تکیه بر مذاکرات به حل مشکلات اقتصادی منجر نشد/ اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت است - کراپ‌شده

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از ۱۰ سال مشکلات اقتصادی، دیپلماسی نه تنها مشکلات را برطرف نکرده، بلکه گره‌های بیشتری هم ایجاد کرده است گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت است.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا نقدی امشب به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، در نشست سراسری بسیجیان و اهالی رسانه استان همدان و کشور که به همت سازمان بسیج رسانه استان همدان با موضوع حماسه سوم خرداد تا حماسه ۲۸ خرداد برگزار شد اظهار کرد: اگر در آزادسازی خرمشهر دل به دشمن بسته بودیم و به شرق و غرب چشم دوخته بودیم، از دامان یک تجاوزگر به دامان تجاوزگر دیگری می‌افتادیم.

وی افزود: در آن زمان اگر می‌خواستیم از راه دیپلماسی خرمشهر را آزاد کنیم، باید به آمریکا یا شوری توسل می‌جستیم تا کشور را نجات دهیم اما فقط به خدا دل بستیم و به میدان آمدیم و خداوند هم پیروزی بدون منت و تحقیر و حقارت نصیب ما کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۱۰ سال درگیر جنگ اقتصادی هستیم که البته بودیم اما آن را به رسمیت شناختیم تصریح کرد: ما می‌توانستیم در این راه ایستادگی کنیم و از همان شیوه پیروزی خرمشهر استفاده کنیم اما با کارشکنی‌های خارجی و عناصر نفوذ داخلی، از این راه فاصله گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر خواهان پیروزی بزرگ هستیم باید مانند فاتحان خرمشهر فکر کنیم ادامه داد: در دو دولت قبل به مسائل به شکل دیگری نگاه شد، اما عده‌ای آمدند و اعلام کردند که در شعب ابیطالب قرار داریم و باید برویم با مذاکره مشکلات را برطرف کنیم.

نقدی با بیان اینکه در نتیجه این اقدامات در دولت گذشته ۳۰۰ درصد تنزل ارزش پول ملی رخ داد و در دولت فعلی نیز با هزار درصد افت ارزش پول ملی مواجه شدیم گفت: اگر اراده می‌کردیم که از ظرفیت‌های ملی بهره ببریم و با همه قوا وارد شویم همه مشکلات ما برطرف و اقتصاد شکوفا می‌شد.

وی با بیان اینکه در حل مشکلات اقتصادی می‌توانستیم از دکترین آزادسازی خرمشهر استفاده کنیم اما برخی اعتقادی به این امر نداشتند در ادامه  شهدا را اسناد زنده دانست و اظهار کرد: اگر جوانان و نوجوانان آن روزها را ندیدند، امروز می‌توانند به غزه نگاه کنند که چگونه به پیروزی و بزرگی در جهان دست یافتند چراکه این پیروزی خواست خداوند بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هفت درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان در  اختیار ایران است افزود: دشمن لحظه‌شماری می‌کند که شکست ما را ببیند در حالی که امکانات بسیاری در اختیار ماست و بادید از آن بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه خدای متعال قدرت دارد و زمانی از ما حمایت می‌کند که دل به غیر او نبندیم افزود: امروز برای ایجاد یک موج فکری، در ریاض و لس آنجلس افرادی نشستند و با نظردهی در فضای مجازی می‌خواهند افکار عمومی را آنچنان که خودشان می‌خواهند ارائه دهند و به عنوان نظر اکثریت مطرح کنند.

نقدی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به فتوحاتی چون فتح خرمشهر برسیم نباید در محاصره تبلیغاتی دشمن قرار بگیریم تصریح کرد: ما باید باور داشته باشیم می‌توانیم مسائل و مشکلات خود را برطرف کنیم، چراکه مشکلات اقتصادی خیلی کوچکتر از سایر دستاوردهای ماست.

وی با اشاره به اینکه با طرح و برنامه همراه با سردار جعفری خدمت رئیس جمهور وقت رفتیم و راهکار برطرف شدن مشکلات را ارائه دادیم که تنها به یک تصمیم‌گیری نیاز داشت ادامه داد: سه جلسه مستمر ارائه این برنامه‌ها ادامه یافت تا مشکلات کشور را حل کنیم اما در نهایت چون تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی به عهده دولت است، مورد توجه قرار نگرفت و دولت به دنبال آزاد کردن چند دلار و خرید کالا رفت تا مشکلات را برطرف کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسیر همان اقتصاد مقاومتی است خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و انسانی در کشور ما وجود داد و نمونه آن پهپادی است که جمعه از آن پرده‌برداری شد و توسط اساتید دانشگاهی داخل کشور ساخته شده و خیلی پیچیده‌تر از مسائل کشاورزی است اما آن اراده برای برطرف کردن آن مشکلات وجود ندارد.

وی گفت: پس از ۱۰ سال مشکلات اقتصادی، دیپلماسی نه تنها مشکلات را برطرف نکرده، بلکه گره‌های بیشتری هم ایجاد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 2
    تو اصلا بلدی اقتصاد را بنویسی
  • رضا IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 1
    اى خدا نقدى متخصص اقتصاد هم هست ؟! كاش ميگفت راه كار اقتصاد مقاومتى براى بى اثر كردن تحريم هاى بانكى چيست يا لااقل در مورد واردات ضرورى كه اكثراً با ارزهاى معتبرى چون دلار و يورو انجام ميشه با كدوم پول يا روش ميشه انجامش داد عهد بوق كه نيست كالا به كالا كرد .
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 1
    عزیزم سرمایه گذاری و سالم شما را در بورس دیدیم چه بلایی سر پول مردم آوردید ،در مقاومتی هم در خدمتیم ولی دیگه پولی نهوپس انداز داریم نه درجیب ، این سایتهای خبری هم نون به نرخ روز خور هستند
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 1
    عزیزم سرمایه گذاری سالم اقتصادی رو دیدیم چطور تو بورس جیب مردم خالی کردید، حالا مقاومتی هم در خدمتیم ولی نه پس انداز داریم نه ریالی در جیب، این سایت های خبری هم فقط نون به نرخ روز خور هستند و هیچ خبری از سودهای نجومی مردم بخت برگشته در سرمایه گذاری سالم اقتصادی در بورس پخش نمی کنند
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 1
    کاش دولت این رامیفهمید وطن فروشان دروین خوابیده والتماس میکنند
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 2
    منظورت مقاومت مردمه دیگه؟؟؟ شماها که در رفاه حداکثری دنیا هستین
  • CA ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 2
    بنظرم من اگر هدف توانمند سازی مردم باشد به یک مدل اقتصاد مقاومتی صحیح میرسیم که نقش یک دولت انقلابی و جهادی در آن یک نقش کلیدی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس