کد خبر 1221354
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
حمله با خودرو به ساختمان کنگره آمریکا

چهار ماه بعد از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و استقرار ۲۶ هزار نیروی گارد ملی ارتش برای محافظت از آن، ماموریت این نیروها بالاخره به پایان رسید.

به گزارش مشرق، چهار ماه بعد از حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی و استقرار نیروهای گارد ملی برای محافظت از این منطقه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ماموریت این نیرو بالاخره به پایان رسیده است. 

بیشتر بخوانید:

تلاش جمهوری‌خواهان برای پاک کردن خاطره حمله به کنگره

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، ژنرال «دنیل هاکانسون» رئیس گارد ملی ارتش ایالات متحده روز یک شنبه در جلسه استماعی در سنا در همین زمینه از پایان ماموریت نیروهای خود در روز دوشنبه ۲۳ مه خبر داد.بر این اساس، نیروهای گارد ملی از روز دوشنبه به ماموریت ویژه خود در حفاظت از ساختمان کاپیتول هیل در واشنگتن خاتمه داده و به ماموریتهای عادی خود در پایگاههای اصلی بازمی‌گردند. 

بیشتر بخوانید:

بازداشت یک افسر آمریکایی به اتهام حمله به کنگره

براساس گزارشها، به دنبال عدم تمدید ماموریت نیروهای گارد ملی در واشنگتن، ۲۱۴۹ نیروی گارد ملی طی هفته جاری به پایگاههای اصلی خود بازخواهند گشت.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در ماه مارس گذشته تقاضا کرده بود که ۲۳۰۰ نیروی گارد ملی به مدت دو ماه دیگر در واشنگتن باقی بمانند که این مهلت روز دوشنبه به پایان خواهد رسید و درخواستی برای تمدید ماموریت ارائه نشده است. 

بیش از ۲۰ هزار نظامی آمریکایی بعد از شورش‌های ۶ ژانویه طرفداران دونالد ترامپ در مقابل کنگره، در پایتخت ایالات متحده مستقر شدند.

طبق آمارهای رسمی، شمار نیروهای گارد ملی در اوج تنش تا ۲۶ هزار نفر نیز رسیده بود.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس