کد خبر 1220335
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
سرگردانی وحوش در آتش‌سوزی پارک ملی بمو+فیلم

طبق اعلام رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور آتش‌سوزی‌های گچساران به طور کامل مهار شده اما فراشبند استان فارس همچنان در آتش می‌سوزد.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، مساحت وسیعی از ارزشمندترین زیستگاه‌های حیات وحش در آتش سوختند تا بار دیگر یادآور شوند که هر ساله بخش قابل توجهی از طبیعت قربانی شعله‌های آتش می‌شوند اما با اینکه بخش عمده این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارند هنوز ساز و کاری برای جلوگیری از این تخریب‌های جبران‌ناپذیر اتخاذ نشده است؛ آتش‌سوزی‌هایی که یا بر اثر بی‌احتیاطی گردشگران آغاز می‌شوند و یا توسط سودجویان زمین‌خوار.

در ادامه فیلمی از آتش‌سوزی ساعات اخیر در پارک ملی بمو، یکی از غنی‌ترین زیستگاه‌های استان فارس را مشاهده می‌کنید؛ آتش‌سوزی گسترده‌ای که سرگردانی آهوها، تنها یکی از جلوه‌های دردناک آن است.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور با ابراز تاسف از گستردگی و تعدد آتش‌سوزی‌ها طی روزهای اخیر به میزان گفت: عصر روز گذشته آتش‌سوزی‌ها در ارتفاعات مشرف به کوه‌های «نارک» تا «انبارشاهی» گچساران و همچنین منطقه فراشبند در استان فارس آغاز شد.

وی افزود: آتش‌سوزی‌های گچساران، ساعاتی پس از آغاز مهار شدند اما متاسفانه سقوط کنده‌های نیم‌سوز به مناطق پایین‌دست سبب آغاز مجدد آتش‌سوزی شد.

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌های گچساران صبح امروز، مهار شده خاطرنشان کرد: طی ساعات گذشته ۱۰۰ نفر نیروی امدادگر شامل نیروهای دولتی و طبیعت دوستان منطقه، برای مهار آتش سوزی ارتفاعات گچساران مشارکت کردند. همچنین یک بالگرد آب‌پاش و یک بالگرد به منظور انتقال نیروها به ارتفاعات سخت‌گذر گچساران اعزام شدند. امدادگران ‌و تیم پروازی تا ۴۸ ساعت آینده برای پایش منطقه در محل آتش سوزی خواهند ماند.

وی ادامه داد: متاسفانه آتش‌سوزی در فراشبند استان فارس هنوز مهار نشده و عملیات اطفا ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود این آتش‌سوزی تا ساعات پایانی امروز به طور کامل مهار شود.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های اخیر عموما منشاء انسانی دارند گفت: خشکی و بالا رفتن دمای هوا تا ۴۸ درجه سانتیگراد در این مناطق در گسترش آتش‌سوزی‌ها نقش به سزایی دارند با این حال عامل این آتش‌سوزی‌ها و وسعت مناطق خسارت‌دیده پس از بررسی‌های کارشناسان اعلام خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس