مشاور جانسون

مشاور ارشد سابق دولت انگلیس گفت، برنامه اولیه این کشور برای مقابله با ویروس کرونا فاجعه بود و اگر افرادی شایسته بر سر کار بودند نیازی به قرنطینه کشور نبود.

به گزارش مشرق، «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد سابق نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد، برنامه اولیه دولت این کشور برای مهار ویروس کرونا «فاجعه» بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کامینگز روز دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت:‌ «اگر آمادگی صحیح و افراد مسئول شایسته‌ای بر سر کار بودند، نیازی به قرنطینه اول نبود و قطعاً نیازی به [قرنطینه] دوم و سوم نبود».

مشاور سابق «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در ادامه گفت برنامه‌ریزی‌های دولت در ابتدای شیوع ویروس کرونا «فاجعه» بود و «تصمیمات افتضاح» دولت، همه‌ چیز را به تأخیر انداخت و در نهایت اجرای مرحله اول قرنطینه عمومی لازم الأجرا شد.

او درباره راهکار اتخاذ شده توسط دولت جانسون درخصوص ایجاد «ایمنی جمعی» از طریق اجازه دادن به شیوع ویروس کرونا در میان مردم گفت: «برنامه اصلی ما اشتباه بود و هنگامی که متوجه شدیم، آن را تغییر دادیم».

جانسون مدعی است دولت او «سختگیرانه‌ترین» اقدامات پیشگیرانه در سطح جهان را درخصوص ممنوعیت پروازهای خارجی اعمال کرده است. این در حالی است که سویه جدید ویروس کرونا که به خاطر خاستگاه آن به کرونای انگلیسی معروف شده است، تا کنون در حدود هفتاد کشور جهان منتشر شده است.

وزیر بهداشت انگلیس نخستین بار روز ۲۴ آذرماه از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا، موسوم به کرونای انگلیسی، با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داده بود. گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش شدید مرگ و میر در انگلیس بر اثر کرونا شیوع این ویروس جدید بوده است.

تاکنون حدود چهار و نیم میلیون نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۲۷ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس