سامانه‌های دفاع هوایی

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به دستاوردهای جدید دفاعی ایران نوشت، ساخت سامانه‌های دفاع هوایی و رادارهای جدید ایران تهدیدی مستقیم علیه اسرائیل است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه صهیونیستی در مطلبی به دستاوردهای جدید حوزه دفاعی ایران اشاره کرد و نوشت، پهپاد پهن پیکر غزه ساخت ایران تهدید مستقیم علیه اسرائیل است.

روزنامه «جروزالم پست» روز شنبه در این زمینه نوشت، ایران روز جمعه موشک‌های سطح به هوا و یک پهپاد جدید  که «غزه» نام دارد را به نمایش گذاشت. نام گذاری این پهپاد آشکارا اشاره به نبرد اخیر حماس علیه اسرائیل دارد.

پهپاد جدید ایران به نام غزه شبیه پهپاد «پریدیتور» آمریکاست. این پهپاد جدید قابلیت ۳۵ ساعت پرواز با برد ۲ هزار کیلومتر را دارد و قادر است انواع بمب و صدها کیلو مواد منفجره با خود حمل کند. این پهپاد به دوربین‌های تجسسی نیز مجهز است. ایران با نمایش این پهپاد نشان می‌دهد که می‌تواند اسرائیل را دارد. برد این پهپاد بدین مفهوم است که می‌تواند تهدیدی مستقیم علیه اسرائیل باشد.

سامانه‌های جدید دفاع هوایی کشور تهدیدی مستقیم علیه اسرائیل

سامانه جدید موشکی ایران نیز بر اساس سامانه اس-۳۰۰ ساخته شده و برای درگیری با اهداف   ارتفاع پایین است. «سردار حسین سلامی»   فرمانده کل سپاه پاسداران ایران با ستایش از این سامانه موشکی گفته که رادار این سامانه به ایران در جستجوی تهدیدها کمک می‌کند. این سامانه موشکی و رادار جدید نقشه دفاع هوایی ایران را تکمیل می‌کند.

این نشریه پیشتر نیز در این زمینه نوشته بود که  ایران اینک ابرقدرت پهپادی و یکی از کشورهایی است که شمار زیادی پهپاهای کوچک، بزرگ و انتحاری را می‌سازد. ایران با برپایی نمایشگاه‌هایی از موشک‌ها و پهپادهای خود موفقیتش در سال‌های گذشته را به نمایش می‌گذارد. اینگونه نمایشگاه‌ها بیانگر موفقیت سپاه پاسداران ایران به عنوان یک قدرت هوایی و بیانگر سربلندی و موقیت ایران در ساخت انواع تسلیحات است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    12 0
    از این سامانه های پدافندی در جنوب لبنان هم مستقر کنیم .
  • US ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    5 1
    موشک قاره پیما، هایپر سونیک، ماهواره زن، معادل س-۵۰۰ و هوش مصنوعی از الزامات است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس