سخنگوی وزارت خارجه روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی با انتقاد تلویحی از اظهارات وزیر خارجه اتریش گفت که این رفتار خصمانه و تحریم ها اروپا بود که منجر به توقف برنامه های مشترک میان بروکسل و مسکو شد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی گفت که دلیل تعلیق پروژه‌های مشترک میان روسیه و اتحادیه اروپا، اعمال تحریم‌های ضد روسی و رفتار خصمانه بروکسل در برابر مسکو است.

وی که این سخنان را در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه اتریش مطرح می‌کرد، افزود: این درست نیست. در گذشته، تعداد زیادی پروژه سیاسی، انسان دوستانه و اقتصادی مشترک میان روسیه و اتحادیه اروپا وجود داشت. اما تمامی آنها پس از اتخاذ تحریم‌های ضد روسی از سوی بروکسل متوقف شد و گفتگو جای خود را به برخورد خصمانه، اتهامات بی پایه و اساس و راه اندازی کمپین‌های ضد اطلاعاتی داد.

لازم به ذکر است، در پی برنامه اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست سران این اتحادیه در تاریخ ۲۴ ماه جاری میلادی با موضوع روابط میان بروکسل و مسکو، وزیر خارجه اتریش امروز، طی سخنانی گفت که بروکسل خواستار گفتگو با روسیه است، اما مسکو مایل به انجام چنین گفتگویی نیست.

بر اساس این گزارش، «الکساندر شالنبرگ» گفت: مسلماً روابط فعلی میان اتحادیه اروپا و روسیه وخیم و تیره است. اتحادیه اروپا خواستار گفتگو است. ما خواستار کانال‌هایی برای گفتگو هستیم.

وی همچنین افزود: با اینحال، روسیه مشتاق نیست که چنین پیام‌ها و سیگنال‌هایی از جانب مسکو (به سمت اتحادیه اروپا) صادر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس