیه جریان لیبرال و دیپلماسی ذلیلانه خود ما
  • GB ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    9 3
    ما تشکیلات سرگردان را منافق میدانیم. گروههای مقاومت مهم هستند
  • سهند IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    7 1
    منافع حزبی و شخصی و وادادگی و عافیت طلبی ی عده معدود با ملتها چ ها که نمیکند
  • US ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 3
    فلسطینی ها اگر کشور مستقل میخواهند کمنرین کار در مرحله اول این است که با هم بسازند و اینقدر تک رو و جزیره وار نباشند . این دیگر تقصیر اسراییل نیست که انها با هم نمی سازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس