کد خبر 1219429
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
ریاض: گفت‌وگوها با ایران در ابتدای راه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن تایید گفت‌وگوهای این کشور با ایران تاکید کرده که این گفت‌وگوها در مراحل ابتدایی قرار دارند.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان گفت «بحث‌هایی را با ایران آغاز کرده ایم.»

وزیر خارجه عربستان سعودی که برای شرکت در ۲ نشست بین المللی به فرانسه سفر کرده، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه می‌گوید «بحث‌هایی را با ایران آغاز کرده ایم که در ابتدای مسیر قرار دارند.»

بیشتر بخوانید:

جزئیات تزریق واکسن جامانده های دوز اول و دوز دوم اسپوتنیک

وی مدعی شد «امیدواریم ایرانیان ببینند به نفع آنهاست که با همسایگان خود به روشی مثبت کار کنند که منجر به امنیت، ثبات و رفاه شود.»

فیصل بن فرحان گفت «اگر آن‌ها ببینند که این به نفع آنهاست، من می‌توانم امیدوار باشم. در حال حاضر، ما در مرحله اولیه بحث هستیم.»

طی هفته های اخیر موضوع گفت‌وگوهای میان عربستان سعودی و ایران مطرح شده و کارشناسان و مقامات کشورهای مختلف دلایلی را برای این چرخش عربستان سعودی مطرح کرده اند.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که سیاست های دولت آمریکا و ابراز تردید ریاض از پشتیانی بدون چون و چرای واشنگتن موجب این تغییر دیدگاه شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 0
    مواظب باشید .حالا که حمایت ترامپ رو ندارن .دارن وقت میخرن تا بلکه یکی مثل ترامپ بیاد واونوقت ضربه به ایران بزنند.به نظر من باید ایران اولتیماتوم بده بگه اگه تا دو سه ماه آینده روابط عادی نشه دیگه دنباله کار رو نگیرن وبعنوان یه دشمن مکار به عربستان نگاه کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس