کد خبر 1220889
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
تاکید اتحادیه اروپا بر اجرای گفتگوهای سازنده در فلسطین اشغالی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار آغاز هرچه سریع‌تر گفتگوهای سازنده و حقیقی برای حل دائمی و سیاسی قضیه فلسطین شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی تأکید کرد که بدون تلاش برای هموار کردن مسیر به منظور برقراری گفتگوهای سیاسی (میان طرف اسرائیلی و فلسطینیان) کمک به روند بازسازی نوار غزه ممکن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مصداق وقتی میگن غربی‌ها از ما مسلمان‌تر هستند! + عکس

بورل در این باره توضیح داد: «باید هرچه سریع‌تر گفتگوهای سازنده و حقیقی به منظور حل دائمی و سیاسی مبتنی بر راه حل دو دولتی برای قضیه فلسطین اجرا شود».

او در پایان اشاره کرد که عادی سازی روابط برخی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر قدس این تفکر را به وجود آورد که گویی قضیه فلسطین دیگر به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

معترضان به رژیم صهیونیستی در چند شهر انگلیس تجمع کردند

گفتنی است که پیش‌تر ریاست بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از برقراری آتش بس که به پایان درگیری‌ها در نوار غزه منجر شد، استقبال کرده بود.

این اتحادیه همچنین از مصر، قطر و سازمان ملل بابت میانجیگری قدردانی کرد؛ حال آنکه در این میان به رغم کارشکنی‌های مکرر آمریکا در صدور بیانیه علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جایگاه مثبتی هم برای واشنگتن قائل شد!

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: «از بابت جان‌هایی که در این ۱۱ روز از دست رفت؛ متأسفیم. همانگونه که همیشه گفته‌ایم، وضعیت غزه مدت‌ها درگیر بی ثباتی بوده است و فقط یک راه حل سیاسی می‌تواند به صلح پایدار و پایان همیشگی مناقشه منجر شود».

این بیانیه در ادامه، احیای افق سیاسی در راستای حصول راه حل دو دولتی را اصلی‌ترین مسئله موجود عنوان کرد و مدعی شد که اتحادیه اروپا برای رسیدن به این هدف، از هر دو طرف درگیری حمایت می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس