کد خبر 1221222
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
واکسن کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در حال بررسی بروز عارضه التهاب قلبی در چند جوان دریافت کننده واکسن با فناوری «mRNA» است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز،   مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد: گزارش‌هایی از بروز عارضه التهاب قلبی در چند نوجوان و جوان دریافت کننده واکسن کووید ۱۹ دریافت شده که این موارد در حال بررسی است.

برخی از نوجوانان و جوانان که واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند، دچار التهاب قلبی شده‌اند و در حال حاضر قرار است مطالعه بیشتر در مورد این بیماری نادر انجام شود.

کمیته مشورتی CDC در زمینه ایمن‌سازی در بیانیه ای به تاریخ ۱۷ ماه مه (هفته گذشته) گفت که گزارش‌هایی را بررسی کرده است که نشان می‌دهد چند گیرنده جوان واکسن، عمدتا نوجوانان و بزرگسالان جوان و عمدتا مرد، به میوکاردیت، التهاب عضله قلب مبتلا شده‌اند.

به گفته کارشناسان، عامل میوکاردیت اغلب عوامل عفونی به خصوص ویروس‌ها هستند؛ این بیماری ممکن است بدون علامت باشد یا موجب درد قفسه سینه، نارسایی قلبی، تب، تپش قلب، خستگی و حتی مرگ ناگهانی شود.

آمش آدلجا، دانشمند ارشد مرکز امنیت بهداشت جان هاپکینز گفت: واکسن‌ها میوکاردیت ایجاد می‌کنند و نظارت بر اینکه آیا از نظر علیت با واکسن ارتباط دارد مهم است.

وی افزود: «بررسی نسبت خطر و سود مهم است؛ واکسن‌ها بدون شک قطعاً بسیار سودمندتر از این خطرات هستند».

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت: موارد ابتلا به میوکاردیت معمولاً ظرف چهار روز پس از دریافت واکسن‌های مبتنی بر فناوری mRNA رخ داده است.

این مرکز مشخص نکرد که منظور از واکسن‌های مبتنی بر فناوری mRNA کدام واکسن‌ها هستند. ایالات متحده به دو واکسن mRNA فایزر/بیون‌تک و مدرنا مجوز استفاده اضطراری داده است.

شرکت‌های فایزر و مدرنا درباره عارضه‌های به وجود آمده با واکسن‌های مبتنی بر فناوری mRNA  پاسخی ارائه نداده‌اند؛ همچنین تعداد دقیق افرادی که دچار عارضه قلبی شده اند مشخص نیست.

نیویورک تایمز پیشتر گزارشی از بیانیه CDC منتشر کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 0
    # نه به واکسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس