کد خبر 1220907
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
موشک‌هایی که اسرائیل را ادب کرد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ناتوانی در جلوگیری از اصابت موشک‌های رزمندگان فلسطینی به تأسیسات حیاتی اسرائیلی‌ها، نگرانی بعدی اسرائیلی‌ها از اعتراضات، می‌تواند به آشوب در شهرهای فلسطین اشغالی بیانجامد.

به گزارش مشرق، جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اعلام آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان فلسطینی، اظهار داشت: آتش بس یک طرفه اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی را می‌توان یک پیروزی برای فلسطین در نظر گرفت. شکست و پیروزی در جنگ‌ها زمانی آشکار می‌شود که یک طرف ناتوان بشود و دستانش را به علامت آتش‌بس بالا ببرد. این نشانه شکست طرفی است که آتش بس را می‌پذیرد و نشانه ناتوانی او در ادامه دادن به جنگ است.

بیشتر بخوانید:

رجز خوانی «گانتس» بعد از شکست در جنگ غزه

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: ما برای پیروزی در جنگ ملاک‌های روشنی داریم؛ مشخصاً طرفی که ناتوانی او در برابر حملات دشمن آشکار می‌شود و نگران از ادامه جنگ است، شکست خورده و طرفی که حاضر به ادامه جنگ است، طرف پیروز خواهد بود. این معیار و مشخصه پیروزی و شکست است.

قنادباشی با تاکید بر اینکه تنها در صحنه نظامی نیست که رژیم صهیونسیتی در آن ناتوان است، اضافه کرد: آن‌ها به‌رغم اینکه همه دولت‌ها و رسانه‌های جهان غربی در حمایت از آن‌ها وارد شدند، نگران شکست در صحنه سیاسی و اجتماعی هم هستند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه روند عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی با اینکه اسرائیلی‌ها برای آن بسیار تلاش کرده بودند، ممکن است جهت معکوس پیدا کند، اضافه کرد: لذا شکست اسرائیلی‌ها تنها در صحنه نظامی نیست و با شکست سیاسی و اقتصادی همراه است.

این کارشناس مسائل غرب آسبا تصریح کرد: اقتصاد رژیم صهیونیستی مبتنی بر صادرات و واردات و گردشگری است که با این جنگ طبیعتاً هم صادرات و واردات متوقف می‌شود و هم گردشگری متوقف می‌شود و امور اقتصادی روزانه آن‌ها هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نگران چند موضوع بسیار مهم است که آتش‌بس اعلام کرده است، گفت: یک اینکه ناتوانی در جلوگیری از اصابت موشک‌های رزمندگان فلسطینی به تاسیسات حیاتی اسرائیلی‌ها، نگرانی بعدی اسرائیلی‌ها از اعتراضات صهیونیست‌های مهاجر وحشت و ترسی که سبب شده است آن‌ها مدت زیادی را در پناهگاه‌ها باشند، می‌تواند به آشوب در شهرهای فلسطین اشغالی بی‌انجامد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: مسئله بعدی نگرانی از این است که گروه‌های رزمنده یمنی، عراقی، لبنانی و دیگر گروه‌ها خودشان را به فلسطین اشغالی برسانند و وارد عملیات نظامی علیه اسرائیل شوند.

وی افزود: نگرانی بعدی آن‌ها حمایت افکار عمومی از آنهاست. شرق و غرب عالم، چه کشورهای اسلامی و چه کشورهای غیراسلامی از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند و اسرائیل را محکوم می‌کنند. این نگرانی‌ها گسترش پیدا کند و گسترش این نگرانی‌ها آمریکایی‌ها را ناگزیر کند که در شورای امنیت دست از حمایت از اسرائیل بردارند. این مسئله بسیار مهمی است به خصوص وقتی که اعتراضات به همه شهرهای آمریکا کشیده شود و مردم آمریکا از دولت آمریکا بخواهند که حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی پایان بدهد.

قنادباشی در پایان اضافه کرد: لذا مجموع این نگرانی‌ها سبب شده است که آن‌ها آتش‌بس اعلام کنند و الان نگران هستند که این گروه‌های مقاومت با استفاده از فرصت به دست آمده، استفاده کنند و رزمندگان فلسطینی آمادگی بیشتری برای خودشان ایجاد کنند و میزان بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا۹۶۳۳ IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    3 2
    وماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس