کد خبر 1219436
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه فلسطین

رئیس جمهور سابق اتریش شدیدا به اهتزار پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی و حمایت‌های یکجانبه وین از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد وارد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "هاینس فیشر"، رئیس جمهور سابق اتریش در مقاله‌ای راه حلی برای صلح در جنگ غزه را به جای یکجانبه گری و حمایت یک طرفه از اسرائیل خواستار شد.

بیشتر بخوانید:

ناکامی صهیونیست‌ها در ترور سران مقاومت +فیلم و عکس

وی انتقاد شدیدی به برافراشته شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان های دولتی از جمله دفتر صدر اعظم و وزارت امور خارجه در کشورش وارد کرده و گفت: به چای اهتزاز پرچم بهتر بود در اروپا به دنبال متحد برای یک ابتکار عمل صلح قدرتمندانه اروپایی بودیم و روی مبنای سیاسی، اقتصادی و اخلاقی در این راستا کار می کردیم.

فیشر در مقاله‌ای که در روزنامه "وینر سایتونگ" چاپ شده است همچنین نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سیاست داخلی را از طریق سیاست خارجی و سیاست خارجی را از راه سیاست داخلی پیش می برد و از این رو این بسیر دردناک است که حالا اتریش به عنوان کشوری بی طرف در این مناقشات غم انگیز موضع یکجانبه‌ای از خود نشان می دهد. به این ترتیب اتریش از موضع بی طرفی خود و نقش در هر صورت ضعیف خود به عنوان یک شریک مذاکره منصفانه برای هر دو طرف کناره می گیرد.

فیشر با اشاره به اوضاع پیچیده و دشوار و تقریبا ناامید کننده بسیاری از فلسطینیان گفت، وی بارها ز اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در کرانه باختری و لبنان بازدید کرده و وضعیت موجود برای افراد آسیب دیده ساکن این اردوگاه ها بسیار تحقیر آمیز و غیر قابل تحمل و همزمان ناامید کننده است و سیاست های رژیم صهیونیستی همواره از تلاش های واقعی برای یافتن یک راه حل قابل قبول و بر اساس قوانین بین‌المللی برای هر دو طرف دور می شود.

این مقام سابق اتریشی در ادامه این مقاله تصریح کرد: فعالیت های شهرکسازی اسرائیل در خاک فلسطین غیر قانونی و با هدف از بین بردن راه حل دو دولتی انجام می شود و نمی توان این مسئله را انکار کرد که برخی از فلسطینیان در این شرایط برای مقابله با این وضعیت طاقت فرسا به خشونت و ترور روی آورند.

وی همچنین گفت: از آنجایی که در اینجا مسئله زندگی انسان ها در میان است باید بر ساس اصل تناسب رفتار عمل شود.

فیشر همچنین گفت که اروپا با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا شانس جدیدی برای برداشتن گام های سازنده در مسیر هر دو طرف مناقشه دارد.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش و الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه حملات موشکی نیروی مقاومت فلسطین، حماس را که برای دفاع از خود انجام می‌گرفت محکوم کرده با اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی پرچم‌های اسرائیل را بر فراز ساختمان صدراعظمی و وزارت امور خارجه برافراشتند.

اهتزاز پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی در اتریش با انتقادهای داخلی زیادی همراه بوده است. حزب سبز اتریش به‌عنوان شریک صدراعظم در دولت ائتلافی هم انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و "اوا ارنست دتسیدزیک"، سخنگوی سیاست خارجی این حزب در این باره در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور گفت: اهتزاز پرچم رژیم دیگری که در یک جنگ احتمالی قرار دارد لازم نبود.

وی تأکید کرد که اتریش به‌عنوان یک مکان مذاکره و منطقه‌ای بی‌طرف در زمینه مذاکرات نقش مهمی را ایفا می‌کند. وی آرزو کرد که اتریش همین گونه باقی بماند.

"نوربرت هوفر"، از سیاستمداران بلندپایه حزب آزادی اتریش هم به برافراشته شدن پرچم‌های رژیم صهیونیستی بر فراز دفتر صدراعظمی و وزارت امور خارجه اتریش انتقاد وارد کرده با اشاره به موضع بی‌طرفانه اتریش گفت: حالا این مسئله اهمیت دارد که از این بی‌طرفی حمایت شود و در اولویت قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس