کد خبر 1219796
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
علی اف و پوتین اوضاع جاری قره باغ را بررسی کردند

در گفت و گوی تلفنی امروز (چهارشنبه) "الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان و " ولادیمیر پوتین " رییس جمهوری روسیه شرایط پساجنگ قره باغ مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش مشرق به نقل از واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان ، در این گفت و گوی تلفنی حل وظایف عملی برای تامین ثبات و امنیت در منطقه مطابق با بیانیه های سه جانبه  ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، بررسی شد .

   علی اف و پوتین  در این ارتباط حوادث اخیر در مرز مشترک جمهوری اذربایجان و ارمنستان را مورد اشاره قرار داد و ابراز عقیده کردند که راه حل مسایل پیش امده در این زمینه فقط از طریق روشهای سیاسی و دیپلماتیک امکان پذیر است .

  اختلافات اخیر ارمنستان و جمهوری اذربایجان در زمینه تعیین مرز ها ، موجب تنش در مرز مشترک دو کشور شده است .

  رییس جمهوری روسیه در این ارتباط اعلام کرد که کشورش تلاش های میانجیگری و کمک سازنده به مشاوره با هدف دستیابی به توافق بین آذربایجان و ارمنستان در مورد تعیین مرز ها را ادامه خواهد داد .

  جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظمی ۴۴ روزه اغاز شده ششم مهر ماه سال گذشته توانست سرزمینهای تحت اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ را آزاد کند .

  این درگیری های نظامی با امضای بییانیه سه جانبه ۲۰ آبان ماه سال گذشته میان روسای جمهوری آذربایجان و روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    25 2
    نه پوتین کوتوله نه ارمنستان اندازه عدس نمیتونن عزم آذربایجان برای بازپسگیری سرزمینهای اشغالی خودشو نادیده بگیرند
  • محمد IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    6 1
    یاشاسین آذربایجان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس